Komunikaty PR

Dobre praktyki WINIARY w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

2023-04-21  |  13:30
Biuro prasowe

Praktyka WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” została doceniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i uwzględniona w raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To coroczny, ogólnopolski przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju.

Dobre praktyki i odpowiedzialny biznes

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Zawiera przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. W najnowszej publikacji zaprezentowano 1705 działań, podjętych przez 272 firmy. Doceniono również dobre praktyki marki WINIARY z 2022 roku, prowadzone w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

- Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych, co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. Cieszymy się, że marka WINIARY codziennych inspiruje konsumentów do wdrażania zmian w swoich kulinarnych wyborach oraz nawykach w kuchni – trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę www.winiary.pl przyznaje, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności w swoim domu mówi Magdalena Jabłońska, Specjalista ds. rozwoju komunikacji WINIARY.

 

Codziennie wspieramy Polaków w gotowaniu

Marka WINIARY już od 80 lat pomaga Polakom w gotowaniu. Od 2021 r. postanowiła rozszerzyć działania, podejmując walkę z problemem marnowania żywności. W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” edukuje, wspiera w zmianie nawyków oraz propaguje ideę foodsharingu, prowadząc – we współpracy z Fundacją CHOPS – 12 jadłodzielni w całej Polsce. Są to punkty sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem, gdzie każdy może zostawić produkty, których kupił za dużo i których nie zdąży spożyć przed terminem. Każda jadłodzielnia jest wyposażona w lodówkę oraz regały i szafki, posiada także swojego opiekuna, który codziennie sprawdza jej stan i zaopatrzenie. W 2022 roku wydano w ten sposób ok. 120 ton żywności, a każda z jadłodzielni była odwiedzana średnio 60-100 razy dziennie.

Program to również ogromna dawka edukacji i inspiracji. Na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zaznajomić się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy też jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Na stronie znajduje się baza niemal 600 przepisów w duchu niemarnowania, które mogą stanowić inspirację na co dzień. Zostały one przygotowane przez popularnych szefów kuchni: Jagnę Niedzielską, propagatorkę idei „zero waste” oraz Roberta Harnę, doradcę kulinarnego. Dla użytkowników strony internetowej dostępne są także cyfrowe narzędzia do planowania żywienia: My Menu Plan i dedykowany Chatbot. Ich zadaniem jest proponowanie różnorodnych wariantów posiłków dostosowanych do preferencji oraz określanie potrzebnej do zakupienia ilości składników.

Więcej informacji o programie WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” można znaleźć na stronie: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/, a pełną wersję raportu FOB – na  stronie Organizatora.

 

***

O marce WINIARY

 

WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.