Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za rok 2021
Lorenz publikuje Raport z postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju za rok 2021
100% materiałów papierowych z certyfikatem FSC®, 99% energii elektrycznej pozyskiwanej ze źródeł odnawialnych oraz chipsy Chipsletten z nową recepturą, zawierające o 30% mniej soli niż te produkowane dotychczas – to wybrane dane z raportu postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju firmy Lorenz. Firma w 2019 r. postawiła sobie ambitne cele i zawarła je w pierwszym raporcie zrównoważonego rozwoju. Kluczowe cele to: mniej soli, mniej plastiku, lepsza przydatność do recyklingu i mniejszy ślad węglowy. Firma konsekwentnie podąża drogą ku bardziej zrównoważonej przyszłości, czego efekty już są widoczne.
O 15% mniej plastiku i 15% mniej soli do 2025 r. oraz zerowa emisja netto wzdłuż całego łańcucha wartości do 2045 r. – to kluczowe cele, które przyjęła firma Lorenz i zawarła w Raporcie zrównoważonego rozwoju 2020/2021. Był to pierwszy tego typu dokument stworzony przez Lorenz, obejmujący najważniejsze obszary działania przedsiębiorstwa, uwzględniający przy tym standardy panujące w branży oraz analizy potencjału firmy. W aktualizacji raportu z 2021 r. firma informuje, jakie cele udało jej się osiągnąć i jakie wyzwania jeszcze przed nią stoją.
– Na najbliższe lata i dziesięciolecia wyznaczyliśmy sobie ambitne cele. Zdefiniowaliśmy je w oparciu o wymagania, jakie stawiają nam nasi interesariusze oraz my sami. Aby je zrealizować, prowadzimy międzynarodową, interdyscyplinarną współpracę we wszystkich obszarach przedsiębiorstwa. Każdy pracownik ma w tym swój udział. To, co osiągnęliśmy w 2021 r., to dopiero początek. Konsekwentnie wdrażamy zmiany i w przyszłości będziemy raportować o dalszych postępach w realizacji naszych celów – mówi Werner Gritsch, Prezes Zarządu Lorenz Polska.
Wyznaczone przez Lorenz cele obejmują cztery główne obszary. Firma skupia się na opakowaniach, na zdrowiu konsumentów i odżywianiu, na klimacie i zasobach oraz na odpowiedzialnym zaopatrzeniu. W 2021 r. Lorenz podjął konsekwentne działania i wprowadził zmiany w ramach tych obszarów.
Opakowania
Firma określiła obszary możliwych oszczędności plastiku i z końcem 2021 roku rozpoczęła redukcję tworzyw sztucznych w opakowaniach jednostkowych. Ponadto 100% używanych przez firmę opakowań papierowych posiada certyfikat FSC® (FSC-C133957).
Zdrowie konsumentów i odżywianie
Podstawowym celem w tym obszarze jest obniżenie zawartości soli. Każda nowość wprowadzana przez firmę ma jej mieć o 15% mniej niż średnia dla danej marki. W 2021 r. pojawiły się w sklepach chipsy Chipsletten, które zawierają o 30% soli mniej niż chipsy produkowane przez Lorenz do tej pory.
Klimat i zasoby
Firma zmniejszyła emisję CO2 w zakresie 1 i 2 o 27,3% (w porównaniu z 2019 r.). Ponadto aż 99% energii elektrycznej wykorzystywanej przez Lorenz pochodzi ze źródeł odnawialnych.
Firma kieruje się zasadami United Nations Global Compact. Jako sygnatariusz największej na świecie inicjatywy na rzecz odpowiedzialnego ładu korporacyjnego, Lorenz aktywnie wspiera Agendę 2030 ONZ i wraz z innymi uczestnikami na całym świecie pracuje nad realizacją jej celów zrównoważonego rozwoju.
– Naszym motorem działań jest dostarczanie ludziom przyjemności dzięki przekąskom, przy jednoczesnym braniu odpowiedzialności za nasze działania. Widzimy, że przez ostatnie lata dokonaliśmy postępu w zakresie zrównoważonego rozwoju, ale przed nami jest jeszcze wiele do zrobienia. Dlatego będziemy nadal konsekwentnie realizować postawione przez nas cele – mówi Bartosz Sikorski, Kierownik CSR w Lorenz Polska.
Tutaj można zapoznać się z raportem postępów w zakresie zrównoważonego rozwoju: https://lorenz-snacks.pl/sites/default/files/2023-02/Lorenz_Raport%20z%20postepow%20w%20zakresie%20zr%c3%b3wnowa%c5%bconego%20rozwoju%202021.pdf
Więcej o zrównoważonym rozwoju w Lorenz: https://lorenz-snacks.pl/zrownowazony-rozwoj
Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Klątwa jednorazowego plastiku
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.