Komunikaty PR

„Liść robi różnicę” – start proekologicznej kampanii społecznej

2021-04-28  |  14:38
Biuro prasowe

Liść, nosorożec i ekologia – co łączy te trzy elementy? Kampania społeczna „Liść robi różnicę”, stworzona przez markę Paclan we współpracy z wrocławskim Zoo i Fundacją Zoo Wrocław Dodo. Producent artykułów gospodarstwa przekaże 2 zł za każde zdjęcie opublikowane zgodnie z zasadami akcji na rewitalizację Parku Narodowego Manas w Indiach. Cel: 15 000 zdjęć z hasztagiem #liśćrobiróżnicę.

Troska o środowisko to niekoniecznie radykalne zmiany i wywrócenie życia do góry nogami. Często ważniejsze są małe kroki, ale stosowane systematycznie oraz powszechnie. Nawet jeśli nie zawsze mamy możliwość postępować z myślą o ekologii, to codziennie zdarza się mnóstwo okazji by to robić. Czasami po prostu ich nie dostrzegamy.

Wiele decyzji szkodliwych dla środowiska podejmujemy nie ze złej woli, a z niewiedzy. Stąd pomysł na kampanię społeczną, która podkreśli, jak ważna dla środowiska jest rola naszych codziennych decyzji i małych kroków. Dokładnie to samo zjawisko możemy zobaczyć w przyrodzie – drzewo nie zazieleni się od jednego liścia, ale wiele pojedynczych listków już potrafi „zrobić różnicę” – tłumaczy Marta Krokowicz, Brand Manager marki Paclan i dodaje: stworzyliśmy listę 35 ekoinspiracji do stosowania na co dzień, w różnych sferach życia. Może komuś uda się wprowadzić w życie wszystkie, komuś innemu połowę, a jeszcze komuś tylko jedną. Każdy z tych scenariuszy będzie dla nas sukcesem.

Realne wsparcie

Na potwierdzenie mocy sprawczej małych kroków, marka Paclan zdecydowała się przekazać 2 zł od każdego zdjęcia opublikowanego w serwisie Instagram zgodnie z zasadami akcji. Wystarczy wstawić zdjęcie z liściem w kadrze (nie niszcząc przy tym przyrody), a w opisie zdjęcia umieścić #liśćrobiróżnicę, by przyczynić się do rewitalizacji Parku Narodowego Manas w Indiach. Każde zdjęcie to rewitalizacja aż 200 mkw. powierzchni parku!

Współpraca z biznesem to istotny element naszych działań, ale najbardziej satysfakcjonują te inicjatywy, które dają zwierzętom realne wsparcie. Akcja „Liść Robi Różnicę” ma szansę przyczynić się do rewitalizacji zdewastowanych przez działalność człowieka terenów, a w efekcie stworzyć odpowiednie warunki do życia dla zagrożonych gatunków, takich jak nosorożce indyjskie czy świneczki karłowate. Obszary dzisiejszego Parku Narodowego Manas kiedyś pełniły funkcje uprawne, co odczuwamy do dziś, przez obecność roślin inwazyjnych. Dla zobrazowania problemu warto skupić się na dwóch liczbach – aktualnie w Parku Manas żyją tylko 44 nosorożce, podczas gdy w sąsiednim – Kaziranga – ponad 1800. Wierzę, że ta akcja zrobi różnicę i pomoże przetrwać zagrożonym gatunkom – mówi Radosław Ratajszczak, prezes Zoo Wrocław.

Na rzecz Parku Narodowego Manas jesteśmy gotowi przekazać 30.000 zł, co oznacza rewitalizację 300 ha. Zależy nam na osiągnięciu tej kwoty przy wsparciu Internautów, tak by każdy mógł poczuć, jak wiele może zdziałać. Jedno zdjęcie opatrzone #liśćrobiróżnicę to rewitalizacja 200 mkw. Jeśli zdjęć będzie 15.000, uda nam się zrealizować założony cel – opowiada Marta Krokowicz, związana z marką Paclan i dodaje: bez względu na rozwój akcji, przekażemy 10.000 zł na rzecz parku, ale mocno wierzę w to, że przy wsparciu Internautów uda nam się osiągnąć górną granicę założonego budżetu.

Kampania wystartowała w Dzień Ziemi, 22.04, z przesłaniem, że o planecie warto myśleć nie tylko od święta, ale przede wszystkim na co dzień. Akcja potrwa do 31.05 br. Nawiązanie do liścia jest nieprzypadkowe – liść hibiskusa zdobi ekologiczną linię produktów marki (Paclan For Nature), w której można znaleźć artykuły gospodarstwa domowego wykonane z recyklingu oraz z naturalnych, biodegradowalnych materiałów, zaś „robi różnicę” to fragment claimu marki. Partnerem akcji jest wrocławskie Zoo oraz Fundacja Zoo Wrocław Dodo.

http://www.liscrobiroznice.pl/

www.paclan.pl

https://www.facebook.com/paclanpl/

https://www.instagram.com/paclanpl/?hl=pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.