EPEC: prawie 450 osób skorzystało z działań spółki w ramach CSR
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Elbląskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej aktywnie angażuje się w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). W październiku i w listopadzie spółka zrealizowała dwa projekty o tematyce ekologicznej. Były to zajęcia w elbląskich szkołach podstawowych oraz warsztaty dla mieszkańców Elbląga. W obu projektach wzięło udział łącznie prawie 450 uczestników.
O cieple i nie tylko w elbląskich szkołach
Lekcje “Ciepły Elbląg” zostały przeprowadzone w ośmiu szkołach podstawowych w łącznie 12 klasach. W zajęciach wzięło udział 290 uczniów. Ich celem było nauczenie dzieci poprawnych zachowań w zakresie ochrony środowiska oraz pokazanie, że nawet drobne nawyki mogą wpłynąć na naszą planetę.
- Edukacja dzieci ma ogromne znaczenie dla naszej przyszłości. Chcąc zadbać o świadomość najmłodszych w kwestiach ekologii, uczyłyśmy poprawnych zachowań, tworząc dobre nawyki na przyszłość. Także w obszarze racjonalnego korzystania z energii. Jest to tym bardziej ważne, że to właśnie dzieci będą przyszłymi konsumentami energii - mówi Anna Żuraw specjalistka ds. inwestycji i remontów z EPEC, która prowadziła zajęcia.
Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów oraz nauczycieli. Uczestnicy lekcji zapoznali się z tematyką energii cieplnej w życiu codziennym oraz z tym, dlaczego musimy dbać o środowisko naturalne.
- Projekt miał na celu rozwijanie ekologicznej świadomości wśród dzieci, wzbogacenie wiedzy na temat oszczędzania ciepła, jak również zrozumienie procesu produkcji ciepła i ciepłej wody – dodaje Edyta Jastrzębska, młodsza specjalistka z Biura Organizacji i Komunikacji, która również była zaangażowana w projekt.
Cel: wyrobić ekologiczne nawyki
EPEC we współpracy z Biblioteką Elbląską zorganizował dwa warsztaty ekologiczne, których celem było promowanie postaw proekologicznych wśród mieszkańców Elbląga.
Spotkania odbyły się 18 i 22 listopada. Pierwsze z nich przyciągnęło prawie 50 osób - rodzin z dziećmi. Uczestnicy zajęć ozdabiali bawełniane torby wielokrotnego użytku oraz uczestniczyli w grach edukacyjnych.
- Świetnie sprawdziła się formuła równolegle toczących się aktywności. W oczekiwaniu na miejsce przy malowaniu lub wyschnięciu toreb uczestnicy przychodzili i grali w gry - powiedział Mateusz Paradowski, koordynator warsztatów z Biblioteki Elbląskiej. - Dzieciom podobały się gry, które były przestrzenne, takie jak Rok w lesie, gry o pszczołach czy mrówkach.
Drugie spotkanie odbyło się w środę 22 listopada i skierowane było do osób dorosłych. Tematyką przewodnią było niemarnowanie żywności. W warsztatach wzięło udział 85 osób, m.in. z Uniwersytetu Trzeciego Wieku i Osób Niepełnosprawnych, ze Szkoły Podstawowej nr 21 w Elblągu (klasa 7), uczestnicy warsztatu terapii zajęciowej Fundacji Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym z Elbląga oraz z Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.
Warsztaty przygotowali i poprowadzili Pani Barbara Bukowska oraz uczniowie klasy 2 Zespołu Szkół Gospodarczych. Oprócz pogadanki i pokazu była możliwość spróbowania przygotowanych w duchu zero waste potraw: pesto z pietruszki i słonecznika, octu jabłkowego (z obierek), komputu z jabłek oraz cieszących się największym powodzeniem bajaderek, które powstały z czerstwego ciasta, czekolady, dżemów i bakalii.
Działania EPEC w obszarze CSR to również wspieranie elbląskich klubów sportowych, zbiórki na rzecz instytucji charytatywnych oraz współpraca z lokalnymi organizacjami takimi jak Hospicjum Elbląskie, Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Elblągu, Regionalne Centrum Wolontariau czy Stowarzyszenie Fabryka Dobra.
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.