Komunikaty PR

Pieczęć Terra Carta potwierdzeniem zrównoważonego podejścia AkzoNobel do biznesu

2021-11-08  |  12:00
Biuro prasowe

Podczas szczytu klimatycznego COP26, który odbywa się w Glasgow, AkzoNobel otrzymał pieczęć Terra Carta, która jest częścią planu naprawczego dla natury, ludzi i planety. AkzoNobel jest jedynym producentem farb i powłok specjalistycznych, który został wyróżnionym tą nagrodą.

 

Terra Carta została wprowadzona na początku tego roku w ramach Sustainable Markets Initiative – inicjatywy Jego Królewskiej Wysokości Księcia Walii wspierającej zrównoważony rozwój. Pieczęć jest nową, ważną nagrodą przyznawana globalnym firmom, które prowadzą działania na rzecz tworzenia innowacyjnych i zrównoważonych rynków.

 

AkzoNobel jako jedyny producent farb i specjalistycznych powłok, otrzymał tę prestiżową nagrodę. Tym samym znalazł się w elitarnej grupie przedsiębiorstw docenionych za zajmowanie wiodącej pozycji w swojej branży oraz posiadanie wiarygodnego planu transformacji na osiągnięcie zerowej emisji netto do 2050 r. lub wcześniej, opartego o uznane na świecie wskaźniki naukowe.

 

JKW Książę Walii tak skomentował przyznane wyróżnienia: „Pieczęć Terra Carta docenia te organizacje, które poważnie zobowiązały się do zapewnienia zrównoważonej przyszłości i stawiają w centrum uwagi przyrodę, ludzi i planetę. Wszyscy musimy dokonać zmian, jeśli mamy chronić planetę dla naszych dzieci i wnuków, i właśnie te firmy zobowiązały się, że będą wdrażać określone plany”.

 

Thierry Vanlancker CEO AkzoNobel w momencie otrzymania nagrody powiedział: „Otrzymane wyróżnienie, czyli pieczęć Terra Carta, to powód do wielkiej dumy dla wszystkich w naszej firmie. To docenienie naszej pracy, którą wykonujemy w AkzoNobel, a także tych działań, które już zrealizowaliśmy. Potwierdza również istotną rolę, jaką mogą odgrywać farby i powłoki, gdy połączymy cenną i niezastąpioną moc natury z transformacyjną mocą farby, która leży u podstaw tego, co robimy dla ludzi i środowiska”.

 

Kontynuuje Vanlancker: „Istnieje oczywisty związek między celami karty Terra Carta – który stawia naturę, ludzi i planetę w centrum tworzenia globalnej wartości – oraz naszej strategii People. Planet. Paint. w podejściu do zrównoważonego biznesu i innowacyjnej współpracy. Tym bardziej więc czujemy się docenieni i zaszczyceni z otrzymania tego wyróżnienia, które motywuje nas jako lidera w branży do dalszego działania w pionierskim tworzeniu bardziej zrównoważonej przyszłości”.

 

Cele AkzoNobel w zakresie zrównoważonego rozwoju to obniżenie emisji dwutlenku węgla o 50% do 2030 r., przejście w 100% na odnawialną energię elektryczną i zero odpadów nienadających się do ponownego wykorzystania, również do 2030 r. Ponadto AkzoNobel niedawno stała się pierwszą firmą z branży farb i specjalistycznych powłok, której cele zrównoważonego rozwoju oparte na naukowych wskaźnikach zostały oficjalnie zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.