Problem odpadów medycznych w pandemii – nowe rozwiązanie na rynku

Alicja Zaborska
PR Hub Sp z o.o.
Długa 16
00-238 Warszawa
alicja.zaborska|prhub.eu| |alicja.zaborska|prhub.eu
+ 48 533 337 960
https://prhub.eu/
W związku z pandemią SARS-CoV-2, zapotrzebowanie na medyczne środki ochrony indywidualnej zwiększyło się od marca 2020 r. aż o 300-400% – i nadal rośnie, powodując problemy w łańcuchach dostaw i negatywnie wpływając na środowisko naturalne. W takiej sytuacji zmiana polityki zakupowej szpitali i władz wydaje się niezbędna. Odpowiadając na rosnący popyt i obawy dotyczące jakości ŚOI, azjatycki producent – firma AFC, wprowadza na rynek niezwykle odporną odzież medyczną wielokrotnego użytku.
Pandemia SARS-CoV-2 całkowicie zmieniła globalne zapotrzebowanie na środki ochrony indywidualnej (ŚOI). Jak wynika ze wstępnych badań opublikowanych przez International Finance Corporation[1], popyt na medyczne ŚOI wśród konsumentów i w zakładach pracy niezwiązanych ze służbą zdrowia wzrósł od początku kryzysu o 300-400%. Co więcej, prognozy wskazują, że będzie rosnąć jeszcze do 2022 r. – na skutek utrzymania na całym świecie zaleceń dotyczących noszenia maseczek, a także z uwagi na niemożliwe do przewidzenia zmiany w zakresie polityk rządowych.
1,6 mln ton biomedycznych odpadów – a popyt coraz większy
Prognozy rynkowe z lipca 2021 r. przewidują, że popyt na fartuchy chirurgiczne, które stanowią jeden z największych segmentów rynku medycznych ŚOI, będzie dominował w krajach rozwiniętych aż do 2028 r. Do 2025 r. udział fartuchów jednorazowych w całym rynku fartuchów ma wynieść aż 71%[2]. Obawy o ciągłość dostaw produktów z włóknin kompozytowych pozostają zatem aktualne. Z drugiej strony, utrzymujące się wysokie zapotrzebowanie na tego typu artykuły zwiastuje dalszy, trudny do zmierzenia wpływ na środowisko naturalne, którego efekty będziemy zapewne obserwować jeszcze na długo po opanowaniu kryzysu.
W marcu 2020 r. globalne łańcuchy dostaw uległy przeciążeniu, a szpitale i kliniki mierzyły się z brakami ŚOI. Od tamtej pory produkcja określonych produktów medycznych, jak np. jednorazowych maseczek i fartuchów chirurgicznych, wzrosła odpowiednio o 1200% i 200%. Jednocześnie wysokiej jakości fartuchy chirurgiczne wciąż są trudno dostępne, a w najbardziej dotkniętych pandemią krajach Europy, takich jak Wielka Brytania, ich ceny jednostkowe wzrosły blisko 14-krotnie. W konsekwencji mamy dziś do czynienia z ogromną masą niezagospodarowanych, biomedycznych odpadów z tworzyw sztucznych. Według szacunków od początku pandemii na całym świecie wytwarza się ich już 1,6 miliona ton dziennie[3]!
Sonda z listopada 2020 r. z udziałem 32 ekspertów i liderów organizacji międzynarodowych[4] wykazała, że to właśnie rekomendowane przez nich ŚOI wielokrotnego użytku i materiały samodezynfekujące mogą być główną siłą napędową ulepszeń w sektorze opieki zdrowotnej.
Firma AFC wprowadza najwyższej jakości odzież medyczną
Szum wokół cen ŚOI przyciągnął na rynek nowych graczy, chcących uczestniczyć w globalnym łańcuchu dostaw. Szacuje się, że w 2020 r. 40-50% ŚOI zostało wyprodukowanych właśnie przez nowych producentów. W związku z przyspieszonymi procesami testowania i ograniczonymi możliwościami w tym zakresie, pojawiły się obawy dotyczące jakości tych produktów.
Na rynku są jednak zaufani gracze z wieloletnim doświadczeniem. Firma Asiatic Fiber Corporation (AFC), która działa od ponad 40 lat produkuje wysokiej jakości odzież medyczną, opracowywaną we własnych placówkach badawczo-rozwojowych i zaawansowanych laboratoriach, wprowadza na rynek serię nowo opracowanej, wysokiej klasy odzieży medycznej T01, T80 i T65 wielokrotnego użytku, która spełnia kryteria dla wysokojakościowych fartuchów chirurgicznych. Dzięki wysokiej odporności na zużycie są one przyjazne środowisku i bardziej odporne na problemy rynku dostaw. Co więcej, AFC wdraża technologię antybakteryjnego wykończenia na życzenie klientów. Kierownictwo wyższego szczebla ma bezpośrednią kontrolę nad standardem każdego produktu, a nawet nad każdym etapem procesu produkcyjnego. Ponad 40-letnie doświadczenie pozwala AFC na wprowadzanie innowacji w projektowaniu odzieży medycznej i sprawia, że firma jest godnym zaufania dostawcą wiodących światowych producentów, takich jak GARMEX.
Rozwiązanie dobre dla lekarzy i dla środowiska
Na całym świecie wzrasta liczba przeprowadzanych operacji chirurgicznych. W związku z tym wysoki wskaźnik zakaźności SARS-CoV-2 ma szczególne znaczenie dla anestezjologów i lekarzy intensywnej opieki, którzy uczestniczą w wielu procedurach narażających ich na kontakt z uwalnianych w czasie zabiegów cząstek i płynów ogólnoustrojowych[5]. Produkty AFC są odporne na przenikanie zanieczyszczeń podczas operacji chirurgicznych, zapewniając ochronę personelu medycznego pracującego na szpitalnych oddziałach ratunkowych i oddziałach intensywnej terapii – aż do 75 czyszczeń. Co więcej, barierowe tkaniny chirurgiczne AFC są testowane w taki sposób, aby nawet po 75-krotnym praniu i sterylizacji zagwarantować doskonałą wodoodporność wynoszącą 69,3 cmH2O, co spełnia normę EN13795. Mimo że możliwość wielokrotnego wykorzystania produktów nie jest wymagana przez normę EN13795, firma AFC wdraża tę funkcję z myślą o ochronie środowiska naturalnego.
W obliczu potencjalnej kolejnej fali pandemii i konieczności zadbania o środowisko naturalne, któremu grozi zaśmiecenie kolejnymi odpadami medycznymi, AFC nie tylko oferuje lekarzom nowoczesne rozwiązania najwyższej jakości. Wspiera także ochronę środowiska dzięki globalnemu współdziałaniu. Szczegółowe informacje dotyczące odzieży medycznej AFC znajdują się tutaj.
Dodatkowe informacje o AFC:
Asiatic Fiber Corporation (AFC) jest wiodącym producentem tekstyliów w Azji Wschodniej. Firma jest jednym z niewielu producentów tekstyliów specjalnych w Azji, którzy mają własne ośrodki badawczo-rozwojowe i laboratoria. Od ponad 40 lat AFC produkuje odzież medyczną i odzież do pomieszczeń czystych. Strategia firmy opiera się na trzech następujących filarach: tworzenie wartości, równowaga interesów i zrównoważone działania. Firma Asiatic Fiber Corporation, będąca wiodącym producentem tekstyliów specjalnych na Tajwanie, jest certyfikowana zgodnie z międzynarodową normą EN13795 i AAMI PB-70, uzyskała 32 patenty krajowe i międzynarodowe. Produkty AFC są sprzedawane w 62 krajach na całym świecie.
Poza produktami wymienionymi w niniejszej informacji prasowej (T01, T80 i T65), w Polsce są dostępne obecnie również inne rodzaje odzieży medycznej za pośrednictwem sieci dystrybutorów AFC. AFC rozpoczęła współpracę z polskimi firmami w 2009 r.
[1] https://www.ifc.org/wps/wcm/connect/1d32e536-76cc-4023-9430-1333d6b92cc6/210402_FCDO_GlobalPPE_Final+report_v14updated_gja.pdf?MOD=AJPERES&CVID=nyiUnTU
[2] https://manometcurrent.com/the-surgical-gowns-market-to-witness-strengthening-of-the-stability-plank-with-us-1703-9-million-between-2025/
[3] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33655084/
[4] https://www.ifc.org/wps/wcm/connect/1d32e536-76cc-4023-9430-1333d6b92cc6/210402_FCDO_GlobalPPE_Final+report_v14updated_gja.pdf?MOD=AJPERES&CVID=nyiUnTU
[5] https://www.dovepress.com/anaesthesia-and-critical-care-department-at-a-major-academic-centres-a-peer-reviewed-fulltext-article-IJGM

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.