Nowy raport ESG - Atrium
Atrium po raz szósty opublikowało raport ESG, prezentujący osiągnięcia firmy w 2021 roku. Raport podsumowuje kluczowe działania w zakresie realizacji strategii ESG. Firma wyznaczyła nowe, jeszcze bardziej ambitne średnioterminowe cele na 2030 rok, które obejmują zmniejszenie śladu węglowego swoich centrów handlowych
o 40% w 2030 roku w porównaniu do 2019 roku. Do 2050 roku Atrium chce stać się organizacją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.
Strategia zrównoważonego rozwoju Atrium opiera się na 3 filarach: Nasze Miejsca, Nasi Klienci, Nasi Ludzie.
W każdym z tych obszarów spółka dąży do poprawy swoich wyników i wdrażania zmian w celu tworzenia wartości dla społeczności lokalnych, środowiska i swoich interesariuszy. Poprzez szereg inicjatyw firma promuje zmniejszenie wpływu na środowisko, redukcję zużycia energii oraz świadome podejście w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa.
Dbałość o środowisko naturalne
Priorytetem Atrium European Real Estate pozostaje dążenie do neutralności klimatycznej do 2050 roku i wspieranie w tym obszarze najemców. W 2021 roku opracowano ścieżki redukcji emisji dwutlenku węgla dla każdego aktywu, aby lepiej zrozumieć priorytety i działania, które należy podjąć w najbliższych latach. Atrium stopniowo wdraża 5-letni plan inwestycyjny opracowany w 2021 roku, aby zmaksymalizować efektywność energetyczną poszczególnych obiektów, co w efekcie ma doprowadzić do zmniejszenia zużycia energii i wpływu centrów handlowych na emisję dwutlenku węgla o 40% do 2030 roku. Docelowo firma chce również osiągnąć wskaźnik recyklingu odpadów na poziomie co najmniej 75% oraz co najmniej 50% energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Integralną częścią filaru Nasze Miejsca jest ochrona i promocja bioróżnorodności poprzez m.in. zwiększenie efektywności gospodarowania odpadami, nasadzenia, pasieki i łąki kwietne wokół centrów.
– Zrównoważony biznes to podstawa naszej przyszłości. Chcemy jak najbardziej ograniczyć nasz wpływ na środowisko
i emisję gazów cieplarnianych. Atrium wdrożyło szereg inicjatyw mających na celu poprawę efektywności energetycznej, od prostych modernizacji, takich jak wymiana oświetlenia na LED-y, przez instalację paneli fotowoltaicznych w naszych centrach, po innowacyjne rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do optymalizacji naszych systemów. Dbamy o efektywne zarządzanie odpadami, stopniowo zwiększając poziom recyklingu, ograniczamy też zużycie wody. Zależy nam również na zwiększeniu wykorzystania energii odnawialnej. Atrium opracowało również plany bioróżnorodności dla naszych centrów. Dzięki temu większość z nich ma już doskonałe oceny BREEAM, a naszym celem jest, aby do 2030 roku wszystkie uzyskały certyfikat na poziomie Excellent – mówi Daria Pawełko, Head of Innovation and ESG.
Działania na rzecz klientów i społeczności lokalnych
Atrium zainwestowało w 2021 roku około 2 mln euro w inicjatywy społeczne w ramach programu Atrium Razem. Jako właściciel nieruchomości spółka nie tylko udostępnia przestrzeń fizyczną, ale także codziennie organizuje szereg działań wspierających edukację, zdrowie i rozwój osobisty. W 2021 r. spółka zorganizowała ponad 400 wydarzeń lub działań
w ramach programu zaangażowania społecznego. Wśród nich znalazły się 53 wydarzenia rozwijające lokalną przedsiębiorczość, 21 wydarzeń związanych z kształtowaniem świadomości ekologicznej, 149 wydarzeń służących samorozwojowi i rozrywce oraz 194 wydarzenia dotyczące dobrostanu naszych społeczności.
– Współpraca z najemcami nadal stanowi ważną część naszego planu redukcji emisji dwutlenku węgla. Aby ograniczyć nasze emisje Scope 3, współpracujemy z naszymi partnerami w ramach programu Tenant Engagement Program, na który składają się bardziej zrównoważone umowy najmu, zielone dni oraz Akademia Najemcy budująca świadomość lokalnych zespołów. Jego celem jest zwiększenie świadomości na temat zrównoważonych i odpowiedzialnych środowiskowo działań biznesowych. Dbamy o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości, dlatego zobowiązujemy naszych partnerów biznesowych do przestrzegania zasad ESG firmy Atrium – mówi Scott Dwyer, Group Managing Director – Retail.
Atrium raportuje zgodnie ze standardem Global Reporting Initiative (GRI) oraz standardami środowiskowymi EPRA (European Public Real Estate Association). W 2021 roku Atrium ponownie otrzymało nagrodę EPRA Sustainability Gold Award, uzyskując status „Green Star” od Global Real Estate Sustainability Benchmark (GRESB) za wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju na tle rówieśników z branży. Firma otrzymała ocenę na poziomie 5 gwiazdek i poprawiła wynik do 87, co oznacza wzrost o19 punktów w stosunku do roku 2018. To tylko potwierdza, że Atrium European Real Estate jest na dobrej drodze do realizacji swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.
Pełny tekst raportu znajduje się tutaj:https://aere.com/wp-content/uploads/2022/06/2021_Atrium_ESG-Strategy-Report.pdf

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.