Fryzjerzy Davines mogą zasadzić drzewo w Twoim imieniu
Drzewko do drzewka i będzie las. Społeczność fryzjerów Davines już 3 października zamieni nożyczki na kostury, by znaleźć dom dla młodych drzewek. W ten sposób będzie świętować 6. edycję kampanii Dzień Zrównoważonego Piękna. Dzięki Tobie fryzjerzy mogą pobić kolejny rekord.
Czy można jednego popołudnia posadzić las liczący ponad 3 000 drzew? Można, w zeszłym roku dowiedli tego fryzjerzy współpracujący z marką Davines podczas finału kampanii Dzień Zrównoważonego Piękna. Salony fryzjerskie zaprzyjaźnione z włoskim producentem kosmetyków do włosów od 2017 roku odwiedzają z sadzonkami różne regiony w Polsce. Podczas tegorocznej edycji kampanii społeczność Davines zawita w Beskidy.
Dołóż swoją zieloną cegiełkę
Czy wiesz, że także od Ciebie zależy, jak gęsty będzie nowy las? Połącz przyjemne z pożytecznym. Do końca sierpnia odwiedź swojego fryzjera – kup ulubione kosmetyki, otrzymaj w prezencie mleczko do włosów oraz eko-plecak i tym samym wesprzyj zbiórkę na akcję sadzenia drzew. Specjalna oferta produktów OI dostępna jest w wybranych salonach, ich listę znajdziesz na www.davines.pl.
Dzień Zrównoważonego Piękna – już 6. raz w Polsce
Proekologiczna inicjatywa Davines przeprowadzana jest w kilkunastu krajach na całym świecie. Fryzjerzy promują odpowiedzialne postawy wobec środowiska, podejmując realne działania na rzecz przyrody. Marka co roku angażuje przedstawicieli salonów, którzy o potrzebie ochrony ekosystemu edukują również swoich klientów podczas wizyt. Akcję od 2017 roku wspiera Klub Gaja, polska organizacja ekologiczna, założona ponad 30 lat temu. Dzień Zrównoważonego Piękna realizowany jest w ramach Święta Drzewa, dzięki któremu Klub Gaja zakłada ogrody i parki, sadzi lasy, ale również otacza opieką stare drzewa.
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.