Rio Mare i WWF „Razem Dla Oceanów”
Yellowcups
Przewóz 34/p. 3
30-716 Kraków
anna.trela|yellowcups.pl| |anna.trela|yellowcups.pl
+48 733 070 360
yellowcups.pl/
Uwielbiane na całym świecie i cenione za wyjątkowe walory smakowe – tuńczyki są częstymi gośćmi na naszych stołach. Jednocześnie to ryby niezbędne do utrzymania zdrowego ekosystemu oceanicznego. Mają także istotny wpływ na życie społeczności przybrzeżnych. Niestety wiele stad tuńczyka od lat jest intensywnie odławianych i eksploatowanych. Dziś sytuacja wymaga podjęcia realnych działań. Dlatego marka Rio Mare, w trosce o zdrowie oceanów, rozpoczęła kolejny etap współpracy z organizacją WWF i podjęła zobowiązanie, by promować odpowiedzialne, zrównoważone rybołówstwo. Partnerstwo zaowocowało powstaniem kampanii pod tytułem „Razem Dla Oceanów”.
Biorąc pod uwagę zagrożony stan niektórych gatunków tuńczyka na świecie, Rio Mare, marka należąca do Bolton Food, już w 2016 roku rozpoczęła współpracę z organizacją WWF i zobowiązała się do ochrony zdrowia oceanów i źródeł utrzymania społeczności, które są od nich zależne.
Przez cztery lata marka Rio Mare skupiała się przede wszystkim na poprawie zrównoważonego charakteru swoich łańcuchów dostaw, zarówno dla rybołówstwa przybrzeżnego, jak i przemysłowego. Podjęte działania sprawiły, że dziś blisko 70% surowca marki pochodzi z rybołówstw posiadających certyfikat zrównoważonego rybołówstwa MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (ang. Fisheries Improvement Projects, FIPs). Ponadto 100% produktów Rio Mare z tuńczyka jest w pełni identyfikowalnych od momentu połowu aż do trafienia na stół.
Razem Dla Oceanów
Właśnie rozpoczęty, kolejny etap współpracy Rio Mare z fundacją WWF ma na celu podjęcie dalszych zobowiązań, które będą korzystnie wpływać na zdrowie ekosystemów morskich. W ten sposób marka Rio Mare postawiła sobie za cel stać się najbardziej zrównoważoną firmą na świecie oferującą produkty z tuńczyka.
– Pragniemy, by do końca 2024 roku 100% wykorzystywanych przez nas stad tuńczyka było pozyskiwanych z łowisk certyfikowanych przez MSC lub z wiarygodnych i kompleksowych projektów udoskonalania rybołówstwa (FIPs) – przyznaje Luciano Pirovano, Dyrektor ds. Globalnego Zrównoważonego Rozwoju w Bolton Food. – Ponadto zobowiązujemy się do przyjęcia bardziej rygorystycznych kryteriów w zakresie zrównoważonego rozwoju zgodnie z nowo opublikowaną strategią WWF dotyczącą populacji tuńczyków oraz do zintensyfikowania naszych działań jako rzecznika działań na rzecz zrównoważonego rybołówstwa.
– Współpraca z podmiotami takimi jak Rio Mare przyczynia się do osiągania celu WWF, jakim jest zrównoważone, dobrze zarządzane rybołówstwo wspierające bezpieczeństwo żywnościowe, dające źródło utrzymania ludności zamieszkującej tereny nadbrzeżne i pozwalające zachować zdrowie oceanów – dodaje Monika Łaskawska-Wolszczak, Dyrektorka Działu Ochrony Przyrody WWF Polska.
Działania informacyjne i edukacyjne
Oprócz pracy na rzecz prowadzenia działalności połowowej w sposób przejrzysty i w pełni identyfikowalny, partnerstwo Rio Mare i WWF będzie aktywnie opowiadać się za przyjęciem nowych, skutecznych rozwiązań przez regionalne organizacje ds. zarządzania rybołówstwem (ang. Regional Fisheries Management Organisations, RFMOs). Mają one na celu pomóc w odbudowie przełowionych stad i zapobieganiu przełowieniu w przyszłości. Współpraca zaowocuje także kampaniami informacyjnymi promującymi odpowiedzialne spożywanie ryb i owoców morza i zwiększające świadomość na temat potrzeby bardziej zrównoważonego rybołówstwa.
Rio Mare będzie również kontynuować swoje zaangażowanie w poszanowanie i ochronę ludzi oraz społeczności na każdym etapie łańcucha dostaw, współpracując z międzynarodowymi ekspertami, takimi jak Oxfam.
---------------------------------
RIO MARE
Rio Mare to marka Bolton Food z Grupy Bolton. Misją Rio Mare zawsze było poszukiwanie doskonałości na wszystkich poziomach: w doborze surowców, w rygorystycznych kontrolach jakości w całym łańcuchu dostaw, w ciągłej komunikacji z konsumentem końcowym w jasny, przejrzysty i skuteczny sposób. Rio Mare stale unowocześnia swoje portfolio, dostosowując tym samym swoją ofertę do zapotrzebowania rynku, poszerzając ją w zakresie smacznych, zdrowych i łatwych w użyciu produktów. Od 2011 roku Rio Mare promuje i komunikuje swoje zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju poprzez przyjmowanie zrównoważonych praktyk połowowych i poszanowanie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, działając na rzecz poprawy zdrowia oceanów. Więcej informacji: www.qualitaresponsabile.it
BOLTON GROUP
Bolton Group od 70 lat produkuje i dystrybuuje szeroką gamę wysokiej jakości towarów konsumpcyjnych. Grupa jest obecna w 146 krajach i może pochwalić się portfolio wielu prestiżowych marek, w tym 50 linii Food, Home Care, Adhesives, Personal Care i Cosmetic, które są dystrybuowane w supermarketach, perfumeriach i marketach budowlanych. Grupa zatrudnia 11 000 osób w 59 biurach, 15 zakładach i na 16 statkach rybackich na całym świecie, którzy z pasją pracują nad dostarczaniem wysokiej jakości produktów spełniających potrzeby dzisiejszych konsumentów. Grupa Bolton mocno wierzy w zrównoważony rozwój społeczny i środowiskowy. Dzięki programowi „We Care” zobowiązuje się do działania z poszanowaniem zasobów planety, przyczyniając się do bardziej zrównoważonego rozwoju, aby chronić przyszłe pokolenia.
WWF
WWF jest niezależną organizacją pracującą na rzecz ochrony środowiska, wspieraną przez ponad 35 milionów ludzi, której globalna sieć jest aktywna w niemal 100 krajach. W dobie kryzysu klimatycznego i ginącej różnorodności biologicznej mamy jeden cel - doprowadzić do tego, by ludzie żyli w harmonii z naturą. Podczas 60 lat swojego istnienia WWF zainicjował, przeprowadził lub pomógł w realizacji kilkunastu tysięcy przedsięwzięć na rzecz ochrony przyrody na całym świecie.
Jesteśmy organizacją dialogu. Pracujemy z lokalnymi społecznościami, politykami oraz biznesem po to, by wspólnie urzeczywistnić naszą misję: zatrzymać zmianę klimatu, ocalić dziką przyrodę i doprowadzić do korzystania z zasobów naszej planety w zrównoważony sposób.
Kontakt dla mediów:
Karolina Wojewodzic
PR Manager
karolina@yellowcups.pl
tel.: 537 211 401

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.