Komunikaty PR

Salesforce: zerowy poziom emisji netto i 100% energii ze źródeł odnawialnych

2021-09-30  |  12:41
Biuro prasowe

Salesforce, globalny lider w dziedzinie systemów CRM, poinformował o osiągnięciu zerowej emisji netto w całym swoim łańcuchu wartości oraz zrealizowaniu celu, jakim było korzystanie w swojej działalności wyłącznie z energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Firma Salesforce opracowała strategie redukcji emisji w czterech newralgicznych kategoriach: pracy zdalnej z dowolnego miejsca, infrastrukturze, podróżach służbowych i łańcuchu dostaw.

 

Salesforce uruchamia ponadto platformę Sustainability Cloud 2.0, która ma skrócić czas osiągnięcia przez klientów Salesforce zerowej emisji netto poprzez umożliwienie organizacjom śledzenia i redukcji emisji dwutlenku węgla oraz wspieranie wysiłków na rzecz uzyskania statusu zrównoważonego przedsiębiorstwa. Wdrażane innowacje obejmują rozwiązanie Slack-First Sustainability, którego zadaniami są poprawa jakości współpracy z dostawcami, redukcja śladu węglowego w całym ekosystemie oraz udostępnianie planów działań klimatycznych dostosowanych do poszczególnych branż.

 

Zmiany klimatyczne to jeden z najbardziej palących kryzysów, z jakimi mamy do czynienia jako planeta. Obowiązkiem wszystkich nas jest niesienie pomocy” — mówi Marc Benioff, dyrektor generalny i prezes Salesforce. „Jestem dumny, że firma Salesforce, jako jedna z niewielu, osiągnęła poziom zerowej emisji netto i korzysta w 100% z energii odnawialnej. Nie możemy jednak spocząć na laurach, dopóki nie wprowadzimy wszystkich rozwiązań i nie zaangażujemy w ten proces wszystkich firm. Wspólnie możemy zapobiec emisji 100 gigaton dwutlenku węgla poprzez odbudowę, ochronę lub uprawę 1 biliona drzew. Możemy napędzić rewolucję ekoprzedsiębiorstw, aby opracować nowatorskie rozwiązania klimatyczne, a także przyspieszyć osiągnięcie przez firmy z listy Fortune 1000 poziomu zerowego emisji netto”.

 

Zmiany klimatyczne mają wpływ na wszystkich i wszystko wokół nas, przy czym w nieproporcjonalny sposób dotykają osób najbiedniejszych i najbardziej narażonych, co jeszcze bardziej potęguje skalę globalnej nierówności” — wyjaśnia Suzanne DiBianca, główny specjalista ds. wpływu i wiceprezes działu relacji korporacyjnych w firmie Salesforce. „Wdrożenie Sustainability Cloud znacznie przyspieszyło nasze wysiłki na rzecz osiągnięcia zerowej emisji netto. Zapewniamy naszym klientom narzędzia i sprawdzone dane, których potrzebują, aby zmniejszyć emisję dwutlenku węgla i podjąć działania na rzecz ochrony klimatu”.

 

Zrównoważony rozwój jest niezbędny, aby przedsiębiorstwo stało się godne zaufania - klienci preferują współpracę z firmami, które są w pełni zaangażowane w działania na rzecz klimatu. 58% osób jest skłonnych wydać więcej, współpracując z firmami, które działają na rzecz redukcji negatywnych zmian klimatycznych.

 

Zerowa emisja netto w całym łańcuchu wartości Salesforce

 

Firma Salesforce kontynuuje swoje działania zmierzające do osiągnięcia w przyszłości celu „1,5° C”, koncentrując się na sześciu priorytetach zrównoważonego rozwoju: redukcji emisji, usuwaniu dwutlenku węgla, bilionie posadzonych drzew i odbudowie ekosystemów, edukacji i mobilizacji, innowacjach oraz regulacjach i polityce.

 

Podczas Dreamforce firma zaprezentowała swój plan działań na rzecz ochrony klimatu, który ma posłużyć innym za wzór tego, jak skrócić czas osiągania zerowej emisji netto.

 

Potrzebujemy pilnych i odważnych działań, jeśli chcemy zrealizować założenia porozumienia paryskiego oraz zapewnić w należytym czasie zdrowszy, czystszy i bardziej odporny świat o zerowej emisji dwutlenku węgla. Firma Salesforce wykazała się wyraźnym przywództwem w działaniach na rzecz ochrony klimatu poprzez swoje innowacje, dekarbonizację łańcucha dostaw i działania na rzecz polityki klimatycznej. Zachęcam przedsiębiorstwa z całego świata do podjęcia podobnych działań i przyłączenia się do nas w wyścigu do osiągnięcia zerowej emisji” — mówił Nigel Topping, przewodniczący ONZ ds. działań na rzecz ochrony klimatu na wysokim szczeblu, podczas konferencji COP26.

 

Firma Salesforce osiągnęła zerową emisję netto poprzez:

● publiczne zobowiązanie się do realizacji wspólnego, globalnego celu, jakim jest sprawiedliwe i równe przejście na zerową emisję netto zgodnie z przyszłością „1,5° C”;

● nadanie priorytetu jak najszybszej redukcji emisji i dostosowanie emisji w całym łańcuchu wartości do globalnego celu, jakim jest jej redukcja o ~50% do 2030 r. i osiągnięcie emisji bliskiej zeru do roku 2040D. zięki platformie Sustainability Cloud firma Salesforce zdołała określić najbardziej znaczące możliwości zmniejszenia swojego śladu węglowego;

● kompensację wszelkich pozostałych emisji poprzez zakup energii odnawialnej i kredytów węglowych o dużej wiarygodności; w perspektywie długoterminowej firma będzie korzystać wyłącznie z kredytów na usuwanie dwutlenku węgla, a w perspektywie krótkoterminowej — z połączenia kredytów na unikanie i usuwanie emisji.

 

W 2021 r. firma Salesforce osiągnęła próg wykorzystania 100% energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych poprzez zakup takiej jej ilości, jaka wystarczyła do zasilenia całej działalności firmy na skalę globalną. Od czasu pierwszego zobowiązania do realizacji tego celu w 2013 r. firma Salesforce pracuje nad przyspieszeniem globalnego przejścia na czyste i odnawialne źródła energii elektrycznej — z myślą o przyszłości, w której energia odnawialna będzie zasilać świat w sposób nieprzerwany.

Aby przeciwdziałać zmianom klimatu, przedsiębiorstwa muszą ograniczyć emisje i zwiększyć skalę eliminacji dwutlenku węgla z atmosfery. Firma Salesforce skupia się na stosowaniu naturalnych narzędzi do usuwania dwutlenku węgla, w tym drzew i oceanów, jednocześnie zwiększając skalę stosowania rozwiązań technologicznych przeznaczonych do tego celu. Innowacje są potrzebne na każdym poziomie — od ekoprzedsiębiorstw po korporacje — jeżeli chcemy przyspieszyć proces dekarbonizacji.

 

Sustainability Cloud 2.0 — szybsze przejście na zerową emisję netto

 

Ponad 70% ludzi uważa, że redukcja emisji powinna być jednym z filarów działalności biznesowej, jednak śledzenie emisji w całym łańcuchu wartości firmy to skomplikowane i czasochłonne zadanie. Dzięki Sustainability Cloud firma Salesforce była w stanie skrócić proces obliczania emisji dwutlenku węgla z ponad sześciu miesięcy do zaledwie sześciu tygodni.

 

Platforma Sustainability Cloud została zaprojektowana, aby pomagać klientom w śledzeniu i redukcji emisji oraz podejmowaniu działań w oparciu o pełny obraz ich śladu środowiskowego — z pełni weryfikowalnymi danymi na potrzeby konfigurowalnych raportów ESG. Dane te mają ogromne znaczenie z punktu widzenia audytów zewnętrznych, sprawozdań finansowych, reputacji firmy i budowania zaufania wszystkich interesariuszy. Klienci tacy jak Clif Bar, Crowley Maritime, ISDI, MillerKnoll, Uhuru Corp i Xero już korzystają z Sustainability Cloud, co pozwala im śledzić emisję dwutlenku węgla i podejmować odpowiednie działania.

 

Dziś firma Salesforce przedstawia Sustainability Cloud 2.0, która ma pomóc firmom w szybszym osiągnięciu poziomu zerowej emisji netto poprzez postępy w realizacji sześciu priorytetów zrównoważonego rozwoju i przekształcanie zobowiązań w działania. Oto niektóre z cech nowej generacji platformy Sustainability Cloud:

 

● dostawcy stanowią istotną część równania dotyczącego redukcji emisji dwutlenku węgla; dzięki Slack-First Sustainability firmy otrzymają zdolność raportowania inwestycyjnego, co zapewni im bezproblemową łączność i bezpieczną współpracę z dostawcami poprzez Slack Connect w obszarze celów redukcji emisji opartych na podstawach naukowych;

● każda branża ma swoje unikatowe potrzeby; przedsiębiorstwa będą mogły wizualizować swoją najszybszą drogę do osiągnięcia zerowej emisji netto dzięki Climate Action Planning — narzędziu, które obejmuje prognozowanie, planowanie scenariuszy i wbudowane plany dekarbonizacji;

● działania na rzecz ochrony klimatu wymagają mobilizacji i współpracy wszystkich stron; Salesforce inwestuje w budowę ekosystemu Open Exchange Ecosystem, w którym klienci będą mogli kupować dobrej jakości kredyty węglowe od ekoprzedsiębiorstw i zarządzać nimi, wspierać politykę klimatyczną opartą na nauce i promować zrównoważony rozwój poprzez edukację zespołów.

 

Naturalne rozwiązania: niezbędne do zwalczenia kryzysu klimatycznego

 

Dla Salesforce środowisko naturalne jest jednym z kluczowych interesariuszy. Jesteśmy świadomi, że drzewa to jedne z najskuteczniejszych rozwiązań, jakie mamy do dyspozycji, aby pozbyć się dwutlenku węgla z atmosfery. To właśnie dlatego Salesforce jest założycielem i partnerem 1t.org — ruchu na rzecz ochrony, odnowy i posadzenia 1 biliona drzew do 2030 r.

W ramach programu Dreamforce Gives firma Salesforce przekazuje 1 milion dolarów na rzecz organizacji American Forests i One Tree Planted, aby promować kapitał drzew i zwiększyć zadrzewienie terenów miejskich w społecznościach i okolicach o niższych dochodach, a także zalesić obszary dotknięte klęskami żywiołowymi.

 

● Dreamforce Gives: fundacja American Forests skoncentruje swoje wysiłki w Dallas, Phoenix i Rhode Island — obszarach, które zmagają się ze skrajnymi upałami i które zostały zidentyfikowane w raporcie Tree Equity Score fundacji jako obszary o dużej dysproporcji w zadrzewieniu powierzchni; fundacja posadzi ponad 1700 drzew w słabiej rozwiniętych społecznościach na tych obszarach; One Tree Planted będzie sadzić drzewa na całym świecie, aby wspierać ponowne zalesianie miast i promować kapitał drzew w społecznościach i obszarach o niższych dochodach;

 

● Global Citizen: w ramach swojego zaangażowania w ochronę planety firma Salesforce podjęła współpracę z liderami i działaczami Global Citizen — ruchu, który ma na celu zmobilizowanie milionów ludzi na całym świecie do ochrony Ziemi i walki z ubóstwem; firma Salesforce — zainspirowana działaniami obywateli na całym świecie w ramach wydarzenia Global Citizen Live (25 września) oraz we współpracy z 1T.org — sfinansuje odtworzenie, ochronę i posadzenie dodatkowych 30 milionów drzew, co przyczyni się do realizacji ogólnego celu, jakim jest osiągnięcie liczby 100 milionów drzew do końca dekady;

 

● Trees for Jane: Salesforce z dumą wspiera również Trees for Jane — nową kampanię na rzecz ochrony i odnowy drzew oraz lasów na świecie, zainspirowaną przez dr Jane Goodall; celem Trees for Jane jest powstrzymanie wylesiania — przy jednoczesnym zapewnieniu jednostkom możliwości sadzenia i pielęgnowania własnych drzew na podwórkach, dachach lub w ramach lokalnych grup społecznych.

 

Ochrona naszej planety wymaga, abyśmy wszyscy — rządy, inwestorzy, przedsiębiorstwa i osoby prywatne — podjęli wspólne działania na rzecz klimatu.

Fot.: Unsplash (CC)

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm

Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club.  Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.

Konsument

W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.

Firma

Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.