Dobre praktyki WINIARY w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Praktyka WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” została doceniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i uwzględniona w raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To coroczny, ogólnopolski przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju.
Dobre praktyki i odpowiedzialny biznes
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Zawiera przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. W najnowszej publikacji zaprezentowano 1705 działań, podjętych przez 272 firmy. Doceniono również dobre praktyki marki WINIARY z 2022 roku, prowadzone w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.
- Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych, co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. Cieszymy się, że marka WINIARY codziennych inspiruje konsumentów do wdrażania zmian w swoich kulinarnych wyborach oraz nawykach w kuchni – trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę www.winiary.pl przyznaje, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności w swoim domu – mówi Magdalena Jabłońska, Specjalista ds. rozwoju komunikacji WINIARY.
Codziennie wspieramy Polaków w gotowaniu
Marka WINIARY już od 80 lat pomaga Polakom w gotowaniu. Od 2021 r. postanowiła rozszerzyć działania, podejmując walkę z problemem marnowania żywności. W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” edukuje, wspiera w zmianie nawyków oraz propaguje ideę foodsharingu, prowadząc – we współpracy z Fundacją CHOPS – 12 jadłodzielni w całej Polsce. Są to punkty sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem, gdzie każdy może zostawić produkty, których kupił za dużo i których nie zdąży spożyć przed terminem. Każda jadłodzielnia jest wyposażona w lodówkę oraz regały i szafki, posiada także swojego opiekuna, który codziennie sprawdza jej stan i zaopatrzenie. W 2022 roku wydano w ten sposób ok. 120 ton żywności, a każda z jadłodzielni była odwiedzana średnio 60-100 razy dziennie.
Program to również ogromna dawka edukacji i inspiracji. Na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zaznajomić się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy też jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Na stronie znajduje się baza niemal 600 przepisów w duchu niemarnowania, które mogą stanowić inspirację na co dzień. Zostały one przygotowane przez popularnych szefów kuchni: Jagnę Niedzielską, propagatorkę idei „zero waste” oraz Roberta Harnę, doradcę kulinarnego. Dla użytkowników strony internetowej dostępne są także cyfrowe narzędzia do planowania żywienia: My Menu Plan i dedykowany Chatbot. Ich zadaniem jest proponowanie różnorodnych wariantów posiłków dostosowanych do preferencji oraz określanie potrzebnej do zakupienia ilości składników.
Więcej informacji o programie WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” można znaleźć na stronie: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/, a pełną wersję raportu FOB – na stronie Organizatora.
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.