HP dla planety – strategia walki ze zmianami klimatycznymi
Główne cele:
- Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto (GHG) w całym łańcuchu wartości HP do 2040 r., po-czynając od osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 r.
- Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości HP o 50% do roku 2030[1]
- Osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i zerowej ilości produkowanych odpadów w działalności HP do 2025 r.[2]
- Osiągnięcie 75% obiegu zamkniętego dla produktów i opakowań do 2030 r.[3]
- Utrzymanie zerowego wpływu na wylesianie w przypadku papieru HP i opakowań papierowych.[4]
- Przeciwdziałanie wylesianiu w przypadku papieru innej firmy niż HP, używanego w produktach i usługach druku firmy do 2030 r.[5]
Pod koniec kwietnia 2021 r. firma HP ogłosiła jedne z najbardziej ambitnych i kompleksowych w branży technologicznej planów walki ze zmianami klimatycznymi. Tym samym firma chce dążyć w kierunku bezemisyjnej i w pełni regeneracyjnej gospodarki, jednocześnie zmniejszając swój ogólny wpływ na środowisko i wzmacniając swoją działalność w perspektywie długoterminowej. Wszystko, aby stworzyć najbardziej zrównoważoną ofertę produktów i rozwiązań w branży.
Działania podejmowane przez HP opierają się na liście celów na rok 2025, które należą do najbardziej kompleksowych działań na rzecz klimatu w sektorze technologicznym. Co więcej, są one zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Zmiany klimatyczne są jednym z największych wyzwań naszych czasów, które wymagają natychmiastowych działań i inwestycji – tłumaczy Enrique Lores, prezes i CEO firmy HP. Nadszedł czas na śmiałe posunięcia oraz ambitne cele, które pozwolą chronić naszą planetę, a także będą źródłem innowacji i wzrostu w całej globalnej gospodarce. Dążąc do zerowej emisji dwutlenku węgla netto w całym naszym łańcuchu wartości do 2040 r., przyspieszamy swój rozwój, jednocześnie aspirując do tytułu najbardziej zrównoważonej firmy technologicznej na świecie.
Argumenty na rzecz transformacji biznesowej
W swoich działaniach, HP koncentruje się na pięciu strategicznych filarach
- Dostęp do drukowania i komputerów w formie usługi: Recykling materiałów eksploatacyjnych do drukarek, dostęp do sprzętu komputerowego w formie usługi, udostępnianie używanego certyfikowanego sprzętu komputerowego;
- Zrównoważone materiały: Zwiększenie wykorzystania materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu;
- Obniżenie emisyjności łańcucha dostaw: Wprowadzenie i wspieranie redukcji emisji dwutlenku węgla przez dostawców, wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej oraz wybór transportu naziemnego, paliw alternatywnych i pojazdów elektrycznych do transportu produktów;
- Efektywność energetyczna: Projektowanie nowych energooszczędnych technologii i produktów;
- Inwestycje w lasy: inwestowanie w odbudowę oraz ochronę lasów, a także dalsze pozyskiwanie materiałów z recyklingu.
Emisje dwutlenku węgla i gospodarka o obiegu zamkniętym
HP planuje osiągnąć całkowitą neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w swojej działalności do 2025 r., jak również zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych (GHG) z zakresu 1, 2 i 3 o 50% w ujęciu bezwzględnym do 2030 r. (w porównaniu do stanu z roku 2019[6]). Dodatkowo, do 2030 roku, 75% (pod względem wagi) całkowitej rocznej zawartości produktów i opakowań HP – będzie pochodzić z materiałów, produktów oraz części poddanych recyklingowi, odnawialnych i/lub ponownie wykorzystanych.
Działania te pomogą HP osiągnąć zerowy poziom emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2040 roku. Zgodnie z ambicjami HP w zakresie wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym, do 2025 r. HP osiągnie zerowy poziom odpadów generowanych w czasie procesów produkcyjnych w zarządzanych przez siebie obiektach.[7] Do 2030 r. dział obsługi klienta HP również stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla zarówno w przypadku samego HP, jak i operacji prowadzonych przez partnerów firmy.
HP rozpocznie stosowanie tworzyw sztucznych i metali pochodzących z recyklingu, oraz inwestowanie w odbudowę i ochronę lasów.[8] Od 1991 r. firma HP poddała recyklingowi i wykorzystała w procesie wytwarzania nowych produktów ponad 875 milionów wkładów do drukarek HP, 114 milionów wieszaków na ubrania oraz 4,69 miliarda plastikowych butelek– które w przeciwnym wypadku trafiłyby na wysypiska śmieci.
HP kontynuuje wprowadzanie innowacji w ramach portfolio produktów oraz rozpoczyna współpracę z kluczowymi partnerami. jest członkiem organizacji NextWave Plastics, współpracującej z różnymi branżami w celu stworzenia pierwszej globalnej sieci łańcuchów dostaw tworzyw sztucznych wyłowionych z oceanów.
HP było pierwszą globalną firmą IT, która opublikowała swój pełny bilans emisji dwutlenku węgla i przedstawiła plan jego redukcji w procesie swojej produkcji. HP znalazło się wśród pierwszych 10% firm, których cele redukcji emisji gazów cieplarnianych zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets Initiative. Przez dwa kolejne lata HP była jedyną firmą technologiczną, która znalazła się na listach A organizacji CDP dotyczących działań na rzecz ochrony klimatu, lasów i wody. HP jest członkiem RE 100 od 2016 r. i EV 100 od 2017 r.
Zmniejszenie zawartości węgla w materiałach eksploatacyjnych HP
HP zamierza przekształcić swoją działalność w zakresie druku z modelu transakcyjnego w model usługowy. Aby przyspieszyć przejście do zerowej emisji netto w ramach łańcucha wartości, HP zobowiązuje się do osiągnięcia neutralności węglowej w zakresie materiałów eksploatacyjnych do 2030 roku.
HP planuje wymianę materiałów eksploatacyjnych na neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Pierwszym krokiem jest uruchomienie programów: HP Instant Ink i pilotażowy Planet Partners, które wykorzystują recykling i nowe możliwości odnawiania, aby przedłużyć żywotność oryginalnych materiałów eksploatacyjnych HP. Pomoże to klientom zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych i ograniczyć ilość odpadów.
Ochrona i odnowa lasów
HP współpracuje z globalnymi partnerami, takimi jak World Wildlife Fund (WWF), Arbor Day Foundation oraz poprzez własną organizację Sustainable Forests Collaborative. HP jest jedną z niewielu firm na świecie, które mają za cel wyeliminowanie problemu wylesiania podczas procesu pozyskiwania papieru i opakowań. W 2020 roku HP osiągnęło zerowy poziom wylesiania dla 99% papieru oraz opakowań papierowych marki HP.[9] W przypadku papierowych opakowań produktów jest to kulminacja pięciu lat pracy nad udoskonaleniem procesu.
Ponadto, do 2030 roku HP zmierza zwiększyć inwestycje w odbudowę i ochronę lasów oraz inne inicjatywy mające na celu przeciwdziałanie wylesianiu związanemu z papierem innym niż markowy papier HP.
Aby zrealizować wizję, zgodnie z którą każda strona drukowana przez HP jest pozyskiwana w sposób odpowiedzialny i przyczynia się do odnawiania oraz ochrony lasów, HP stworzyło program Forest Positive Framework[10]. Obejmuje on współpracę z wiodącymi organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.
Wysiłki mające na celu propagowanie idei zrównoważonego rozwoju – na rzecz ludzi, planety i społeczności, są zintegrowane ze strategią biznesową HP. W ramach programu Sustainable Impact wspomniane działania pomogły – już drugi rok z rzędu – wygenerować ponad 1 miliard USD przychodów ze sprzedaży w 2020 r.
Więcej informacji
- Strona internetowa Zrównoważonego Wpływu: http://www8.hp.com/us/en/hp-information/global-citizenship/index.html
- Raport o zrównoważonym wpływie (link do pliku PDF do pobrania): https://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c06601778
- FSC Digital Marketplace: https://onesimpleaction.org/
[1] Bezwzględna redukcja emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1, 2 i 3 w porównaniu z rokiem 2019. Nie obejmuje papieru innej firmy niż HP zużywanego podczas użytkowania produktu.
[2] Działania na rzecz zerowej emisji odpadów: wyeliminowanie odpadów innych niż niebezpieczne ze wszystkich bezpośrednich działań HP do 2025 roku. Obejmuje wszystkie zakłady należące do HP i zarządzane przez HP na całym świecie. Zero odpadów jest definiowane przez standard certyfikacji UL lub TRUE.
[3] Odsetek całkowitej rocznej zawartości produktów i opakowań HP, według wagi, które zostaną wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu i źródeł odnawialnych oraz ponownie wykorzystanych produktów i części do 2030 r.
[4] Papier i opakowania produktów marki HP pochodzą z certyfikowanych i przetworzonych źródeł, przy czym preferowane są produkty z certyfikatem Forest Stewardship Council® (FSC®). Opakowanie to pudełko dostarczane z produktem oraz cały papier (w tym opakowania i materiały) znajdujący się wewnątrz pudełka.
[5] Włókno w przeliczeniu na masę będzie 1) certyfikowane zgodnie z rygorystycznymi standardami stron trzecich, 2) poddane recyklingowi lub 3) zrównoważone przez odnowę lasów, ochronę lasów i inne inicjatywy w ramach programu HP Forest Positive Framework. Papier nie obejmuje podłoży na bazie włókien do pras przemysłowych HP niewymienionych w katalogach HP Media Solutions Locator.
[6] Z wyłączeniem papieru niebędącego papierem HP zużywanego podczas użytkowania produktu, jako pośredniego źródła emisji zgodnie z protokołem GHG i poza własnym łańcuchem wartości HP.
[7] Działania z zerową ilością odpadów: wyeliminowanie odpadów innych niż niebezpieczne ze wszystkich bezpośrednich działań HP do 2025 roku. Obejmuje wszystkie zakłady należące do HP i zarządzane przez HP na całym świecie. Zero odpadów jest definiowane przez standard certyfikacji UL lub TRUE.
[8] Plastik pochodzący z recyklingu jest oparty na definicji EPEAT i metodologii obliczeń.
[9] W 2020 roku 99% papieru marki HP i opakowań produktów papierowych pochodziło z certyfikowanych lub przetworzonych źródeł. Opakowanie jest definiowane jako pudełko dostarczane z produktem oraz wszystkie materiały papierowe znajdujące się w pudełku.
[10] HP Forest Positive Framework jest strategicznym fundamentem dla realizacji ambicji HP w zakresie ochrony lasów.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.