Komunikaty PR

Elektryczne vany DHL Express wyruszają na polskie drogi

2021-09-17  |  08:30
Biuro prasowe
  • DHL Express dekarbonizuje flotę w Polsce. Do 2025 roku 60 proc. pojazdów kurierskich będzie elektrycznych.
  • Do końca tego roku na polskie drogi wyjedzie 13 e-vanów. Pierwszy z nich właśnie zaczął obsługiwać trasę we Wrocławiu.
  • Wymiana floty związana jest z inicjatywą GoGreen, w ramach której grupa DP DHL do 2050 roku planuje zredukować emisję CO2 do zera.

 

DHL Express, firma obsługująca międzynarodowe ekspresowe przesyłki lotnicze, wymienia flotę samochodów dostawczych. Do końca 2021 roku pojawi się łącznie 13 elektrycznych vanów w Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Lublinie i Rzeszowie. Natomiast do 2025 roku będzie ich ponad 200 w całej Polsce.

Pierwszy e-samochód kurierski właśnie zaczął obsługiwać trasę we Wrocławiu. Wybrany dla tej jednostki model to Volkswagen e-Crafter, który charakteryzuje się zasięgiem 120 km, ładownością 837 kg i mocą 80 kW.

Inne modele, które dołączą jeszcze w tym roku do floty DHL Express, to Mercedes e-Sprinter z zasięgiem 130 km, ładownością 821 kg i mocą 85 kW, a także e-MAN z zasięgiem 110 km, ładownością 809 kg i mocą 77 kW. Wszystkie e-vany zostały dobrane tak, aby jak najlepiej spełniały wymagania danego obszaru dostaw ostatniej mili.

Wykorzystanie elektrycznych pojazdów jest jednym z działań, które przybliżają nas do osiągnięcia zerowej emisji CO2 do 2050 roku zgodnie z ogłoszoną strategią działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. Stale szukamy nowych rozwiązań, które z jednej strony będą umożliwiały nam minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne, a z drugiej strony pozwolą terminowo dostarczać ekspresowe przesyłki do naszych klientów - mówi Agnieszka Łukawczyk, dyrektor ds. operacji w DHL Express.

Do 2030 roku grupa DPDHL zainwestuje łącznie 7 miliardów euro w ekologiczne rozwiązania. W związku z tym wdrażane są nie tylko e-vany, ale także elektryczne rowery dostawcze. Trwają również prace nad pierwszym elektrycznym samolotem cargo. Oprócz wymiany pojazdów we współpracy z kilkoma wyspecjalizowanymi firmami, DHL działa nad planem znacznego zwiększenia liczby punktów ładowania w Europie. Dodatkowo inwestuje w prace nad alternatywnymi paliwami lotniczymi i rozwija neutralne dla klimatu budynki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA] Biuro prasowe
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku
Ochrona środowiska Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland
2024-04-12 | 01:00

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland nie pozostawia złudzeń: samo raportowanie nie zbuduje konkurencyjności klimatycznej. Polskie firmy powinny pilnie się dekarbonizować, nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Rynek makaronów w Polsce wart jest około 800 mln zł. Producenci pracują nad nowymi funkcjami tych produktów w diecie

Makarony stają się coraz nowocześniejszą kategorią na rynku spożywczym. Konsumenci mają do wyboru m.in. szereg makaronów warzywnych, bezglutenowych, a także funkcjonalnych, których regularne spożywanie ma pomagać w walce z chorobami cywilizacyjnymi, jak cukrzyca, otyłość czy miażdżyca. To m.in. w ten segment rynku chce w najbliższych latach inwestować notowany na warszawskiej giełdzie producent Makarony Polskie. Spółka podkreśla, że wyzwaniem dla dalszego rozwoju firm z branży spożywczej pozostają rosnące koszty działalności, braki kadrowe, a także niestabilność cenowa.

Edukacja

Do Polski z Ukrainy uciekło nawet 70 tys. Romów. Ich sytuacja po ponad dwóch latach nadal pozostaje trudna

Mniejszość romska w Polsce liczy ok. 30 tys. osób, po wybuchu wojny za wschodnią granicą mogła się zwiększyć do nawet 100 tys. na skutek napływu uchodźców z Ukrainy. Jak wskazuje Fundacja w Stronę Dialogu, uchodźcy romskiego pochodzenia nie byli chętnie przyjmowani w punktach recepcyjnych, a na traumę spowodowaną agresją Rosji nałożyły się bieda, wykluczenie społeczne i traktowanie jak uchodźców drugiej kategorii. Przez dwa lata w tym zakresie niewiele się zmieniło, dlatego fundacja zaapelowała do rządu i Rzecznika Praw Obywatelskich o zajęcie się problemami Romów z Ukrainy, w szczególności w zakresie zakwaterowania, edukacji i miejsc pracy.

Transport

Bezpieczeństwo paliwowe w Polsce wymaga inwestycji w nowe moce magazynowe. Branża przyspiesza też zieloną transformację

Branża paliwowa dobrze poradziła sobie z zawirowaniami, które przez ostatnie dwa lata wpływały na polski rynek. Wciąż jednak kwestia bezpieczeństwa paliwowego wymaga dużego wysiłku. Wśród priorytetowych zadań stojących przed sektorem i rządem jest rozbudowa infrastruktury paliwowej, szczególnie nowych mocy magazynowych, ale też kolei i morskich terminali – wskazują eksperci POPiHN. Wyzwaniem w kolejnych latach będzie także zielona transformacja oparta m.in. na elektryfikacji transportu i paliwach alternatywnych, która – w opinii ekspertów – wymaga w Polsce znacznego przyspieszenia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.