Komunikaty PR

"Zielone" zmiany w polskich zakładach Wyborowa Pernod Ricard

2022-06-23  |  17:00
Biuro prasowe

 

W ostatnich latach Wyborowa Pernod Ricard systematycznie wdraża w swoich zakładach zmiany i technologie, które znacząco przyczyniają się do zmniejszenia oddziaływania na środowisko. Redukcja energii termicznej o 40% dzięki modernizacji technologii rektyfikacji, produkcja butelek w 30% ze szkła z recyklingu, ograniczenie zużycia wody i papieru - to tylko niektóre przykłady zmian wprowadzonych przez Wyborowa Pernod Ricard w zakładach produkcyjnych w Polsce.

 

Grupa Pernod Ricard realizuje plan działań w zakresie zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju do roku 2030 „Good Times from a Good Place”, uwzględniający kwestie zużycia materiałów, oczekiwania konsumentów czy wsparcie celów zrównoważonego rozwoju ONZ. W Polsce przykładem takich działań są zmiany wprowadzane w ostatnich latach w zakładach Poznaniu i Zielonej Górze oraz w biurze w Warszawie.

 

- Nasze produkty łączą ludzi. Ważna jest jednak nie tylko ich jakość, ale też to, w jaki sposób je wytwarzamy. Wprowadzone w zakładach w Poznaniu i Zielonej Górze oraz w biurze w Warszawie zmiany, które mają bezpośredni wpływ na zmniejszenie oddziaływania na środowisko, to przykład praktycznego podejścia do wyzwań związanych ze skutkami zmian klimatycznych i konieczności podjęcia działań przeciwdziałających temu zjawisku, powiedział Artur Otta, Industrial Director w Wyborowa Pernod Ricard.

 

Redukcja emisji dwutlenku węgla

Najważniejszym zrealizowanym w Polsce projektem wpływającym na redukcję emisji CO2 była modernizacja technologii rektyfikacji w 2017 roku. W poznańskim zakładzie Wyborowa Pernod Ricard zainstalowano jedną z najnowocześniejszych instalacji rektyfikacyjnych w Polsce, co spowodowało redukcję energii termicznej o prawie 40%. Inwestycje mające na celu redukcję CO2 są kontynuowane w obu zakładach – w Poznaniu i Zielonej Górze.  Przykładem takich zmian jest np. wymiana oświetlenia na LED w obu zakładach, modernizacja systemu dystrybucji pary do procesu rektyfikacji i wyposażenie rozdzielaczy pary i wymienników ciepła w nowoczesne izolacje w poznańskim zakładzie rektyfikacji jak również wymiana urządzeń rozlewniczych w zielonogórskim zakładzie produkcyjnym.

 

Firma wprowadziła także proekologiczne zmiany w procesie produkcji butelek. Wyborowa Pernod Ricard, opracowując projekt butelek skupia się nie tylko na ich wyglądzie i funkcjonalności, lecz także na ograniczeniu zużycia szkła oraz wykorzystaniu materiału z recyklingu. Nowe butelki Wyborowa, Luksusowa i Pan Tadeusz składają się w 30% ze szkła uzyskanego z recyklingu.

 

Działania redukujące emisję CO2 zostały podjęte także w obszarach nie związanych bezpośrednio z produkcją - m.in. w dziale sprzedaży, gdzie całkowicie wymieniono flotę samochodową na auta z napędem hybrydowym, co zmniejszyło emisję CO2 w tym obszarze o 40%.

 

Redukcja zużycia wody

W ramach planu „Good Times from a Good Place”, Wyborowa Pernod Ricard wprowadziła wiele inwestycji mających na celu poprawę gospodarowania wodą - takich jak modernizacja systemu dystrybucji wody w obydwu zakładach. Innym przykładem może być sukcesywna wymiana urządzeń rozlewniczych w zakładach np. wymiana w Zielonej Górze płuczek do butelek z wodnych na alkoholowe.

 

Ograniczenie zużycia innych surowców

Wyborowa Pernod Ricard redukuje także zużycie papieru i plastiku. W zielonogórskim zakładzie wymieniono maszyny do depaletyzacji na nowe – bardziej uniwersalne, wprowadzono zmianę systemu pakowania pustych butelek – zamiast tekturowych przekładek używa się przekładek wielokrotnego użytku, w biurach monitorowane jest zużycie papieru w drukarkach, wykorzystywana jest - jako domyślna - opcja druku dwustronnego, minimalizowana jest też potrzeba drukowania dokumentów, dzięki wykorzystaniu elektronicznych rozwiązań, takich jak WorkFlow, MS Teams, One Drive czy Sharepoint.

 

Systematycznie eliminowane są też materiały plastikowe jednorazowego użytku. W 2017 roku Wyborowa Pernod Ricard zrezygnowała z używania jednorazowych słomek, a w 2021 całkowicie zrezygnowała z produkcji plastikowych materiałów promocyjnych jednorazowego użytku. 

 

Firma dąży też do minimalizacji odpadów na każdym etapie - projektując, produkując i dystrybuując produkty – tak by najlepiej je wykorzystać i oszczędzać zasoby.

 

Wszystkie te działania wpisują się w ogłoszony w kwietniu 2019 r. plan działań Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności - do roku 2030, który określa konkretne zobowiązania, zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w czterech najważniejszych obszarach: troski o miejsce pochodzenia (Nurturing Terroir), doceniania ludzi (Valuing People), wytwarzania w obiegu zamkniętym (Circular Making) i odpowiedzialnej gościnności (Resposible Hosting).
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.