PANASONIC URUCHAMIA PROGRAM TOUGHBOOK REVIVE
Jako wiodący europejski producent wzmocnionych urządzeń mobilnych, zespół Panasonic TOUGHBOOK skupił
się na najważniejszych dla branży wyzwaniach związanych ze zrównoważonym rozwojem. Dziś ogłasza szereg inicjatyw w ramach korporacyjnej strategii GREEN IMPACT, której celem jest zmniejszenie wpływu produkcji i konsumpcji poprzez wydłużenie życia swoich produktów.
Przedłużenie życia urządzeń
TOUGHBOOK Revive to nowy program dający europejskim klientom możliwość przekazania niedostępnych już w
sprzedaży urządzeń TOUGHBOOK w celu dania im drugiego życia lub przeznaczenia na recykling. Urządzenia
TOUGHBOOK są odnawiane w Europejskim Centrum Serwisowym w Cardiff, a następnie zostają przekazane na cele charytatywne lub odsprzedane na rynku wtórnym, aby wesprzeć organizacje działające na rzecz ochrony środowiska. Wszelkie przychody z programu zostaną przeznaczone na dofinansowanie modernizacji urządzeń.
Organizacje korzystające z TOUGHBOOK Revive przyczyniają się do rozwoju gospodarki cyrkularnej, poprzez pomoc w osiąganiu założonych celów, między innymi niegenerowanie większej ilości odpadów, wspieranie działalności charytatywnej oraz demonstrowanie klientom i pracownikom zrównoważonych praktyk recyklingu. Organizacje biorące udział w akcji otrzymają zaświadczenie o przekazaniu darowizny.
Zrównoważony rozwój w fazie projektowej
Panasonic mocno inwestuje w ekologiczne projektowanie produktów TOUGHBOOK. Wprowadzenie wzmocnionych urządzeń o konstrukcji modułowej, takich jak TOUGHBOOK 40, 55 i G2, wydłuża ich żywotność oraz daje możliwość korzystania z notebooków i tabletów znacznie dłużej, dzięki szybkiemu i łatwemu modyfikowaniu urządzenia pod kątem różnych wyzwań. Aby ułatwić osiągnięcie tego celu, firma skupiła się na stworzeniu kompatybilnych akcesoriów, co oznacza, że istotne elementy ekosystemu TOUGHBOOK, takie jak zasilacze, stacje dokujące i akumulatory, nie muszą być wymieniane w przypadku wchodzących na rynek nowych modeli urządzeń. Ponadto urządzenia TOUGHBOOK są dostarczane w opakowaniach nieskładających się z tworzywa sztucznego, a wszystkie metale szlachetne znajdujące się w urządzeniach są odzyskiwane po zakończeniu ich eksploatacji w ramach programu The Royal Mint w Wielkiej Brytanii. Mennica Królewska podpisała umowę z kanadyjskim startupem Excir, aby wprowadzić do Wielkiej Brytanii pierwszą na świecie technologię, która umożliwi bezpieczne odzyskiwanie i recykling złota i innych metali szlachetnych pochodzących z odpadów elektronicznych.
Cele zerowe netto
Wszystkie te inicjatywy są wspierane przez program zrównoważonego rozwoju Panasonic "GREEN IMPACT" na poziomie globalnym. Panasonic zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla podczas swoich operacji biznesowych do 2030 roku oraz w całym łańcuchu wartości do 2050 roku. Realizuje te cele poprzez zwiększenie produkcji czystej energii i wykorzystanie energii odnawialnej, zmniejszenie zużycia prądu poprzez optymalizację efektywności energetycznej oraz zmniejszenie zużycia zasobów i odpadów poprzez zastosowanie zasad gospodarki cyrkulacyjnej w praktyce.
Dążenie do zrównoważonego rozwoju
Abstrahując od własnej działalności firma Panasonic TOUGHBOOK wspiera Bawarskie Lasy Państwowe w Niemczech, sadząc odporne na trudne warunki klimatyczne drzewa. W ramach programu TOUGH Trees zostanie posadzonych 1000 sadzonek, które pomogą przekształcić tereny leśne w puszcze odporne na negatywne zmiany klimatu. Nie ma szybkich rozwiązań, ale jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować wprowadzanie ekologicznych alternatyw we wszystkich naszych działaniach, komentuje Daichi Kato, Head of Mobile Solutions Business Division w Panasonic Connect Europe. Zaczynamy od naszych globalnych zobowiązań do wprowadzenia zerowej emisji netto, a następnie przekładamy je na całą gamę naszych produktów, które mają dążyć do poprawy stanu środowiska naturalnego, w którym żyjemy. Jestem pewien, że nasi klienci skorzystają z programów takich jak TOUGHBOOK Revive, aby razem z nami tworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość, dodaje Kato.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.