Komunikaty PR

"Zielone" zmiany w polskich zakładach Wyborowa Pernod Ricard

2022-06-23  |  17:00
Biuro prasowe

 

W ostatnich latach Wyborowa Pernod Ricard systematycznie wdraża w swoich zakładach zmiany i technologie, które znacząco przyczyniają się do zmniejszenia oddziaływania na środowisko. Redukcja energii termicznej o 40% dzięki modernizacji technologii rektyfikacji, produkcja butelek w 30% ze szkła z recyklingu, ograniczenie zużycia wody i papieru - to tylko niektóre przykłady zmian wprowadzonych przez Wyborowa Pernod Ricard w zakładach produkcyjnych w Polsce.

 

Grupa Pernod Ricard realizuje plan działań w zakresie zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju do roku 2030 „Good Times from a Good Place”, uwzględniający kwestie zużycia materiałów, oczekiwania konsumentów czy wsparcie celów zrównoważonego rozwoju ONZ. W Polsce przykładem takich działań są zmiany wprowadzane w ostatnich latach w zakładach Poznaniu i Zielonej Górze oraz w biurze w Warszawie.

 

- Nasze produkty łączą ludzi. Ważna jest jednak nie tylko ich jakość, ale też to, w jaki sposób je wytwarzamy. Wprowadzone w zakładach w Poznaniu i Zielonej Górze oraz w biurze w Warszawie zmiany, które mają bezpośredni wpływ na zmniejszenie oddziaływania na środowisko, to przykład praktycznego podejścia do wyzwań związanych ze skutkami zmian klimatycznych i konieczności podjęcia działań przeciwdziałających temu zjawisku, powiedział Artur Otta, Industrial Director w Wyborowa Pernod Ricard.

 

Redukcja emisji dwutlenku węgla

Najważniejszym zrealizowanym w Polsce projektem wpływającym na redukcję emisji CO2 była modernizacja technologii rektyfikacji w 2017 roku. W poznańskim zakładzie Wyborowa Pernod Ricard zainstalowano jedną z najnowocześniejszych instalacji rektyfikacyjnych w Polsce, co spowodowało redukcję energii termicznej o prawie 40%. Inwestycje mające na celu redukcję CO2 są kontynuowane w obu zakładach – w Poznaniu i Zielonej Górze.  Przykładem takich zmian jest np. wymiana oświetlenia na LED w obu zakładach, modernizacja systemu dystrybucji pary do procesu rektyfikacji i wyposażenie rozdzielaczy pary i wymienników ciepła w nowoczesne izolacje w poznańskim zakładzie rektyfikacji jak również wymiana urządzeń rozlewniczych w zielonogórskim zakładzie produkcyjnym.

 

Firma wprowadziła także proekologiczne zmiany w procesie produkcji butelek. Wyborowa Pernod Ricard, opracowując projekt butelek skupia się nie tylko na ich wyglądzie i funkcjonalności, lecz także na ograniczeniu zużycia szkła oraz wykorzystaniu materiału z recyklingu. Nowe butelki Wyborowa, Luksusowa i Pan Tadeusz składają się w 30% ze szkła uzyskanego z recyklingu.

 

Działania redukujące emisję CO2 zostały podjęte także w obszarach nie związanych bezpośrednio z produkcją - m.in. w dziale sprzedaży, gdzie całkowicie wymieniono flotę samochodową na auta z napędem hybrydowym, co zmniejszyło emisję CO2 w tym obszarze o 40%.

 

Redukcja zużycia wody

W ramach planu „Good Times from a Good Place”, Wyborowa Pernod Ricard wprowadziła wiele inwestycji mających na celu poprawę gospodarowania wodą - takich jak modernizacja systemu dystrybucji wody w obydwu zakładach. Innym przykładem może być sukcesywna wymiana urządzeń rozlewniczych w zakładach np. wymiana w Zielonej Górze płuczek do butelek z wodnych na alkoholowe.

 

Ograniczenie zużycia innych surowców

Wyborowa Pernod Ricard redukuje także zużycie papieru i plastiku. W zielonogórskim zakładzie wymieniono maszyny do depaletyzacji na nowe – bardziej uniwersalne, wprowadzono zmianę systemu pakowania pustych butelek – zamiast tekturowych przekładek używa się przekładek wielokrotnego użytku, w biurach monitorowane jest zużycie papieru w drukarkach, wykorzystywana jest - jako domyślna - opcja druku dwustronnego, minimalizowana jest też potrzeba drukowania dokumentów, dzięki wykorzystaniu elektronicznych rozwiązań, takich jak WorkFlow, MS Teams, One Drive czy Sharepoint.

 

Systematycznie eliminowane są też materiały plastikowe jednorazowego użytku. W 2017 roku Wyborowa Pernod Ricard zrezygnowała z używania jednorazowych słomek, a w 2021 całkowicie zrezygnowała z produkcji plastikowych materiałów promocyjnych jednorazowego użytku. 

 

Firma dąży też do minimalizacji odpadów na każdym etapie - projektując, produkując i dystrybuując produkty – tak by najlepiej je wykorzystać i oszczędzać zasoby.

 

Wszystkie te działania wpisują się w ogłoszony w kwietniu 2019 r. plan działań Grupy w zakresie zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności - do roku 2030, który określa konkretne zobowiązania, zgodne z Celami Zrównoważonego Rozwoju ONZ, w czterech najważniejszych obszarach: troski o miejsce pochodzenia (Nurturing Terroir), doceniania ludzi (Valuing People), wytwarzania w obiegu zamkniętym (Circular Making) i odpowiedzialnej gościnności (Resposible Hosting).
 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.