Komunikaty PR

Salesforce: zerowy poziom emisji netto i 100% energii ze źródeł odnawialnych

2021-09-30  |  12:41
Biuro prasowe

Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, poinformował o osiągnięciu zerowej emisji netto w całym swoim łańcuchu wartości oraz zrealizowaniu celu, jakim było korzystanie w swojej działalności wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Firma Salesforce opracowała strategie redukcji emisji w czterech newralgicznych kategoriach: pracy zdalnej z dowolnego miejsca, infrastrukturze, podróżach służbowych i łańcuchu dostaw.

 

Salesforce uruchamia ponadto platformę Sustainability Cloud 2.0, która ma skrócić czas osiągnięcia przez klientów Salesforce zerowej emisji netto poprzez umożliwienie organizacjom śledzenia i redukcji emisji dwutlenku węgla oraz wspieranie wysiłków na rzecz uzyskania statusu zrównoważonego przedsiębiorstwa. Wdrażane innowacje obejmują rozwiązanie Slack-First Sustainability, którego zadaniami są poprawa jakości współpracy z dostawcami, redukcja śladu węglowego w całym ekosystemie oraz udostępnianie planów działań klimatycznych dostosowanych do poszczególnych branż.

 

Zmiany klimatyczne to jeden z najbardziej palących kryzysów, z jakimi mamy do czynienia jako planeta. Obowiązkiem wszystkich nas jest niesienie pomocy” — mówi Marc Benioff, dyrektor generalny i prezes Salesforce. „Jestem dumny, że firma Salesforce, jako jedna z niewielu, osiągnęła poziom zerowej emisji netto i korzysta w 100% z energii odnawialnej. Nie możemy jednak spocząć na laurach, dopóki nie wprowadzimy wszystkich rozwiązań i nie zaangażujemy w ten proces wszystkich firm. Wspólnie możemy zapobiec emisji 100 gigaton dwutlenku węgla poprzez odbudowę, ochronę lub uprawę 1 biliona drzew. Możemy napędzić rewolucję ekoprzedsiębiorstw, aby opracować nowatorskie rozwiązania klimatyczne, a także przyspieszyć osiągnięcie przez firmy z listy Fortune 1000 poziomu zerowego emisji netto”.

 

Zmiany klimatyczne mają wpływ na wszystkich i wszystko wokół nas, przy czym w nieproporcjonalny sposób dotykają osób najbiedniejszych i najbardziej narażonych, co jeszcze bardziej potęguje skalę globalnej nierówności” — wyjaśnia Suzanne DiBianca, główny specjalista ds. wpływu i wiceprezes działu relacji korporacyjnych w firmie Salesforce. „Wdrożenie Sustainability Cloud znacznie przyspieszyło nasze wysiłki na rzecz osiągnięcia zerowej emisji netto. Zapewniamy naszym klientom narzędzia i sprawdzone dane, których potrzebują, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i podjąć działania na rzecz ochrony klimatu”.

 

Zrównoważony rozwój jest niezbędny, aby przedsiębiorstwo stało się godne zaufania - klienci preferują współpracę z firmami, które są w pełni zaangażowane w działania na rzecz klimatu. 58% osób jest skłonnych wydać więcej, współpracując z firmami, które działają na rzecz redukcji negatywnych zmian klimatycznych.

 

Zerowa emisja netto w całym łańcuchu wartości Salesforce

 

Firma Salesforce kontynuuje swoje działania zmierzające do osiągnięcia w przyszłości celu „1,5° C”, koncentrując się na sześciu priorytetach zrównoważonego rozwoju: redukcji emisji, usuwaniu dwutlenku węgla, bilionie posadzonych drzew i odbudowie ekosystemów, edukacji i mobilizacji, innowacjach oraz regulacjach i polityce.

 

Podczas Dreamforce firma zaprezentowała swój plan działań na rzecz ochrony klimatu, który ma posłużyć innym za wzór tego, jak skrócić czas osiągania zerowej emisji netto.

 

Potrzebujemy pilnych i odważnych działań, jeśli chcemy zrealizować założenia porozumienia paryskiego oraz zapewnić w należytym czasie zdrowszy, czystszy i bardziej odporny świat o zerowej emisji dwutlenku węgla. Firma Salesforce wykazała się wyraźnym przywództwem w działaniach na rzecz ochrony klimatu poprzez swoje innowacje, dekarbonizację łańcucha dostaw i działania na rzecz polityki klimatycznej. Zachęcam przedsiębiorstwa z całego świata do podjęcia podobnych działań i przyłączenia się do nas w wyścigu do osiągnięcia zerowej emisji” — mówił Nigel Topping, przewodniczący ONZ ds. działań na rzecz ochrony klimatu na wysokim szczeblu, podczas konferencji COP26.

 

Firma Salesforce osiągnęła zerową emisję netto poprzez:

● publiczne zobowiązanie się do realizacji wspólnego, globalnego celu, jakim jest sprawiedliwe i równe przejście na zerową emisję netto zgodnie z przyszłością „1,5° C”;

● nadanie priorytetu jak najszybszej redukcji emisji i dostosowanie emisji w całym łańcuchu wartości do globalnego celu, jakim jest jej redukcja o ~50% do 2030 r. i osiągnięcie emisji bliskiej zeru do roku 2040D. zięki platformie Sustainability Cloud firma Salesforce zdołała określić najbardziej znaczące możliwości zmniejszenia swojego śladu węglowego;

● kompensację wszelkich pozostałych emisji poprzez zakup energii odnawialnej i kredytów węglowych o dużej wiarygodności; w perspektywie długoterminowej firma będzie korzystać wyłącznie z kredytów na usuwanie dwutlenku węgla, a w perspektywie krótkoterminowej — z połączenia kredytów na unikanie i usuwanie emisji.

 

W 2021 r. firma Salesforce osiągnęła próg wykorzystania 100% energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych poprzez zakup takiej jej ilości, jaka wystarczyła do zasilenia całej działalności firmy na skalę globalną. Od czasu pierwszego zobowiązania do realizacji tego celu w 2013 r. firma Salesforce pracuje nad przyspieszeniem globalnego przejścia na czyste i odnawialne źródła energii elektrycznej — z myślą o przyszłości, w której energia odnawialna będzie zasilać świat w sposób nieprzerwany.

Aby przeciwdziałać zmianom klimatu, przedsiębiorstwa muszą ograniczyć emisje i zwiększyć skalę eliminacji dwutlenku węgla z atmosfery. Firma Salesforce skupia się na stosowaniu naturalnych narzędzi do usuwania dwutlenku węgla, w tym drzew i oceanów, jednocześnie zwiększając skalę stosowania rozwiązań technologicznych przeznaczonych do tego celu. Innowacje są potrzebne na każdym poziomie — od ekoprzedsiębiorstw po korporacje — jeżeli chcemy przyspieszyć proces dekarbonizacji.

 

Sustainability Cloud 2.0 — szybsze przejście na zerową emisję netto

 

Ponad 70% ludzi uważa, że redukcja emisji powinna być jednym z filarów działalności biznesowej, jednak śledzenie emisji w całym łańcuchu wartości firmy to skomplikowane i czasochłonne zadanie. Dzięki Sustainability Cloud firma Salesforce była w stanie skrócić proces obliczania emisji dwutlenku węgla z ponad sześciu miesięcy do zaledwie sześciu tygodni.

 

Platforma Sustainability Cloud została zaprojektowana, aby pomagać klientom w śledzeniu i redukcji emisji oraz podejmowaniu działań w oparciu o pełny obraz ich śladu środowiskowego — z pełni weryfikowalnymi danymi na potrzeby konfigurowalnych raportów ESG. Dane te mają ogromne znaczenie z punktu widzenia audytów zewnętrznych, sprawozdań finansowych, reputacji firmy i budowania zaufania wszystkich interesariuszy. Klienci tacy jak Clif Bar, Crowley Maritime, ISDI, MillerKnoll, Uhuru Corp i Xero już korzystają z Sustainability Cloud, co pozwala im śledzić emisję dwutlenku węgla i podejmować odpowiednie działania.

 

Dziś firma Salesforce przedstawia Sustainability Cloud 2.0, która ma pomóc firmom w szybszym osiągnięciu poziomu zerowej emisji netto poprzez postępy w realizacji sześciu priorytetów zrównoważonego rozwoju i przekształcanie zobowiązań w działania. Oto niektóre z cech nowej generacji platformy Sustainability Cloud:

 

● dostawcy stanowią istotną część równania dotyczącego redukcji emisji dwutlenku węgla; dzięki Slack-First Sustainability firmy otrzymają zdolność raportowania inwestycyjnego, co zapewni im bezproblemową łączność i bezpieczną współpracę z dostawcami poprzez Slack Connect w obszarze celów redukcji emisji opartych na podstawach naukowych;

● każda branża ma swoje unikatowe potrzeby; przedsiębiorstwa będą mogły wizualizować swoją najszybszą drogę do osiągnięcia zerowej emisji netto dzięki Climate Action Planning — narzędziu, które obejmuje prognozowanie, planowanie scenariuszy i wbudowane plany dekarbonizacji;

● działania na rzecz ochrony klimatu wymagają mobilizacji i współpracy wszystkich stron; Salesforce inwestuje w budowę ekosystemu Open Exchange Ecosystem, w którym klienci będą mogli kupować dobrej jakości kredyty węglowe od ekoprzedsiębiorstw i zarządzać nimi, wspierać politykę klimatyczną opartą na nauce i promować zrównoważony rozwój poprzez edukację zespołów.

 

Naturalne rozwiązania: niezbędne do zwalczenia kryzysu klimatycznego

 

Dla Salesforce środowisko naturalne jest jednym z kluczowych interesariuszy. Jesteśmy świadomi, że drzewa to jedne z najskuteczniejszych rozwiązań, jakie mamy do dyspozycji, aby pozbyć się dwutlenku węgla z atmosfery. To właśnie dlatego Salesforce jest założycielem i partnerem 1t.org — ruchu na rzecz ochrony, odnowy i posadzenia 1 biliona drzew do 2030 r.

W ramach programu Dreamforce Gives firma Salesforce przekazuje 1 milion dolarów na rzecz organizacji American Forests i One Tree Planted, aby promować kapitał drzew i zwiększyć zadrzewienie terenów miejskich w społecznościach i okolicach o niższych dochodach, a także zalesić obszary dotknięte klęskami żywiołowymi.

 

● Dreamforce Gives: fundacja American Forests skoncentruje swoje wysiłki w Dallas, Phoenix i Rhode Island — obszarach, które zmagają się ze skrajnymi upałami i które zostały zidentyfikowane w raporcie Tree Equity Score fundacji jako obszary o dużej dysproporcji w zadrzewieniu powierzchni; fundacja posadzi ponad 1700 drzew w słabiej rozwiniętych społecznościach na tych obszarach; One Tree Planted będzie sadzić drzewa na całym świecie, aby wspierać ponowne zalesianie miast i promować kapitał drzew w społecznościach i obszarach o niższych dochodach;

 

● Global Citizen: w ramach swojego zaangażowania w ochronę planety firma Salesforce podjęła współpracę z liderami i działaczami Global Citizen — ruchu, który ma na celu zmobilizowanie milionów ludzi na całym świecie do ochrony Ziemi i walki z ubóstwem; firma Salesforce — zainspirowana działaniami obywateli na całym świecie w ramach wydarzenia Global Citizen Live (25 września) oraz we współpracy z 1T.org — sfinansuje odtworzenie, ochronę i posadzenie dodatkowych 30 milionów drzew, co przyczyni się do realizacji ogólnego celu, jakim jest osiągnięcie liczby 100 milionów drzew do końca dekady;

 

● Trees for Jane: Salesforce z dumą wspiera również Trees for Jane — nową kampanię na rzecz ochrony i odnowy drzew oraz lasów na świecie, zainspirowaną przez dr Jane Goodall; celem Trees for Jane jest powstrzymanie wylesiania — przy jednoczesnym zapewnieniu jednostkom możliwości sadzenia i pielęgnowania własnych drzew na podwórkach, dachach lub w ramach lokalnych grup społecznych.

 

Ochrona naszej planety wymaga, abyśmy wszyscy — rządy, inwestorzy, przedsiębiorstwa i osoby prywatne — podjęli wspólne działania na rzecz klimatu.

Fot.: Unsplash (CC)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA] Biuro prasowe
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj
Ochrona środowiska Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem Planeta kontra tworzywa sztuczne
2024-04-17 | 01:00

Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"

22 kwietnia obchodzimy Dzień Ziemi - święto ustanowione w 1970 roku, które ma na celu promowanie postaw proekologicznych i uświadamianie problemów ochrony środowiska. W tym roku
Ochrona środowiska Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland
2024-04-12 | 01:00

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland

Nowy raport Fundacji Climate Strategies Poland nie pozostawia złudzeń: samo raportowanie nie zbuduje konkurencyjności klimatycznej. Polskie firmy powinny pilnie się dekarbonizować, nie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Ochrona środowiska

Trwają prace nad szczegółami ścisłej ochrony 20 proc. lasów. Prawie gotowy jest także projekt ws. kontroli społecznej nad lasami

Postulat ochrony najcenniejszych lasów w Polsce znalazł się zarówno w „100 konkretach na pierwsze 100 dni rządów”, jak i w umowie koalicyjnej zawartej po wyborach 15 października 2023 roku. W wyznaczonym terminie nie udało się dotrzymać wyborczej obietnicy, ale prace nad nowymi regulacjami przyspieszają. Wśród priorytetów jest objęcie ochroną 20 proc. lasów najbardziej cennych przyrodniczo i ustanowienie kontroli społecznej nad lasami. Ministerstwo Klimatu i Środowiska konsultuje swoje pomysły z przedstawicielami różnych stron, m.in. z leśnikami, ekologami, branżą drzewną i samorządami.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.