Kampania PLGBC Tydzień w EKOdomu: To Ty tworzysz zrównoważony dom
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
W ramach projektu Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC zaplanowało kampanię edukacyjną online Tydzień w EKOdomu. Wydarzenie odbędzie się od 23 do 29 sierpnia br. Hasło przewodnie kampanii – To Ty tworzysz zrównoważony dom – to zachęcenie do zmiany codziennych nawyków i świadomych wyborów dla oszczędności zasobów i działań przyjaznych środowisku.
PLGBC zaprasza każdego mieszkańca, swoich członków i patronów projektu do zaangażowania się.
W ramach projektu realizowanego przez PLGBC: Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy – organizacja zaplanowała kampanię edukacyjną online Tydzień w EKOdomu. Przewidziano szereg aktywności, które odbędą się w dniach 23-29 sierpnia br.
Celem kampanii jest inspirowanie do użytkowania domu/mieszkania w sposób zrównoważony – od projektowania, poprzez budowę, do codziennego użytkowania i remontowania. Stowarzyszenie zachęca do aktywności każdego mieszkańca, swoich członków oraz partnerów projektu.
W ramach kampanii PLGBC codziennie będzie publikować treści z konkretnymi działaniami, które można podjąć, aby minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Każdy dzień poświęcony będzie innemu zagadnieniu. Przedstawione zostaną przykłady nadesłane przez organizacje i osoby zaproszone do współpracy. Ponadto będą one mogły w tym tygodniu pokazać w mediach społecznościowych poparcie dla kampanii poprzez dedykowaną grafikę z hashtagami: #EKOdom2021 i #budynkijakludzie.
Członkowie PLGBC będą dzielić się rozwiązaniami, które mogą mieć zastosowanie w zrównoważonym domu. Partnerzy projektu: ekoblogerka Ewelina Ulanicka, portal ekologiczny Nowl Eco, organizacje: Fundacja Na Zielonym oraz OSOM Gliwice przedstawią, co dla nich oznacza działanie na rzecz ekologicznego życia. Stowarzyszenie chce zaangażować także każdego mieszkańca – zachęca do przesyłania zdjęć i nagrań dobrych praktyk wprowadzanych w domach. Autor/ka najciekawszego ekologicznego rozwiązania otrzyma wejściówkę na największe wydarzenie zrównoważonego budownictwa w Polsce: 11. PLGBC Green Building Symposium.
Celem działań w projekcie Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy jest dbałość o racjonalne korzystanie z zasobów planety oraz polepszenie zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC dąży do zaangażowania obywateli we wdrażanie opracowanych rozwiązań w codziennym, zrównoważonym życiu.
Więcej informacji na temat kampanii i rozwiązań dla zrównoważonego domu/mieszkania można znaleźć na stronie: https://budynkijakludzie.plgbc.org.pl/
Projekt Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy finansowany jest z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.