Pracownicy PepsiCo zebrali śmieci w ramach akcji Czysta Rzeka

Justyna Wrzosek
Questia
ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl
PepsiCo kontynuuje realizację swojej misji w obszarze zrównoważonego rozwoju. W ramach operacji „Czysta Rzeka” wolontariusze PepsiCo zaangażowali się w akcję sprzątania śmieci w 8 lokalizacjach, m.in. na prawym brzegu Wisły, czyli w sąsiedztwie nowego biura na warszawskiej Pradze. Zebrano rekordową ilość 117 worków śmieci o łącznej wadze 1,5 tony. Projekt „Czysta Rzeka” realizowany jest przez PepsiCo już po raz drugi.
Warszawska edycja tegorocznej akcji rozpoczęła się 23 czerwca o godzinie 11:00 przy La Playa, skąd wolontariusze firmy wyruszyli na poszukiwanie porzuconych nad rzeką śmieci. Prawy brzeg Wisły jest bardzo atrakcyjny pod względem rekreacyjnym i przyrodniczym – znajduje się tam m.in. ścieżka pieszo-rowerowa. To także szczególne miejsce dla praconików PepsiCo – od ponad 30 lat działalności w Polsce główna siedziba firmy znajduje się właśnie na prawym brzegu Wisły.
– Kontynuowanie tradycji „Czystej Rzeki” ma dla nas kluczowe znaczenie. Obrazuje jak istotną wartość stanowią dla PepsiCo działania w obszarze ekologii – powiedział Daniel Paluchowski, dyrektor sprzedaży w PepsiCo Polska. – Podczas poprzedniej edycji pomogliśmy oczyścić warszawski brzeg Wisły. W tym roku rozszerzyliśmy operację o kolejne miejsca i posprzątaliśmy okolice naszych lokalizacji w Tomaszowie Mazowieckim, Mszczonowie, Michrowie, Prząśniczce oraz Krakowie. Wkrótce inicjatywa zostanie przeprowadzona także w Grodzisku Mazowieckim oraz Środzie Śląskiej, gdzie już niedługo otworzymy nasz najnowszy i najbardziej przyjazny środowisku zakład produkcyjny. Poprzez zbieranie odpadów pokazujemy, jak ważne jest dbanie o najbliższe otoczenie. Nasi wolontariusze pokazali, że każdy może troszczyć się o środowisko. Warto zacząć już dzisiaj, ponieważ nawet lokalne inicjatywy mają znaczenie dla przyszłości naszej planety – dodał Daniel Paluchowski.
Firma PepsiCo nie po raz pierwszy pokazuje, że dbałość o przyrodę i zachowania ekologiczne to podstawa funkcjonowania we współczesnym świecie biznesu. Założeniem operacji „Czysta Rzeka” było reprezentowanie wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem, którymi na co dzień kieruje się organizacja i jej pracownicy. Wspólnymi siłami tylko w Warszawie zebrano aż 117 worków śmieci, pobijając jednocześnie rekord z ubiegłego roku.
– Z chęcią ponownie wzięłam udział w akcji „Czysta Rzeka”. Jako członek Green Team’u PepsiCo oczywiście identyfikuję się z misją zrównoważonego rozwoju, jaką realizuje nasza firma – powiedziała Jessica Krymuza, starsza specjalistka w zespole rekrutacji – Wolontariuszom, którzy zaangażowali się wraz ze mną w zbieranie śmieci, naprawdę zależy na środowisku, więc pomimo ilości napotkanych odpadów oraz zmęczenia operacja przebiegła bardzo sprawnie. Efekt był zaskakujący – zebraliśmy 1,5 tony śmieci! Ich ilość nie napawa optymizmem, ale tym bardziej jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Praca nad rzeką była także okazją do rozmów i integracji, co ma szczególne znaczenie dla naszego zespołu po okresie izolacji związanej z pandemią. Zdecydowanie wezmę udział w kolejnej edycji – dodała Jessica Krymuza.
PepsiCo wraz z partnerem, organizacją „Operacja Czysta Rzeka”, zapewniło zbierającym wsparcie w postaci niezbędnego ekwipunku: preparatów chroniących przed kleszczami, rękawiczek, worków i chwytaków. Zorganizowano również poczęstunek. PepsiCo od dawna posiada dedykowany zespół Green Team odpowiedzialny za koordynację projektów z zakresu ekologii. Zrównoważone działania mają wiele wymiarów oddziaływania – nie tylko środowiskowy, ale także społeczny. Jest to wartość dodana i może stanowić zachętę do podejmowania podobnych aktywności przez inne firmy oraz inspirację do realizowania pozytywnych zmian dla Ziemi.
***
O firmie PepsiCo
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.