Komunikaty PR

Ekologiczny mural Żabki pochłonie smog w centrum Poznania

2021-07-08  |  14:35
Biuro prasowe

Żabka kontynuuje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, podejmując kolejne kroki promujące recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Rok po wprowadzeniu do oferty sieci wody marki własnej OD NOWA w butelce z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu, produkowanej z użyciem odnawialnych źródeł energii o znacznie niższym śladzie węglowym, w Poznaniu przy ul. Szyperskiej 23 został odsłonięty specjalny mural. Przedstawia ilustrację wody mineralnej OD NOWA zaprojektowaną przez lokalnego artystę oraz hasła zachęcające do odnowy organizmu i środowiska, które sieć chce zaszczepić wśród swoich klientów. Zarówno produkt, jak i samo działanie przybliża Żabkę do realizacji zobowiązania, że zrównoważone życie w zgodzie z planetą, jest możliwe dla każdego i na co dzień. Mural jest wyjątkowy, bo pomalowany farbami oczyszczającymi powietrze ze smogu. To także pierwsza tego typu realizacja w Polsce, która po zmroku podświetlona jest energią z paneli fotowoltaicznych.

Mural marki OD NOWA w Poznaniu to przykład zastosowania w przestrzeni miejskiej nowoczesnego rozwiązania, które czyni ją piękniejszą, a zarazem – co szczególnie ważne – ma pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Każdy metr kwadratowy wymalowany ekologiczną farbą jest jak jedno drzewo, które redukuje ilość tlenków azotu w powietrzu nawet o ok. 0,44 g w ciągu jednego dnia – mówi Rafał Rudzki, Dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Mural został wykonany metodą ręcznego malowania przez zespół artystów, z wykorzystaniem wyłącznie ekologicznych farb antysmogowych z technologią fotokatalityczną. Farby te oczyszczają powietrze z toksycznych tlenków azotu (NOx). Jeden metr kwadratowy ściany pomalowany farbą fotokatalityczną redukuje ilość tlenków azotu nawet o ok. 0,44 g w ciągu jednego dnia, czyli o tyle, co jedno dojrzałe drzewo. Mural OD NOWA ma 207 m2, jego skuteczność oczyszczania powietrza równa jest zatem działaniu 207 drzew. Jest to niezwykle ważne, gdyż znajduje się on na budynku w zabudowanym terenie, gdzie nie ma wielu drzew, a ruch samochodowy jest bardzo duży.

Żabka zdecydowała się także na uatrakcyjnienie ekspozycji muralu poprzez podświetlenie go po zmroku energią odnawialną z paneli fotowoltaicznych. W ciągu dnia energia słoneczna gromadzona jest w akumulatorach, a następnie nocą oddawana jest na potrzeby zasilania oświetlenia. To pierwsza tego typu realizacja w Polsce.

W lipcu 2020 r. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, wprowadziła do swojej oferty wodę marki własnej o pojemności 0,5 l, której butelka i etykieta są wykonane z materiału pochodzącego w 100% z recyklingu (rPET). Gwarancją tego, że butelka wody OD NOWA nie tworzy kolejnego pierwotnego plastiku i nie generuje kolejnych śmieci, jest specjalny znak i hasło na butelce. Naturalna woda mineralna OD NOWA pochodzi ze źródła „Anna” w uzdrowisku Muszyna w woj. małopolskim. Charakteryzuje się neutralnym, orzeźwiającym smakiem i jest bogata w naturalne minerały. Klienci mają do wyboru dwa warianty: niegazowaną i lekko gazowaną. Produkt dostępny jest w każdej Żabce w cenie 1,90 zł/szt.

Więcej o wodzie OD NOWA: https://www.zabka.pl/tylko-u-nas/od-nowa

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7300 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

____________________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail:  biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.