Komunikaty PR

Lidl Polska nagrodzony Złotym Listkiem CSR Polityki

2021-06-10  |  17:30
Biuro prasowe

Tygodnik Polityka już po raz 10. przeanalizował działalność firm pod kątem rozwiązań wspierających odpowiedzialne zarządzanie w odniesieniu do normy ISO 26000. W tegorocznej edycji docenione zostały działania sieci Lidl Polska, która otrzymała wyróżnienie Złoty Listek CSR. Ponadto strategia, według które działa Lidl Polska – REset Plastic – została wyróżniona jako dobra praktyka wspierająca realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

W tegorocznym zestawieniu wzięły udział 124 firmy. Spośród wszystkich zgłoszeń wybrano laureatów – tylko 14 z nich otrzymało prestiżowy Złoty, który jest wyrazem posiadania najwyższych standardów zarządzania CSR w firmie.

Złoty Listek CSR to dla nas bardzo istotne wyróżnienie. W Lidl Polska działania z zakresu społecznej odpowiedzialności zajmują ważną  pozycję – cele z obszaru CSR są przez nas uwzględnione w specjalnej strategii na lata 2020-2025. Nieustannie dążymy do ich zrealizowania, a każdy pracownik Lidl Polska ma realny wpływ na wykonanie naszej strategii. Cieszymy się, że nasze aktywności zostały zauważone i nagrodzone tak ważną nagrodą. Jesteśmy przekonani, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego w dalszym ciągu będziemy podejmować się działań, które mają pozytywny wpływ na nasze otoczenie mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

Lidl troszczy się o lepsze jutro

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii Lidl Polska. Firma działa w ramach czterech obszarów, na który ma największy wpływ: zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw, procesy Lidl Polska oraz klienci i społeczeństwo.

Obecnie jednym z globalnych wyzwań jest nadmierna produkcja opakowań z tworzyw sztucznych. Dlatego głównym priorytetem Lidla w obszarze wpływu na środowisko jest regularna eliminacja plastiku wszędzie, gdzie jest to możliwe. Firma nieustanie dąży do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic oraz przyjęte zobowiązania: (a) Lidl będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych do 20% do 2025 roku oraz (b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było maksymalnie możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.

Lidl Polska dba również o to, aby produkty w sklepach pochodziły ze zrównoważonych źródeł i były wytwarzane z poszanowaniem środowiska i praw pracowniczych oraz wspierały zdrowe nawyki żywieniowe. Wybierając produkty z certyfikatami takimi jak Fair Trade czy UTZ, klient ma pewność, że pochodzą one z upraw nie eksploatujących naturalnych zasobów i wspierających rozwój lokalnych społeczności. Poprzez zwiększanie asortymentu bio i wege sieć buduje nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe, ale wpływa na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Lidl Polska skraca również łańcuchy dostaw – ponad 70% obrotu firmy jest generowana przez polskich dostawców. Dostawcy sieci są zobligowani do przestrzegania surowych norm jakościowych, np. Lidl Polska wymaga, by w warzywach i owocach było o 2/3 mniej pozostałości środków ochrony roślin niż pozwalają na to regulacje UE.

Równie ważne jest dla sieci bycie dobrym pracodawcą. Oprócz przejrzystych, bardzo konkurencyjnych i równych zasad wynagradzania Lidl Polska oferuje szerokie pakiety benefitów oraz możliwości rozwoju i awansu. Aby promować równość wynagrodzeń w innych firmach, firma corocznie przyznaje nagrodę Lidl Fair Pay. W ramach działań na rzecz społeczeństwa, długofalowo współpracuje z takimi organizacjami jak Banki Żywności i Caritas Polska, przeciwdziałając m.in. marnowaniu żywności. Ważnym partnerem dla Lidl Polska jest również Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Przez 12 lat wspólnego grania z WOŚP, Lidl Polska wraz z pracownikami i klientami przekazał na rzecz tej organizacji aż 33 miliony złotych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA] Biuro prasowe
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku
Ochrona środowiska Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland
2024-04-12 | 01:00

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland nie pozostawia złudzeń: samo raportowanie nie zbuduje konkurencyjności klimatycznej. Polskie firmy powinny pilnie się dekarbonizować, nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.