Pro Nature – codzienne małe kroki w kierunku ekologii
W dzisiejszym świecie wszyscy już mamy świadomość, jak ważne dla środowiska są nasze codzienne wybory związane z kupowaniem środków czystości. Warto jednak wciąż przypominać o tym, co jeszcze możemy robić, aby pozostawić po sobie jak najmniejszy ślad na naszej planecie. Oto parę małych codziennych kroków dla człowieka, a wielkich dla ekologii!
Sprawdzaj skład produktów
Na rynku dostępne są produkty nawet w 99,9% oparte na składnikach pochodzenia naturalnego, które są równie skuteczne w usuwaniu zanieczyszczeń, co zwykłe detergenty. Do takich inspirowanych naturą produktów należą między innymi środki czystości z serii Pro Nature firmy Henkel. Używanie ich jest bezpieczne dla planety, ponieważ są biodegradowalne. Dlatego zawsze sprawdzajmy skład środków do czyszczenia i szukajmy oznaczeń wskazujących na przyjazność dla środowiska, takich jak np. Ecolabel.
Spójrz na źródło pochodzenia składników
Przy wyborze środków do czyszczenia warto też zwrócić uwagę na wykorzystanie odnawialnych surowców pochodzących ze zrównoważonej uprawy, które zmniejsza negatywny wpływ na środowisko. Czym jest rolnictwo zrównoważone? Jest to efektywna produkcja bezpiecznych, wysokiej jakości produktów rolnych w sposób chroniący środowisko naturalne, a także poprawiający jego stan. Jeśli mamy więc do wyboru produkt, którego składniki pochodzą ze zrównoważonych upraw, taki jak np. płyn do czyszczenia Bref Bath Pro Nature, to nie ma się nad czym zastanawiać!
Zwróć uwagę na rodzaj plastiku
Rosnąca góra plastiku to zmora każdego konsumenta, któremu zależy na przyszłości planety. Zwykle to właśnie plastikowych opakowań jest wyrzucanych najwięcej w gospodarstwach domowych. Dlatego najlepiej wybierać takie produkty, których opakowanie nadaje się do recyklingu. Ważnym aspektem ochrony środowiska podczas produkcji opakowań jest również stosowanie surowców pochodzących w jak największym stopniu z recyklingu. Dzięki zaawansowanej technologii i odpowiedzialności społecznej firm, na rynku dostępne są już opakowania, które w 100% pochodzą z surowców z recyklingu, np. opakowania produktów z linii Pro Nature firmy Henkel: tabletek do zmywarki Somat, płynu do naczyń Pur czy zawieszek do toalet Bref.
Czy wiesz, co to jest social plastic?
W 2017 r. Henkel wprowadził na rynek opakowania wykonane w 100% z plastiku pochodzącego z recyklingu, dzięki czemu kupując produkty tej firmy, np. z linii Pro Nature, dokładamy swoją cegiełkę do troski o środowisko. Ale nie wszyscy wiedzą, że aż do 50% plastiku, z którego są wykonane opakowania marek Henkla, to tzw. social plastic – plastik pochodzący ze społecznej zbiórki. Social plastic jest pozyskiwany poprzez zbiórkę w najbardziej zanieczyszczonych i najbiedniejszych regionach świata, których mieszkańcy w zamian za zebrane przez siebie plastikowe odpady otrzymują pieniądze, produkty lub usługi. W ten sposób firma Henkel, wykorzystując ten surowiec do produkcji opakowań, wspiera gospodarkę o obiegu zamkniętym, przeciwdziała zanieczyszczaniu plastikiem oceanów oraz poprawia standard życia najbiedniejszych. Warto to wiedzieć, wybierając się na zakupy po środki czystości.
Tabletki do zmywarki Somat Pro Nature
Dzięki skutecznej formule opartej w 94% na składnikach pochodzenia naturalnego tabletki do zmywarki Somat Pro Nature sprawiają, że naczynia są czyste i lśniące. Ponadto tabletki są zapakowane w wodorozpuszczalną folię i nie zawierają substancji zapachowych, a ich opakowanie pochodzi w 100% z recyklingu.
Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Somat Pro Nature 36 – 21,99 zł; Somat Pro Nature 54 – 29,99 zł
Płyn do mycia naczyń Pur Pro Nature
Inspirowany naturą płyn do mycia naczyń Pur Pro Nature zawiera składniki w 95,5% pochodzenia naturalnego, a jego butelka nadaje się w 100% do recyklingu. Ponadto płyn nie zawiera substancji zapachowych.
Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Pur Pro Nature 500 ml – 4,49 zł
Płyn do czyszczenia powierzchni Bref Bathroom Pro Nature
Dzięki skutecznej formule opartej w 99,9% na składnikach pochodzenia naturalnego płyn do czyszczenia Bref Bathroom Pro Nature usuwa kamień oraz brud ze wszystkich powierzchni łazienkowych. Wykorzystanie odnawialnych surowców pochodzących ze zrównoważonej uprawy zmniejsza negatywny wpływ na środowisko. Ponadto butelka płynu pochodzi w 100% z recyklingu, w tym 25% z social plastic.
Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Bref Bathroom Pro Nature 750 ml – 10,99 zł
Żel do toalet Bref Pro Nature
Dzięki specjalnej recepturze zapobiegającej osadzaniu się kamienia, zawierającej w 90% składniki pochodzenia naturalnego, żel do toalet Bref Pro Nature utrzymuje czystość toalety w sposób przyjazny dla środowiska. Butelka pochodzi w 50% z recyklingu.
Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Żel do toalet Bref Pro Nature 700 ml – 7,99 zł
Zawieszki do toalet Bref Pro Nature
Opakowanie zawieszki toaletowej Bref Pro Nature jest przyjazne dla środowiska, ponieważ plastikowa zawieszka i karton pochodzą w 100% z recyklingu i nadają się do ponownego przetworzenia.
Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Bref Pro Nature 1x50 g – 6,99 zł, Bref Pro Nature 2x50 g – 10,99 zł, Bref Pro Nature 3x50 g – 13,99 zł
Koncentrat płynu do szyb Clin Pouch
Koncentrat płynu do szyb Clin Pro Nature zawiera 99,9% składników pochodzenia naturalnego i zapewnia czystość oraz połysk bez smug. Ponadto opakowanie koncentratu zawiera o 91% mniej plastiku w porównaniu do butelki Clin 500 ml.
Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Clin Pro Nature 250 ml – 6,49 zł
Płyn do szyb Clin Pro Nature
Płyn do szyb Clin Pro Nature zawiera 99,9% składników pochodzenia naturalnego. Butelka płynu pochodzi w 100% z recyklingu, w tym 50% z social plastic. Clin Pro Nature pozwala cieszyć się idealnie czystymi i lśniącymi szybami przy jednoczesnej trosce o środowisko.
Pojemność i rekomendowana cena detaliczna: Clin Pro Nature 500 ml – 6,49 zł
*Podane ceny są jedynie cenami rekomendowanymi, finalną cenę ustala dystrybutor.
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.