Kompania Piwowarska w nowej kampanii Efekt1butelki zachęca do oddawania butelek
Szkło zwrotne jest najbardziej eko wtedy, kiedy wraca do ponownego napełnienia. Wyrzucenie butelki zwrotnej do kosza na śmieci jest stratą cennego surowca. Kompania Piwowarska w nowej kampanii edukacyjnej zwraca uwagę na ten problem i zachęca konsumentów do oddawania butelek zwrotnych, przekonując, że każda butelka ma znaczenie.
Butelka zwrotna jest jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska opakowań, a Kompania Piwowarska co roku sprzedaje w tego rodzaju opakowaniach ok. 45% swojego piwa. Butelka zwrotna może być ponownie napełniona nawet 20 razy, pod warunkiem, że zostanie oddana i wróci do browaru. Tymczasem każdego roku w Polsce nie wraca z rynku ok. 110 mln butelek, co oznacza, że trzeba w ich miejsce zakupić nowe. To niepotrzebne zużycie surowców do produkcji szkła, dodatkowa emisja CO₂ oraz więcej odpadów szklanych.
Kampania edukacyjna pod nazwą Efekt1butelki ma zwrócić uwagę odbiorców na ten problem i uświadomić im, że każda oddana butelka ma znaczenie. Lider rynku piwa w Polsce po raz kolejny zachęca konsumentów by ze względu na dobro środowiska właściwie korzystali z opakowań wielokrotnego użytku.
Firma zaangażowała do kampanii mikro i nano influencerów, którzy będą promować oddawanie butelek, a także Malwinę Wędzikowską i Vienia, którzy pokażą, jak wygląda proces zwrotu butelki. Na potrzeby kampanii został wygenerowany hasztag #efekt1butelki, którym jest oznaczona komunikacja w mediach społecznościowych firmy. W ramach kampanii zaplanowano także działania edukacyjne skierowane do pracowników Kompanii Piwowarskiej.
– W kampanii Efekt1butelki po raz kolejny zwracamy uwagę na problem nieoddawania butelek zwrotnych. Przyczyn tego stanu jest kilka. Przede wszystkim to brak świadomości społecznej i konsekwentnej edukacji w tym obszarze. Wybierając piwo w szklanej butelce zwrotnej konsumenci są przekonani, że to opakowanie jest przyjazne środowisku. I mają rację, ale częściowo. Ważne jest to, co zrobią z tym opakowaniem później. Nasze tegoroczne działania komunikują, że najlepszym rozwiązaniem dla szklanej butelki jest jej zwrot i ponowne wprowadzenie do obiegu. – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
- Szklane butelki zwrotne to modelowy przykład przyjaznych opakowań. Nie dość, że są opakowaniami wielokrotnego użytku, to jeszcze surowiec, z którego powstały, jest nazywany surowcem wiecznym – mogącym właściwie bez ograniczeń krążyć w obiegu. Gdy butelka wchodzi na rynek, każdy jej powrót do producenta i ponowne napełnienie oznacza minimalizowanie zużycia zasobów koniecznych do produkcji nowego opakowania lub poddania butelki recyklingowi - podkreśla Agata Szczotka – Sarna, Dyrektorka ds. Zrównoważonego Rozwoju w Interseroh Organizacji Odzysku Opakowań.
Partnerem projektu jest Interseroh. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja 38 Content Communication, za działania z influencerami BrandLift.
***
Do redaktora
Kompania Piwowarska jest liderem polskiego rynku piwnego, z udziałem 36,4% (dane GUS, 2020). Firma zatrudnia ponad 2700 osób w swoich browarach i oddziałach w całej Polsce. Jako firma odpowiedzialna społecznie Kompania Piwowarska troszczy się o ludzi i środowisko. Realizując strategię zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialność i umiar w spożywaniu alkoholu, szkoli sprzedawców, oszczędza wodę i energię, wspiera rozwój swoich partnerów biznesowych i angażuje się w wolontariat. Lider rynku piwnego w Polsce jest dumnym sponsorem wielu lokalnych drużyn sportowych.
Kompania Piwowarska skupia trzy browary o wieloletniej historii: Tyskie Browary Książęce (rok założenia - 1629), Browar Dojlidy w Białymstoku (1768) i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu (1895). To w nich warzone są najchętniej wybierane przez Polaków piwa, między innymi: Żubr, Tyskie, Lech, Redd’s, a także kolekcja specjalności Książęcego. W ofercie producenta znajdują się również cenione w Polsce piwa czeskie: Pilsner Urquell (ikona czeskiego piwa) i Kozel (najczęściej wybierane przez Czechów piwo) a także piwa bezalkoholowe sygnowane marką Lech Free 0,0% oraz Tyskie 0,0%. Sprawdzone receptury, nieskazitelna czystość w browarach a przede wszystkim umiejętności doświadczonych piwowarów – to wszystko sprawia, że warzone tam piwa są cenione w Polsce i za granicą.
Więcej informacji o działalności i produktach Kompanii Piwowarskiej można znaleźć na stronie: www.kp.pl, na profilu Facebook firmy: https://www.facebook.com/kompaniapiwowarska oraz na portalu społecznościowym LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/kompania-piwowarska
Kompania Piwowarska jest częścią Asahi Europe & International stanowiącej część Asahi Group Holdings.
Dodatkowych informacji udziela:
Biuro Prasowe
Kompania Piwowarska
Mail: biuro.prasowe@asahibeer.pl
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.