Komunikaty PR

Kompania Piwowarska w nowej kampanii Efekt1butelki zachęca do oddawania butelek

2021-10-25  |  15:09

Szkło zwrotne jest najbardziej eko wtedy, kiedy wraca do ponownego napełnienia. Wyrzucenie butelki zwrotnej do kosza na śmieci jest stratą cennego surowca. Kompania Piwowarska w nowej kampanii edukacyjnej zwraca uwagę na ten problem i zachęca konsumentów do oddawania butelek zwrotnych, przekonując, że każda butelka ma znaczenie.

 

Butelka zwrotna jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska opakowań, a Kompania Piwowarska co roku sprzedaje w tego rodzaju opakowaniach ok. 45% swojego piwa. Butelka zwrotna może być ponownie napełniona nawet 20 razy, pod warunkiem, że zostanie oddana i wróci do browaru. Tymczasem każdego roku w Polsce nie wraca z rynku ok. 110 mln butelek, co oznacza, że trzeba w ich miejsce zakupić nowe. To niepotrzebne zużycie surowców do produkcji szkła, dodatkowa emisja CO₂ oraz więcej odpadów szklanych.  

 

Kampania edukacyjna pod nazwą Efekt1butelki ma zwrócić uwagę odbiorców na ten problem i uświadomić im, że każda oddana butelka ma znaczenie. Lider rynku piwa w Polsce po raz kolejny zachęca konsumentów by ze względu na dobro środowiska właściwie korzystali z opakowań wielokrotnego użytku 

 

Firma zaangażowała do kampanii mikro i nano influencerów, którzy będą promować oddawanie butelek, a także Malwinę Wędzikowską i Vienia, którzy pokażą, jak wygląda proces zwrotu butelki. Na potrzeby kampanii został wygenerowany hasztag #efekt1butelki, którym jest oznaczona komunikacja w mediach społecznościowych firmy. W ramach kampanii zaplanowano także działania edukacyjne skierowane do pracowników Kompanii Piwowarskiej.

 

W kampanii Efekt1butelki po raz kolejny zwracamy uwagę na problem nieoddawania butelek zwrotnych. Przyczyn tego stanu jest kilka. Przede wszystkim to brak świadomości społecznej i konsekwentnej edukacji w tym obszarze. Wybierając piwo w szklanej butelce zwrotnej konsumenci są przekonani, że to opakowanie jest przyjazne środowisku. I mają rację, ale częściowo. Ważne jest to, co zrobią z tym opakowaniem później. Nasze tegoroczne działania komunikują, że najlepszym rozwiązaniem dla szklanej butelki jest jej zwrot i ponowne wprowadzenie do obiegu. – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

- Szklane butelki zwrotne to modelowy przykład przyjaznych opakowań. Nie dość, że są opakowaniami wielokrotnego użytku, to jeszcze surowiec, z którego powstały, jest nazywany surowcem wiecznym – mogącym właściwie bez ograniczeń krążyć w obiegu. Gdy butelka wchodzi na rynek, każdy jej powrót do producenta i ponowne napełnienie oznacza minimalizowanie zużycia zasobów koniecznych do produkcji nowego opakowania lub poddania butelki recyklingowi - podkreśla Agata Szczotka – Sarna, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh Organizacji Odzysku Opakowań.

Partnerem projektu jest Interseroh. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja 38 Content Communication, za działania z influencerami BrandLift.

 

***

Do redaktora

 

Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych.

 

Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą.

Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska

 

Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings.

Dodatkowych informacji udziela:

Biuro Prasowe

Kompania Piwowarska         

Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną Biuro prasowe
2024-07-11 | 14:00

Amazon zasila już całą swoją globalną działalność w 100 proc. energią odnawialną

Amazon, globalny lider w dziedzinie technologii i handlu elektronicznego, już w 2023 r. zasilał całą swoją globalną działalność – w tym centra danych, budynki
Ochrona środowiska Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania
2024-06-25 | 13:40

Co 3. Polak nie wie o tegorocznych zmianach w opłatach za plastikowe opakowania

Niemal 30 proc. respondentów uważa, że nowe opłaty za jednorazowe opakowania z tworzyw sztucznych są zbyt wysokie. Nawet 60 proc. ankietowanych planuje ograniczenie ich kupowania w
Ochrona środowiska Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
2024-06-21 | 10:20

Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3

Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.