Dobre praktyki WINIARY w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Praktyka WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” została doceniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i uwzględniona w raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To coroczny, ogólnopolski przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju.
Dobre praktyki i odpowiedzialny biznes
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Zawiera przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. W najnowszej publikacji zaprezentowano 1705 działań, podjętych przez 272 firmy. Doceniono również dobre praktyki marki WINIARY z 2022 roku, prowadzone w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.
- Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych, co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. Cieszymy się, że marka WINIARY codziennych inspiruje konsumentów do wdrażania zmian w swoich kulinarnych wyborach oraz nawykach w kuchni – trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę www.winiary.pl przyznaje, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności w swoim domu – mówi Magdalena Jabłońska, Specjalista ds. rozwoju komunikacji WINIARY.
Codziennie wspieramy Polaków w gotowaniu
Marka WINIARY już od 80 lat pomaga Polakom w gotowaniu. Od 2021 r. postanowiła rozszerzyć działania, podejmując walkę z problemem marnowania żywności. W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” edukuje, wspiera w zmianie nawyków oraz propaguje ideę foodsharingu, prowadząc – we współpracy z Fundacją CHOPS – 12 jadłodzielni w całej Polsce. Są to punkty sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem, gdzie każdy może zostawić produkty, których kupił za dużo i których nie zdąży spożyć przed terminem. Każda jadłodzielnia jest wyposażona w lodówkę oraz regały i szafki, posiada także swojego opiekuna, który codziennie sprawdza jej stan i zaopatrzenie. W 2022 roku wydano w ten sposób ok. 120 ton żywności, a każda z jadłodzielni była odwiedzana średnio 60-100 razy dziennie.
Program to również ogromna dawka edukacji i inspiracji. Na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zaznajomić się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy też jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Na stronie znajduje się baza niemal 600 przepisów w duchu niemarnowania, które mogą stanowić inspirację na co dzień. Zostały one przygotowane przez popularnych szefów kuchni: Jagnę Niedzielską, propagatorkę idei „zero waste” oraz Roberta Harnę, doradcę kulinarnego. Dla użytkowników strony internetowej dostępne są także cyfrowe narzędzia do planowania żywienia: My Menu Plan i dedykowany Chatbot. Ich zadaniem jest proponowanie różnorodnych wariantów posiłków dostosowanych do preferencji oraz określanie potrzebnej do zakupienia ilości składników.
Więcej informacji o programie WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” można znaleźć na stronie: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/, a pełną wersję raportu FOB – na stronie Organizatora.
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.