Komunikaty PR

Polski startup Small Step Matters ogłasza konkurs dla NGOs

2021-11-08  |  13:12
Biuro prasowe

Polski startup Small Step Matters ogłasza konkurs dla NGOs, które organizują akcje społeczne, social impactowe i klimatyczne wpisujące się w agendę 17 celów zrównoważonego rozwoju ONZ.

Small Step Matters to pierwsza na świecie platforma zawierająca zestaw różnorodnych narzędzi wspierających biznes w praktycznej realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Są tam między innymi zaawansowane sposoby na budowanie zaangażowania pracowników, wyzwalanie ich przedsiębiorczości i inicjatyw oddolnych. Biznes w oparciu o platformę może w łatwy sposób implementować strategie zrównoważonego rozwoju oraz generować raporty niefinansowe. Trzon ekosystemu stanowią zrównoważone akcje i projekty organizowane przez partnerów społecznych, które na platformie mogą pozyskać finansowanie.

Kryzys klimatyczny, w którym obecnie się znajdujemy, to ogromne ryzyko również dla bieżącego funkcjonowania biznesu. Szansą na ograniczenie ryzyk jest współpraca sektora publicznego i prywatnego i zapewnienie sprawiedliwej i szybkiej transformacji w kierunku zrównoważonego rozwoju oraz globalnej gospodarki o zerowej emisji netto.

Jak pokazuje najnowszy raport IPCC wpływ człowieka na ogrzanie atmosfery, oceanów i lądów, spowodowany emisjami gazów cieplarnianych jest bezdyskusyjny. Naukowcy wskazują dodatkowo, że dzięki postępom w nauce o atrybucji ludzkość wpłynęła na cały system klimatyczny, a emisje spowodowane przez człowieka są obecnie odpowiedzialne za zmienioną, mniej stabilną planetę.

„Musimy już dziś, tu i teraz rozpocząć wspólne działania. Połączenie sił i mądre wykorzystanie potencjału drzemiącego we współpracy pomiędzy sektorem publicznym i prywatnym może zapoczątkować falę oddolnych inicjatyw, które małymi krokami będą wspierać duże zmiany” - przekonuje prof. Bolesław Rok z Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.

Konkurs dla NGOs rozpoczął się 5 listopada i potrwa do 18 listopada 2021. Organizacje pozarządowe mogą zgłaszać propozycje inicjatyw i akcji wspierających realizację działań w zakresie ESG/SDG/CSR. Najlepsze 34 propozycje zostaną zaprezentowane podczas III edycji Kongresu Dobrych Praktyk, który odbędzie się 8 grudnia tego roku. Dodatkowym bonusem dla NGOs będzie roczna współpraca w zakresie fundrisingu i prezentacji projektów na platformie Small Step Matters. Tematem bieżącej edycji Kongresu będzie zrównoważony rozwój.

„Dla NGOs i firm działających na rzecz zrównoważonego rozwoju dostarczamy fundrising oraz firmowych wolontariuszy. Działamy metodą małych kroków, bo to jedyny sposób aby wspólnie zmierzyć się z ogromnym rozmiarem wyzwań, które musimy wspólnie podjąć - jako jednostki, firmy i organizacje” - mówi Victoria Iwanowska, CEO Small Step Matters.

Obecnie wielu przedsiębiorców stara się odpowiedzieć na pytanie, jak dokonać skutecznych transformacji w kierunku zrównoważonego zarządzania oraz produktów i usług przyjaznych klimatowi. Impulsem i motorem do zmian mogą być gotowe, dostępne na platformie Small Step Matters projekty, w które biznes może się zaangażować.

Zainteresowane NGOs i organizacje mogą zgłaszać się do konkursu za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie https://kongresdobrychpraktyk.pl/konkurs/

Szczegóły Kongresu Dobrych Praktyk są dostępne pod linkiem https://kongresdobrychpraktyk.pl

17 celów zrównoważonego rozwoju (Sustainable Development Goals - SDGs) w ramach Agendy 2030, przyjętej w 2015 r. to zestaw działań mających na celu osiągnięcie zrównoważonego rozwoju w jego trzech wymiarach – gospodarczym, społecznym i środowiskowym, a dodatkowo w zrównoważony i zintegrowany sposób. Są wspólnym, międzynarodowym planem na rzecz pokoju, dobrobytu ludzi i dobra planety. Priorytetem jest poprawa zdrowia i edukacji, zmniejszenie nierówności i pobudzenie wzrostu gospodarczego, a wszystko to przy jednoczesnym przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym i pracy na rzecz ochrony naszych lasów i oceanów.

Cele obejmują swoim zasięgiem wszystkie regiony świata, niezależnie od stopnia rozwoju i dają narzędzia do zaangażowania się rządom, miastom, administracji, organizacjom pozarządowym, biznesowi oraz ludziom. Działania muszą dążyć do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla, zapewnienia ochrony zasobów naturalnych, stworzenia lepszych miejsc pracy, zapewnienia równości płci i zwalczania rosnących nierówności.
 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.