HP dla planety – strategia walki ze zmianami klimatycznymi
Główne cele:
- Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto (GHG) w całym łańcuchu wartości HP do 2040 r., po-czynając od osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 r.
- Zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości HP o 50% do roku 2030[1]
- Osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla i zerowej ilości produkowanych odpadów w działalności HP do 2025 r.[2]
- Osiągnięcie 75% obiegu zamkniętego dla produktów i opakowań do 2030 r.[3]
- Utrzymanie zerowego wpływu na wylesianie w przypadku papieru HP i opakowań papierowych.[4]
- Przeciwdziałanie wylesianiu w przypadku papieru innej firmy niż HP, używanego w produktach i usługach druku firmy do 2030 r.[5]
Pod koniec kwietnia 2021 r. firma HP ogłosiła jedne z najbardziej ambitnych i kompleksowych w branży technologicznej planów walki ze zmianami klimatycznymi. Tym samym firma chce dążyć w kierunku bezemisyjnej i w pełni regeneracyjnej gospodarki, jednocześnie zmniejszając swój ogólny wpływ na środowisko i wzmacniając swoją działalność w perspektywie długoterminowej. Wszystko, aby stworzyć najbardziej zrównoważoną ofertę produktów i rozwiązań w branży.
Działania podejmowane przez HP opierają się na liście celów na rok 2025, które należą do najbardziej kompleksowych działań na rzecz klimatu w sektorze technologicznym. Co więcej, są one zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ.
Zmiany klimatyczne są jednym z największych wyzwań naszych czasów, które wymagają natychmiastowych działań i inwestycji – tłumaczy Enrique Lores, prezes i CEO firmy HP. Nadszedł czas na śmiałe posunięcia oraz ambitne cele, które pozwolą chronić naszą planetę, a także będą źródłem innowacji i wzrostu w całej globalnej gospodarce. Dążąc do zerowej emisji dwutlenku węgla netto w całym naszym łańcuchu wartości do 2040 r., przyspieszamy swój rozwój, jednocześnie aspirując do tytułu najbardziej zrównoważonej firmy technologicznej na świecie.
Argumenty na rzecz transformacji biznesowej
W swoich działaniach, HP koncentruje się na pięciu strategicznych filarach
- Dostęp do drukowania i komputerów w formie usługi: Recykling materiałów eksploatacyjnych do drukarek, dostęp do sprzętu komputerowego w formie usługi, udostępnianie używanego certyfikowanego sprzętu komputerowego;
- Zrównoważone materiały: Zwiększenie wykorzystania materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu;
- Obniżenie emisyjności łańcucha dostaw: Wprowadzenie i wspieranie redukcji emisji dwutlenku węgla przez dostawców, wykorzystanie odnawialnej energii elektrycznej oraz wybór transportu naziemnego, paliw alternatywnych i pojazdów elektrycznych do transportu produktów;
- Efektywność energetyczna: Projektowanie nowych energooszczędnych technologii i produktów;
- Inwestycje w lasy: inwestowanie w odbudowę oraz ochronę lasów, a także dalsze pozyskiwanie materiałów z recyklingu.
Emisje dwutlenku węgla i gospodarka o obiegu zamkniętym
HP planuje osiągnąć całkowitą neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla w swojej działalności do 2025 r., jak również zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych (GHG) z zakresu 1, 2 i 3 o 50% w ujęciu bezwzględnym do 2030 r. (w porównaniu do stanu z roku 2019[6]). Dodatkowo, do 2030 roku, 75% (pod względem wagi) całkowitej rocznej zawartości produktów i opakowań HP – będzie pochodzić z materiałów, produktów oraz części poddanych recyklingowi, odnawialnych i/lub ponownie wykorzystanych.
Działania te pomogą HP osiągnąć zerowy poziom emisji netto w całym łańcuchu wartości do 2040 roku. Zgodnie z ambicjami HP w zakresie wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym, do 2025 r. HP osiągnie zerowy poziom odpadów generowanych w czasie procesów produkcyjnych w zarządzanych przez siebie obiektach.[7] Do 2030 r. dział obsługi klienta HP również stanie się neutralny pod względem emisji dwutlenku węgla zarówno w przypadku samego HP, jak i operacji prowadzonych przez partnerów firmy.
HP rozpocznie stosowanie tworzyw sztucznych i metali pochodzących z recyklingu, oraz inwestowanie w odbudowę i ochronę lasów.[8] Od 1991 r. firma HP poddała recyklingowi i wykorzystała w procesie wytwarzania nowych produktów ponad 875 milionów wkładów do drukarek HP, 114 milionów wieszaków na ubrania oraz 4,69 miliarda plastikowych butelek– które w przeciwnym wypadku trafiłyby na wysypiska śmieci.
HP kontynuuje wprowadzanie innowacji w ramach portfolio produktów oraz rozpoczyna współpracę z kluczowymi partnerami. jest członkiem organizacji NextWave Plastics, współpracującej z różnymi branżami w celu stworzenia pierwszej globalnej sieci łańcuchów dostaw tworzyw sztucznych wyłowionych z oceanów.
HP było pierwszą globalną firmą IT, która opublikowała swój pełny bilans emisji dwutlenku węgla i przedstawiła plan jego redukcji w procesie swojej produkcji. HP znalazło się wśród pierwszych 10% firm, których cele redukcji emisji gazów cieplarnianych zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets Initiative. Przez dwa kolejne lata HP była jedyną firmą technologiczną, która znalazła się na listach A organizacji CDP dotyczących działań na rzecz ochrony klimatu, lasów i wody. HP jest członkiem RE 100 od 2016 r. i EV 100 od 2017 r.
Zmniejszenie zawartości węgla w materiałach eksploatacyjnych HP
HP zamierza przekształcić swoją działalność w zakresie druku z modelu transakcyjnego w model usługowy. Aby przyspieszyć przejście do zerowej emisji netto w ramach łańcucha wartości, HP zobowiązuje się do osiągnięcia neutralności węglowej w zakresie materiałów eksploatacyjnych do 2030 roku.
HP planuje wymianę materiałów eksploatacyjnych na neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Pierwszym krokiem jest uruchomienie programów: HP Instant Ink i pilotażowy Planet Partners, które wykorzystują recykling i nowe możliwości odnawiania, aby przedłużyć żywotność oryginalnych materiałów eksploatacyjnych HP. Pomoże to klientom zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych i ograniczyć ilość odpadów.
Ochrona i odnowa lasów
HP współpracuje z globalnymi partnerami, takimi jak World Wildlife Fund (WWF), Arbor Day Foundation oraz poprzez własną organizację Sustainable Forests Collaborative. HP jest jedną z niewielu firm na świecie, które mają za cel wyeliminowanie problemu wylesiania podczas procesu pozyskiwania papieru i opakowań. W 2020 roku HP osiągnęło zerowy poziom wylesiania dla 99% papieru oraz opakowań papierowych marki HP.[9] W przypadku papierowych opakowań produktów jest to kulminacja pięciu lat pracy nad udoskonaleniem procesu.
Ponadto, do 2030 roku HP zmierza zwiększyć inwestycje w odbudowę i ochronę lasów oraz inne inicjatywy mające na celu przeciwdziałanie wylesianiu związanemu z papierem innym niż markowy papier HP.
Aby zrealizować wizję, zgodnie z którą każda strona drukowana przez HP jest pozyskiwana w sposób odpowiedzialny i przyczynia się do odnawiania oraz ochrony lasów, HP stworzyło program Forest Positive Framework[10]. Obejmuje on współpracę z wiodącymi organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami.
Wysiłki mające na celu propagowanie idei zrównoważonego rozwoju – na rzecz ludzi, planety i społeczności, są zintegrowane ze strategią biznesową HP. W ramach programu Sustainable Impact wspomniane działania pomogły – już drugi rok z rzędu – wygenerować ponad 1 miliard USD przychodów ze sprzedaży w 2020 r.
Więcej informacji
- Strona internetowa Zrównoważonego Wpływu: http://www8.hp.com/us/en/hp-information/global-citizenship/index.html
- Raport o zrównoważonym wpływie (link do pliku PDF do pobrania): https://h20195.www2.hp.com/v2/GetDocument.aspx?docname=c06601778
- FSC Digital Marketplace: https://onesimpleaction.org/
[1] Bezwzględna redukcja emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1, 2 i 3 w porównaniu z rokiem 2019. Nie obejmuje papieru innej firmy niż HP zużywanego podczas użytkowania produktu.
[2] Działania na rzecz zerowej emisji odpadów: wyeliminowanie odpadów innych niż niebezpieczne ze wszystkich bezpośrednich działań HP do 2025 roku. Obejmuje wszystkie zakłady należące do HP i zarządzane przez HP na całym świecie. Zero odpadów jest definiowane przez standard certyfikacji UL lub TRUE.
[3] Odsetek całkowitej rocznej zawartości produktów i opakowań HP, według wagi, które zostaną wyprodukowane z materiałów pochodzących z recyklingu i źródeł odnawialnych oraz ponownie wykorzystanych produktów i części do 2030 r.
[4] Papier i opakowania produktów marki HP pochodzą z certyfikowanych i przetworzonych źródeł, przy czym preferowane są produkty z certyfikatem Forest Stewardship Council® (FSC®). Opakowanie to pudełko dostarczane z produktem oraz cały papier (w tym opakowania i materiały) znajdujący się wewnątrz pudełka.
[5] Włókno w przeliczeniu na masę będzie 1) certyfikowane zgodnie z rygorystycznymi standardami stron trzecich, 2) poddane recyklingowi lub 3) zrównoważone przez odnowę lasów, ochronę lasów i inne inicjatywy w ramach programu HP Forest Positive Framework. Papier nie obejmuje podłoży na bazie włókien do pras przemysłowych HP niewymienionych w katalogach HP Media Solutions Locator.
[6] Z wyłączeniem papieru niebędącego papierem HP zużywanego podczas użytkowania produktu, jako pośredniego źródła emisji zgodnie z protokołem GHG i poza własnym łańcuchem wartości HP.
[7] Działania z zerową ilością odpadów: wyeliminowanie odpadów innych niż niebezpieczne ze wszystkich bezpośrednich działań HP do 2025 roku. Obejmuje wszystkie zakłady należące do HP i zarządzane przez HP na całym świecie. Zero odpadów jest definiowane przez standard certyfikacji UL lub TRUE.
[8] Plastik pochodzący z recyklingu jest oparty na definicji EPEAT i metodologii obliczeń.
[9] W 2020 roku 99% papieru marki HP i opakowań produktów papierowych pochodziło z certyfikowanych lub przetworzonych źródeł. Opakowanie jest definiowane jako pudełko dostarczane z produktem oraz wszystkie materiały papierowe znajdujące się w pudełku.
[10] HP Forest Positive Framework jest strategicznym fundamentem dla realizacji ambicji HP w zakresie ochrony lasów.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji
Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Transport
Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.