Dobre praktyki WINIARY w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Praktyka WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” została doceniona przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu i uwzględniona w raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. To coroczny, ogólnopolski przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju.
Dobre praktyki i odpowiedzialny biznes
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Zawiera przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w Polsce. W najnowszej publikacji zaprezentowano 1705 działań, podjętych przez 272 firmy. Doceniono również dobre praktyki marki WINIARY z 2022 roku, prowadzone w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.
- Marnowanie żywności to wciąż ogromny problem w Polsce: według danych, co roku każdy z nas wyrzuca do kosza aż 130 kg jedzenia. Cieszymy się, że marka WINIARY codziennych inspiruje konsumentów do wdrażania zmian w swoich kulinarnych wyborach oraz nawykach w kuchni – trzech na czterech konsumentów odwiedzających stronę www.winiary.pl przyznaje, że dzięki programowi ograniczyło marnowanie żywności w swoim domu – mówi Magdalena Jabłońska, Specjalista ds. rozwoju komunikacji WINIARY.
Codziennie wspieramy Polaków w gotowaniu
Marka WINIARY już od 80 lat pomaga Polakom w gotowaniu. Od 2021 r. postanowiła rozszerzyć działania, podejmując walkę z problemem marnowania żywności. W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” edukuje, wspiera w zmianie nawyków oraz propaguje ideę foodsharingu, prowadząc – we współpracy z Fundacją CHOPS – 12 jadłodzielni w całej Polsce. Są to punkty sąsiedzkiego dzielenia się jedzeniem, gdzie każdy może zostawić produkty, których kupił za dużo i których nie zdąży spożyć przed terminem. Każda jadłodzielnia jest wyposażona w lodówkę oraz regały i szafki, posiada także swojego opiekuna, który codziennie sprawdza jej stan i zaopatrzenie. W 2022 roku wydano w ten sposób ok. 120 ton żywności, a każda z jadłodzielni była odwiedzana średnio 60-100 razy dziennie.
Program to również ogromna dawka edukacji i inspiracji. Na stronie internetowej www.winiary.pl konsumenci mogą zaznajomić się z wieloma praktycznymi poradami, jak odpowiednio przechowywać żywność, by przedłużyć jej świeżość, czy też jak planować zakupy, by potem nie wyrzucać dobrych produktów. Na stronie znajduje się baza niemal 600 przepisów w duchu niemarnowania, które mogą stanowić inspirację na co dzień. Zostały one przygotowane przez popularnych szefów kuchni: Jagnę Niedzielską, propagatorkę idei „zero waste” oraz Roberta Harnę, doradcę kulinarnego. Dla użytkowników strony internetowej dostępne są także cyfrowe narzędzia do planowania żywienia: My Menu Plan i dedykowany Chatbot. Ich zadaniem jest proponowanie różnorodnych wariantów posiłków dostosowanych do preferencji oraz określanie potrzebnej do zakupienia ilości składników.
Więcej informacji o programie WINIARY „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” można znaleźć na stronie: https://www.winiary.pl/pomagamy-w-gotowaniu-i-niemarnowaniu/, a pełną wersję raportu FOB – na stronie Organizatora.
***
O marce WINIARY
WINIARY łączą to, co najlepsze w tradycji polskiej kuchni z nowoczesnym podejściem do gotowania. Marka towarzyszy Polakom już od ponad 80 lat, kiedy to na terenie dawnej osady Winiary pod Kaliszem powstała Fabryka WINIARY. W ofercie ma ponad 230 produktów, a wśród nich m.in. zupy, pasty, majonezy, buliony, sosy, dania gotowe, przyprawy, galaretki, kisiele czy budynie. Marka WINIARY inspiruje, dostarcza pyszne i proste w przygotowaniu przepisy oraz dzieli się wiedzą na temat zbilansowanych i wartościowych potraw. Serwis internetowy winiary.pl jest jedną z najpopularniejszych stron kulinarnych w Polsce i największym polskim serwisem kulinarnym prowadzonym przez markę. Od 2020 roku WINIARY angażują się również w działania na rzecz niemarnowania żywności, realizując szeroką kampanię „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.