Komunikaty PR

PANASONIC URUCHAMIA PROGRAM TOUGHBOOK REVIVE

2023-04-26  |  17:00
Biuro prasowe

Jako wiodący europejski producent wzmocnionych urządzeń mobilnych, zespół Panasonic TOUGHBOOK skupił
się na najważniejszych dla branży wyzwaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Dziś ogłasza szereg inicjatyw w ramach korporacyjnej strategii GREEN IMPACT, której celem jest zmniejszenie wpływu produkcji i konsumpcji poprzez wydłużenie życia swoich produktów.


Przedłużenie życia urządzeń
TOUGHBOOK Revive to nowy program dający europejskim klientom możliwość przekazania niedostępnych już w
sprzedaży urządzeń TOUGHBOOK w celu dania im drugiego życia lub przeznaczenia na recykling. Urządzenia
TOUGHBOOK są odnawiane w Europejskim Centrum Serwisowym w Cardiff, a następnie zostają przekazane na cele charytatywne lub odsprzedane na rynku wtórnym, aby wesprzeć organizacje działające na rzecz ochrony środowiska. Wszelkie przychody z programu zostaną przeznaczone na dofinansowanie modernizacji urządzeń.
Organizacje korzystające z TOUGHBOOK Revive przyczyniają się do rozwoju gospodarki cyrkularnej, poprzez pomoc w osiąganiu założonych celów, między innymi niegenerowanie większej ilości odpadów, wspieranie działalności charytatywnej oraz demonstrowanie klientom i pracownikom zrównoważonych praktyk recyklingu. Organizacje biorące udział w akcji otrzymają zaświadczenie o przekazaniu darowizny.


Zrównoważony rozwój w fazie projektowej
Panasonic mocno inwestuje w ekologiczne projektowanie produktów TOUGHBOOK. Wprowadzenie wzmocnionych urządzeń o konstrukcji modułowej, takich jak TOUGHBOOK 40, 55 i G2, wydłuża ich żywotność oraz daje możliwość korzystania z notebooków i tabletów znacznie dłużej, dzięki szybkiemu i łatwemu modyfikowaniu urządzenia pod kątem różnych wyzwań. Aby ułatwić osiągnięcie tego celu, firma skupiła się na stworzeniu kompatybilnych akcesoriów, co oznacza, że istotne elementy ekosystemu TOUGHBOOK, takie jak zasilacze, stacje dokujące i akumulatory, nie muszą być wymieniane w przypadku wchodzących na rynek nowych modeli urządzeń. Ponadto urządzenia TOUGHBOOK są dostarczane w opakowaniach nieskładających się z tworzywa sztucznego, a wszystkie metale szlachetne znajdujące się w urządzeniach są odzyskiwane po zakończeniu ich eksploatacji w ramach programu The Royal Mint w Wielkiej Brytanii. Mennica Królewska podpisała umowę z kanadyjskim startupem Excir, aby wprowadzić do Wielkiej Brytanii pierwszą na świecie technologię, która umożliwi bezpieczne odzyskiwanie i recykling złota i innych metali szlachetnych pochodzących z odpadów elektronicznych.


Cele zerowe netto
Wszystkie te inicjatywy są wspierane przez program zrównoważonego rozwoju Panasonic "GREEN IMPACT" na poziomie globalnym. Panasonic zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla podczas swoich operacji biznesowych do 2030 roku oraz w całym łańcuchu wartości do 2050 roku. Realizuje te cele poprzez zwiększenie produkcji czystej energii i wykorzystanie energii odnawialnej, zmniejszenie zużycia prądu poprzez optymalizację efektywności energetycznej oraz zmniejszenie zużycia zasobów i odpadów poprzez zastosowanie zasad gospodarki cyrkulacyjnej w praktyce.

Dążenie do zrównoważonego rozwoju
Abstrahując od własnej działalności firma Panasonic TOUGHBOOK wspiera Bawarskie Lasy Państwowe w Niemczech, sadząc odporne na trudne warunki klimatyczne drzewa. W ramach programu TOUGH Trees zostanie posadzonych 1000 sadzonek, które pomogą przekształcić tereny leśne w puszcze odporne na negatywne zmiany klimatu. Nie ma szybkich rozwiązań, ale jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować wprowadzanie ekologicznych alternatyw we wszystkich naszych działaniach, komentuje Daichi Kato, Head of Mobile Solutions Business Division w Panasonic Connect Europe. Zaczynamy od naszych globalnych zobowiązań do wprowadzenia zerowej emisji netto, a następnie przekładamy je na całą gamę naszych produktów, które mają dążyć do poprawy stanu środowiska naturalnego, w którym żyjemy. Jestem pewien, że nasi klienci skorzystają z programów takich jak TOUGHBOOK Revive, aby razem z nami tworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość, dodaje Kato.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.