Kampania PLGBC Tydzień w EKOdomu: To Ty tworzysz zrównoważony dom
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Zabrska 39D
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 512 615 665
https://plgbc.org.pl/
W ramach projektu Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC zaplanowało kampanię edukacyjną online Tydzień w EKOdomu. Wydarzenie odbędzie się od 23 do 29 sierpnia br. Hasło przewodnie kampanii – To Ty tworzysz zrównoważony dom – to zachęcenie do zmiany codziennych nawyków i świadomych wyborów dla oszczędności zasobów i działań przyjaznych środowisku.
PLGBC zaprasza każdego mieszkańca, swoich członków i patronów projektu do zaangażowania się.
W ramach projektu realizowanego przez PLGBC: Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy – organizacja zaplanowała kampanię edukacyjną online Tydzień w EKOdomu. Przewidziano szereg aktywności, które odbędą się w dniach 23-29 sierpnia br.
Celem kampanii jest inspirowanie do użytkowania domu/mieszkania w sposób zrównoważony – od projektowania, poprzez budowę, do codziennego użytkowania i remontowania. Stowarzyszenie zachęca do aktywności każdego mieszkańca, swoich członków oraz partnerów projektu.
W ramach kampanii PLGBC codziennie będzie publikować treści z konkretnymi działaniami, które można podjąć, aby minimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne. Każdy dzień poświęcony będzie innemu zagadnieniu. Przedstawione zostaną przykłady nadesłane przez organizacje i osoby zaproszone do współpracy. Ponadto będą one mogły w tym tygodniu pokazać w mediach społecznościowych poparcie dla kampanii poprzez dedykowaną grafikę z hashtagami: #EKOdom2021 i #budynkijakludzie.
Członkowie PLGBC będą dzielić się rozwiązaniami, które mogą mieć zastosowanie w zrównoważonym domu. Partnerzy projektu: ekoblogerka Ewelina Ulanicka, portal ekologiczny Nowl Eco, organizacje: Fundacja Na Zielonym oraz OSOM Gliwice przedstawią, co dla nich oznacza działanie na rzecz ekologicznego życia. Stowarzyszenie chce zaangażować także każdego mieszkańca – zachęca do przesyłania zdjęć i nagrań dobrych praktyk wprowadzanych w domach. Autor/ka najciekawszego ekologicznego rozwiązania otrzyma wejściówkę na największe wydarzenie zrównoważonego budownictwa w Polsce: 11. PLGBC Green Building Symposium.
Celem działań w projekcie Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy jest dbałość o racjonalne korzystanie z zasobów planety oraz polepszenie zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów. Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC dąży do zaangażowania obywateli we wdrażanie opracowanych rozwiązań w codziennym, zrównoważonym życiu.
Więcej informacji na temat kampanii i rozwiązań dla zrównoważonego domu/mieszkania można znaleźć na stronie: https://budynkijakludzie.plgbc.org.pl/
Projekt Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy finansowany jest z dotacji programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.