Komunikaty PR

Nowy raport ESG - Atrium

2022-08-02  |  14:30
Biuro prasowe

Atrium po raz szósty opublikowało raport ESG, prezentujący osiągnięcia firmy w 2021 roku. Raport podsumowuje kluczowe działania w zakresie realizacji strategii ESG. Firma wyznaczyła nowe, jeszcze bardziej ambitne średnioterminowe cele na 2030 rok, które obejmują zmniejszenie śladu węglowego swoich centrów handlowych
o 40% w 2030 roku w porównaniu do 2019 roku. Do 2050 roku Atrium chce stać się organizacją neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla.

 

Strategia zrównoważonego rozwoju  Atrium opiera się na 3 filarach: Nasze Miejsca, Nasi Klienci, Nasi Ludzie.
W każdym z tych obszarów spółka dąży do poprawy swoich wyników i wdrażania zmian w celu tworzenia wartości dla społeczności lokalnych, środowiska i swoich interesariuszy. Poprzez szereg inicjatyw firma promuje zmniejszenie wpływu na środowisko, redukcję zużycia energii oraz świadome podejście w zakresie zdrowia i bezpieczeństwa.

 

Dbałość o środowisko naturalne

 

Priorytetem Atrium European Real Estate pozostaje dążenie do neutralności klimatycznej do 2050 roku i wspieranie w tym obszarze najemców. W 2021 roku opracowano ścieżki redukcji emisji dwutlenku węgla dla każdego aktywu, aby lepiej zrozumieć priorytety i działania, które należy podjąć w najbliższych latach. Atrium stopniowo wdraża 5-letni plan inwestycyjny opracowany w 2021 roku, aby zmaksymalizować efektywność energetyczną poszczególnych obiektów, co w efekcie ma doprowadzić do zmniejszenia zużycia energii i wpływu centrów handlowych na emisję dwutlenku węgla o 40% do 2030 roku. Docelowo firma chce również osiągnąć wskaźnik recyklingu odpadów na poziomie co najmniej 75% oraz co najmniej 50% energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Integralną częścią filaru Nasze Miejsca jest ochrona i promocja bioróżnorodności poprzez m.in. zwiększenie efektywności gospodarowania odpadami, nasadzenia, pasieki i łąki kwietne wokół centrów.

 

Zrównoważony biznes to podstawa naszej przyszłości. Chcemy jak najbardziej ograniczyć nasz wpływ na środowisko
i emisję gazów cieplarnianych. Atrium wdrożyło szereg inicjatyw mających na celu poprawę efektywności energetycznej, od prostych modernizacji, takich jak wymiana oświetlenia na LED-y, przez instalację paneli fotowoltaicznych w naszych centrach, po innowacyjne rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję do optymalizacji naszych systemów. Dbamy o efektywne zarządzanie odpadami, stopniowo zwiększając poziom recyklingu, ograniczamy też zużycie wody. Zależy nam również na zwiększeniu wykorzystania energii odnawialnej. Atrium opracowało również plany bioróżnorodności dla naszych centrów. Dzięki temu większość  z nich ma już doskonałe oceny BREEAM, a naszym celem jest, aby do 2030 roku wszystkie uzyskały certyfikat na poziomie Excellent  
mówi Daria Pawełko, Head of Innovation and ESG.

 

Działania na rzecz klientów i społeczności lokalnych

 

Atrium zainwestowało w 2021 roku około 2 mln euro w inicjatywy społeczne w ramach programu Atrium Razem. Jako właściciel nieruchomości spółka nie tylko udostępnia przestrzeń fizyczną, ale także codziennie organizuje szereg działań wspierających edukację, zdrowie i rozwój osobisty. W 2021 r. spółka zorganizowała ponad 400 wydarzeń lub działań
w ramach programu zaangażowania społecznego. Wśród nich znalazły się 53 wydarzenia rozwijające lokalną przedsiębiorczość,  21 wydarzeń związanych z kształtowaniem świadomości ekologicznej, 149 wydarzeń służących samorozwojowi i rozrywce oraz 194 wydarzenia dotyczące dobrostanu naszych społeczności.

 

Współpraca z najemcami nadal stanowi ważną część naszego planu redukcji emisji dwutlenku węgla. Aby ograniczyć nasze emisje Scope 3, współpracujemy z naszymi partnerami w ramach programu Tenant Engagement Program, na który składają się bardziej zrównoważone umowy najmu, zielone dni oraz Akademia Najemcy budująca świadomość lokalnych zespołów. Jego celem jest zwiększenie świadomości na temat zrównoważonych i odpowiedzialnych środowiskowo działań biznesowych. Dbamy o zrównoważony rozwój w całym łańcuchu wartości, dlatego zobowiązujemy naszych partnerów biznesowych do przestrzegania zasad ESG firmy Atrium mówi Scott Dwyer, Group Managing Director – Retail.

 

Atrium raportuje zgodnie ze standardem Global Reporting Initiative (GRI) oraz standardami środowiskowymi EPRA (European Public Real Estate Association). W 2021 roku Atrium ponownie otrzymało nagrodę EPRA Sustainability Gold Award, uzyskując status „Green Star” od Global Real Estate Sustainability Benchmark (GRESB) za wyniki w zakresie zrównoważonego rozwoju na tle rówieśników z branży. Firma otrzymała ocenę na poziomie 5 gwiazdek i poprawiła wynik do 87, co oznacza wzrost o19 punktów w stosunku do roku 2018. To tylko potwierdza, że Atrium European Real Estate jest na dobrej drodze do realizacji swoich celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

 

Pełny tekst raportu znajduje się tutaj:https://aere.com/wp-content/uploads/2022/06/2021_Atrium_ESG-Strategy-Report.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.