Komunikaty PR

Lidl Polska nagrodzony Złotym Listkiem CSR Polityki

2021-06-10  |  17:30
Biuro prasowe

Tygodnik Polityka już po raz 10. przeanalizował działalność firm pod kątem rozwiązań wspierających odpowiedzialne zarządzanie w odniesieniu do normy ISO 26000. W tegorocznej edycji docenione zostały działania sieci Lidl Polska, która otrzymała wyróżnienie Złoty Listek CSR. Ponadto strategia, według które działa Lidl Polska – REset Plastic – została wyróżniona jako dobra praktyka wspierająca realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ.

W tegorocznym zestawieniu wzięły udział 124 firmy. Spośród wszystkich zgłoszeń wybrano laureatów – tylko 14 z nich otrzymało prestiżowy Złoty, który jest wyrazem posiadania najwyższych standardów zarządzania CSR w firmie.

Złoty Listek CSR to dla nas bardzo istotne wyróżnienie. W Lidl Polska działania z zakresu społecznej odpowiedzialności zajmują ważną  pozycję – cele z obszaru CSR są przez nas uwzględnione w specjalnej strategii na lata 2020-2025. Nieustannie dążymy do ich zrealizowania, a każdy pracownik Lidl Polska ma realny wpływ na wykonanie naszej strategii. Cieszymy się, że nasze aktywności zostały zauważone i nagrodzone tak ważną nagrodą. Jesteśmy przekonani, że odpowiedzialna firma może więcej, dlatego w dalszym ciągu będziemy podejmować się działań, które mają pozytywny wpływ na nasze otoczenie mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

Lidl troszczy się o lepsze jutro

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii Lidl Polska. Firma działa w ramach czterech obszarów, na który ma największy wpływ: zasoby i rolnictwo, przetwarzanie i łańcuch dostaw, procesy Lidl Polska oraz klienci i społeczeństwo.

Obecnie jednym z globalnych wyzwań jest nadmierna produkcja opakowań z tworzyw sztucznych. Dlatego głównym priorytetem Lidla w obszarze wpływu na środowisko jest regularna eliminacja plastiku wszędzie, gdzie jest to możliwe. Firma nieustanie dąży do wypełniania wizji „Mniej plastiku” poprzez realizację strategii REset Plastic oraz przyjęte zobowiązania: (a) Lidl będzie dążyć do zmniejszenia zużycia tworzyw sztucznych do 20% do 2025 roku oraz (b) celem firmy jest to, aby 100% opakowań marek własnych było maksymalnie możliwe do poddania recyklingowi do tego czasu.

Lidl Polska dba również o to, aby produkty w sklepach pochodziły ze zrównoważonych źródeł i były wytwarzane z poszanowaniem środowiska i praw pracowniczych oraz wspierały zdrowe nawyki żywieniowe. Wybierając produkty z certyfikatami takimi jak Fair Trade czy UTZ, klient ma pewność, że pochodzą one z upraw nie eksploatujących naturalnych zasobów i wspierających rozwój lokalnych społeczności. Poprzez zwiększanie asortymentu bio i wege sieć buduje nie tylko zdrowe nawyki żywieniowe, ale wpływa na zmniejszenie śladu węglowego, do którego przyczynia się produkcja mięsa. Lidl Polska skraca również łańcuchy dostaw – ponad 70% obrotu firmy jest generowana przez polskich dostawców. Dostawcy sieci są zobligowani do przestrzegania surowych norm jakościowych, np. Lidl Polska wymaga, by w warzywach i owocach było o 2/3 mniej pozostałości środków ochrony roślin niż pozwalają na to regulacje UE.

Równie ważne jest dla sieci bycie dobrym pracodawcą. Oprócz przejrzystych, bardzo konkurencyjnych i równych zasad wynagradzania Lidl Polska oferuje szerokie pakiety benefitów oraz możliwości rozwoju i awansu. Aby promować równość wynagrodzeń w innych firmach, firma corocznie przyznaje nagrodę Lidl Fair Pay. W ramach działań na rzecz społeczeństwa, długofalowo współpracuje z takimi organizacjami jak Banki Żywności i Caritas Polska, przeciwdziałając m.in. marnowaniu żywności. Ważnym partnerem dla Lidl Polska jest również Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Przez 12 lat wspólnego grania z WOŚP, Lidl Polska wraz z pracownikami i klientami przekazał na rzecz tej organizacji aż 33 miliony złotych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.