Drugie życie butelek zwrotnych zaczyna się… w Namysłowie
Hill+Knowlton Strategies
Plac Konesera
03-736 Warszawa
biuroprasowe|hkstrategies.com| |biuroprasowe|hkstrategies.com
+48 22 536 38 00
hkstrategies.pl
Celem akcji jest zachęcenie mieszkańców miasta do oddawania butelek zwrotnych. Dlaczego? Butelki zwrotne to najbardziej przyjazne dla środowiska opakowanie, w którym dostępne jest piwo - w ciągu 5 lat może być wykorzystane ponownie nawet 25 razy bez żadnego dodatkowego przetworzenia. Dodatkowo Browar Namysłów za każdą oddaną butelkę w strefie przeznaczy 1 zł na zakup posiłków dla personelu medycznego z Namysłowskiego Centrum Zdrowia, by w ten sposób podziękować za ich pracę. Posiłki zostaną zakupione w namysłowskich lokalach, które ponownie znajdują się w trudnej sytuacji finansowej spowodowanej pandemią. Specjalna strefa będzie dostępna dla mieszkańców na rynku w Namysłowie od 20-22 listopada.
Segreguj bezpiecznie
W obliczu obecnej sytuacji pandemicznej, strefa będzie zabezpieczona zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego i nie trzeba będzie wchodzić do środka, by oddać butelki. Obsługa strefy obowiązkowo będzie nosić maseczki ochronne, a Browar Namysłów zapewni je także mieszkańcom. Dodatkowo przed wejściem dostępne będą środki dezynfekcyjne.
-Troska o środowisko naturalne jest wpisana w DNA Grupy Żywiec, która od lat wdraża działania związane ze zrównoważonym rozwojem. Promowanie opakowań zwrotnych jako najbardziej przyjaznych dla środowiska jest jednym z nich i cieszę się, że cały Namysłów, zarówno mieszkańcy, jak i pracownicy browaru, będą mogli przyłączyć się do tej akcji. Jest to jeszcze jedna okazja, aby przypomnieć, że od niedawna na terenie województwa dolnośląskiego i opolskiego piwo Namysłów Pils jest dostępne w brązowych, zwrotnych butelkach. Chcemy także przypominać konsumentów, aby segregować butelki bezzwrotne i w ten sposób dawać im drugie życie – mówi Jacek Sawicki, Dyrektor Browaru w Namysłowie.
W strefie Grupy Żywiec mieszkańcy Namysłowa będą mogli zwrócić butelki zwrotne bez paragonu marek Namysłów Pils, Żywiec, Warka, Warka Radler, Tatra, Specjal, Królewskie, Leżajsk, Brackie Żatecky Pils oraz EB.
-Jestem dumny z faktu, że mieszkańcy Namysłowa będą mogli wziąć udział w ekologicznej akcji z dodatkowym wsparciem służby zdrowia oraz lokalnej gastronomii. Wsparcie potrzebujących jest niezwykle ważnym elementem codziennej strategii działania Browaru Namysłów. Właśnie dlatego, zwracając butelkę, mieszkańcy Namysłowa mogą wesprzeć nie tylko środowisko, ale również swoich najbliższych sąsiadów: lokalne biznesy oraz przedstawicieli służby zdrowia z Namysłowskiego Centrum Zdrowia. Wierzymy, że razem możemy więcej i dlatego zachęcam gorąco mieszkańców, by przyłączyli się wspólnie z nami do pomocy – mówi Bartłomiej Stawiarski, Burmistrz Namysłowa.
Zwrot opakowań będzie możliwy bez okazania paragonu, a za zwróconą butelkę każdy otrzyma 0,35 zł. Tegoroczna akcja w Namysłowie jest częścią realizowanej od lat kampanii „Daj butelce drugie życie”, w ramach której można oddawać butelki zwrotne bez paragonu w ponad 7 tys. sklepów na terenie całej Polski, w tym w sklepach w Namysłowie: na ul. Grunwaldzkiej 46C oraz ul. Reymonta 25. Szczegółowa mapa sklepów oraz specjalny formularz dla zainteresowanych sklepów dostępny jest na stronie zwrocbutelke.pl.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.