Komunikaty PR

Pracownicy PepsiCo zebrali śmieci w ramach akcji Czysta Rzeka

2022-06-30  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Justyna Wrzosek
Questia

ul. Piękna 43/5
00-672 Warszawa
jwrzosek|questiapr.pl| |jwrzosek|questiapr.pl
+48 22 623 07 00
questiapr.pl

PepsiCo kontynuuje realizację swojej misji w obszarze zrównoważonego rozwoju. W ramach operacji „Czysta Rzeka” wolontariusze PepsiCo zaangażowali się w akcję sprzątania śmieci w 8 lokalizacjach, m.in. na prawym brzegu Wisły, czyli w sąsiedztwie nowego biura na warszawskiej Pradze. Zebrano rekordową ilość 117 worków śmieci o łącznej wadze 1,5 tony. Projekt „Czysta Rzeka” realizowany jest przez PepsiCo już po raz drugi.

Warszawska edycja tegorocznej akcji rozpoczęła się 23 czerwca o godzinie 11:00 przy La Playa, skąd wolontariusze firmy wyruszyli na poszukiwanie porzuconych nad rzeką śmieci. Prawy brzeg Wisły jest bardzo atrakcyjny pod względem rekreacyjnym i przyrodniczym – znajduje się tam m.in. ścieżka pieszo-rowerowa. To także szczególne miejsce dla praconików PepsiCo – od ponad 30 lat działalności w Polsce główna siedziba firmy znajduje się właśnie na prawym brzegu Wisły.

– Kontynuowanie tradycji „Czystej Rzeki” ma dla nas kluczowe znaczenie. Obrazuje jak istotną wartość stanowią dla PepsiCo działania w obszarze ekologii – powiedział Daniel Paluchowski, dyrektor sprzedaży w PepsiCo Polska. – Podczas poprzedniej edycji pomogliśmy oczyścić warszawski brzeg Wisły. W tym roku rozszerzyliśmy operację o kolejne miejsca i posprzątaliśmy okolice naszych lokalizacji w Tomaszowie Mazowieckim, Mszczonowie, Michrowie, Prząśniczce oraz Krakowie. Wkrótce inicjatywa zostanie przeprowadzona także w Grodzisku Mazowieckim oraz Środzie Śląskiej, gdzie już niedługo otworzymy nasz najnowszy i najbardziej przyjazny środowisku zakład produkcyjny. Poprzez zbieranie odpadów pokazujemy, jak ważne jest dbanie o najbliższe otoczenie. Nasi wolontariusze pokazali, że każdy może troszczyć się o środowisko. Warto zacząć już dzisiaj, ponieważ nawet lokalne inicjatywy mają znaczenie dla przyszłości naszej planety – dodał Daniel Paluchowski.

Firma PepsiCo nie po raz pierwszy pokazuje, że dbałość o przyrodę i zachowania ekologiczne to podstawa funkcjonowania we współczesnym świecie biznesu. Założeniem operacji „Czysta Rzeka” było reprezentowanie wartości związanych ze zrównoważonym rozwojem, którymi na co dzień kieruje się organizacja i jej pracownicy. Wspólnymi siłami tylko w Warszawie zebrano aż 117 worków śmieci, pobijając jednocześnie rekord z ubiegłego roku.

Z chęcią ponownie wzięłam udział w akcji „Czysta Rzeka”. Jako członek Green Team’u PepsiCo oczywiście identyfikuję się z misją zrównoważonego rozwoju, jaką realizuje nasza firma ­– powiedziała Jessica Krymuza, starsza specjalistka w zespole rekrutacji – Wolontariuszom, którzy zaangażowali się wraz ze mną w zbieranie śmieci, naprawdę zależy na środowisku, więc pomimo ilości napotkanych odpadów oraz zmęczenia operacja przebiegła bardzo sprawnie. Efekt był zaskakujący – zebraliśmy 1,5 tony śmieci! Ich ilość nie napawa optymizmem, ale tym bardziej jesteśmy dumni z tego osiągnięcia. Praca nad rzeką była także okazją do rozmów i integracji, co ma szczególne znaczenie dla naszego zespołu po okresie izolacji związanej z pandemią. Zdecydowanie wezmę udział w kolejnej edycji – dodała Jessica Krymuza.

PepsiCo wraz z partnerem, organizacją „Operacja Czysta Rzeka”, zapewniło zbierającym wsparcie w postaci niezbędnego ekwipunku: preparatów chroniących przed kleszczami, rękawiczek, worków i chwytaków. Zorganizowano również poczęstunek. PepsiCo od dawna posiada dedykowany zespół Green Team odpowiedzialny za koordynację projektów z zakresu ekologii. Zrównoważone działania mają wiele wymiarów oddziaływania – nie tylko środowiskowy, ale także społeczny. Jest to wartość dodana i może stanowić zachętę do podejmowania podobnych aktywności przez inne firmy oraz inspirację do realizowania pozytywnych zmian dla Ziemi.

 

***

O firmie PepsiCo

Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez marki Lays, Doritos, Cheetos, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker i SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2020 roku ponad 70 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów oferowanych pod wieloma markami, a każda z legendarnych marek generuje w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.

W swoich działaniach PepsiCo kieruje się wizją „Winning with PepsiCo Positive (pep+)”, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w obszarze wygodnych, gotowych do spożycia produktów żywnościowych i napojów. pep+ to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy, która skupia się wokół dążenia do dalszego rozwoju przedsiębiorstwa i budowania wartości w granicach stawianych przez planetę oraz inspirowania pozytywnych zmian dla Ziemi i jej mieszkańców. Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com oraz na polskiej stronie firmy http://www.pepsicopoland.com.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Questia
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy

Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.

Prawo

Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.

Prawo

W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.