Komunikaty PR

Ekologiczny mural Żabki pochłonie smog w centrum Poznania

2021-07-08  |  14:35
Biuro prasowe

Żabka kontynuuje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, podejmując kolejne kroki promujące recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. Rok po wprowadzeniu do oferty sieci wody marki własnej OD NOWA w butelce z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu, produkowanej z użyciem odnawialnych źródeł energii o znacznie niższym śladzie węglowym, w Poznaniu przy ul. Szyperskiej 23 został odsłonięty specjalny mural. Przedstawia ilustrację wody mineralnej OD NOWA zaprojektowaną przez lokalnego artystę oraz hasła zachęcające do odnowy organizmu i środowiska, które sieć chce zaszczepić wśród swoich klientów. Zarówno produkt, jak i samo działanie przybliża Żabkę do realizacji zobowiązania, że zrównoważone życie w zgodzie z planetą, jest możliwe dla każdego i na co dzień. Mural jest wyjątkowy, bo pomalowany farbami oczyszczającymi powietrze ze smogu. To także pierwsza tego typu realizacja w Polsce, która po zmroku podświetlona jest energią z paneli fotowoltaicznych.

Mural marki OD NOWA w Poznaniu to przykład zastosowania w przestrzeni miejskiej nowoczesnego rozwiązania, które czyni ją piękniejszą, a zarazem – co szczególnie ważne – ma pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia mieszkańców miasta. Każdy metr kwadratowy wymalowany ekologiczną farbą jest jak jedno drzewo, które redukuje ilość tlenków azotu w powietrzu nawet o ok. 0,44 g w ciągu jednego dnia – mówi Rafał Rudzki, Dyrektor ds. ESG w Żabka Polska.

Mural został wykonany metodą ręcznego malowania przez zespół artystów, z wykorzystaniem wyłącznie ekologicznych farb antysmogowych z technologią fotokatalityczną. Farby te oczyszczają powietrze z toksycznych tlenków azotu (NOx). Jeden metr kwadratowy ściany pomalowany farbą fotokatalityczną redukuje ilość tlenków azotu nawet o ok. 0,44 g w ciągu jednego dnia, czyli o tyle, co jedno dojrzałe drzewo. Mural OD NOWA ma 207 m2, jego skuteczność oczyszczania powietrza równa jest zatem działaniu 207 drzew. Jest to niezwykle ważne, gdyż znajduje się on na budynku w zabudowanym terenie, gdzie nie ma wielu drzew, a ruch samochodowy jest bardzo duży.

Żabka zdecydowała się także na uatrakcyjnienie ekspozycji muralu poprzez podświetlenie go po zmroku energią odnawialną z paneli fotowoltaicznych. W ciągu dnia energia słoneczna gromadzona jest w akumulatorach, a następnie nocą oddawana jest na potrzeby zasilania oświetlenia. To pierwsza tego typu realizacja w Polsce.

W lipcu 2020 r. Żabka, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, wprowadziła do swojej oferty wodę marki własnej o pojemności 0,5 l, której butelka i etykieta są wykonane z materiału pochodzącego w 100% z recyklingu (rPET). Gwarancją tego, że butelka wody OD NOWA nie tworzy kolejnego pierwotnego plastiku i nie generuje kolejnych śmieci, jest specjalny znak i hasło na butelce. Naturalna woda mineralna OD NOWA pochodzi ze źródła „Anna” w uzdrowisku Muszyna w woj. małopolskim. Charakteryzuje się neutralnym, orzeźwiającym smakiem i jest bogata w naturalne minerały. Klienci mają do wyboru dwa warianty: niegazowaną i lekko gazowaną. Produkt dostępny jest w każdej Żabce w cenie 1,90 zł/szt.

Więcej o wodzie OD NOWA: https://www.zabka.pl/tylko-u-nas/od-nowa

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7300 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/

____________________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail:  biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem

Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.

Ochrona środowiska

KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.

Handel

Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.