Grupa Kingfisher przyspiesza działania na rzecz przeciwdziałaniu zmianom klimatu
Made in PR
Ul. Wejnerta 26 lok. 2
02-619 Warszawa
b.kurzejewska|madeinpr.pl| |b.kurzejewska|madeinpr.pl
602 557 755
https://madeinpr.pl/
Do końca 2025 r. grupa Kingfisher chce osiągnąć 60% sprzedaży produktów pochodzących ze Zrównoważonych Produktów dla domu. Już teraz Castorama Polska, posiada w swojej ofercie prawie 10 tys. produktów należących do programu „Nasza sfera”. Do końca 2040 roku grupa Kingfisher ma zamiar osiągnąć zerową emisję netto. Dziś został opublikowany Raport Odpowiedzialnego Biznesu (ESG) grupy Kingfisher za rok 2021/22, w którym przedstawia wyniki swoich działań i znaczne postępy w realizacji priorytetów odpowiedzialnego biznesu oraz plany na kolejny rok.
Grupa Kingfisher już od ponad 30 lat systematycznie wdraża działania z obszaru odpowiedzialnego biznesu. Działania te stanowią kluczowy element obecnej strategii „Powered by Kingfisher”, dzięki którym grupa podejmuje starania na rzecz pozytywnego wpływu na życie swoich klientów, pracowników, lokalnych społeczności i planety. Prezentowany raport podsumowuje osiągniecia w stosunku do zamierzonych celów, podkreśla działania podjęte przez członków grupy w poszczególnych krajach i zawiera kluczowe dane dotyczące wyników w minionym roku obrotowym (od 1 lutego 2021 r. do 31 stycznia 2022 r.).
Kluczowe osiągniecia grupy Kingfisher w roku 2021/22:
- 24,5% redukcji emisji dwutlenku węgla w działalności Kingfisher (zakres 1 i 2),
- Ponad 5,8 miliarda funtów (44,1%) rocznej sprzedaży pochodzi z produktów, które pomagają klientom tworzyć bardziej zrównoważone domy,
- Wsparcie dla ponad 1,5 mln osób potrzebujących pomocy mieszkaniowej od 2016/2017,
- 87,2% drewna i papieru w produktach oraz 100% papieru katalogowego, obecnie jest pozyskiwanych w sposób odpowiedzialny i na najlepszej drodze do uzyskania statusu Forest Positive do roku 2025/26.
Nowe cele:
- Osiągnięcie zerowej emisji netto dla działalności (zakres 1 i 2) do końca roku 2040,
- 60% całkowitej sprzedaży ma pochodzić ze Zrównoważonych Produktów dla domu do końca 2025 r.
- Zobowiązujemy się pomagać w walce ze zmianami klimatu poprzez wyznaczanie celów zarówno krótko- jak i długoterminowych. W perspektywie krótkoterminowej jesteśmy na dobrej drodze do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla zgodnie z globalnymi wysiłkami na rzecz ograniczenia ocieplenia do poziomu poniżej 1,5°C do 2025 r. W dłuższej perspektywie jesteśmy zobowiązani do osiągnięcia zerowej emisji netto do końca 2040 r. – mówi Thierry Garnier, Dyrektor Generalny Kingfisher plc.
Pełen Raport Odpowiedzialnego Biznesu Grupy Kingfisher dostępny pod linkiem: Kingfisher-plc-Responsible-Business-Report-2021-22.pdf

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.