Starbucks świętuje Dzień Ziemi niemarnowaniem zasobów przez cały rok!
W Dzień Ziemi Starbucks zachęca swoich gości, aby dołączyli do społeczności dbającej o środowisko! Do tej pory dzięki współpracy z Too good to go marce udało się uratować przed wyrzuceniem ponad 337 tys. produktów. Co więcej, od początku tego roku marka wspiera startup EcoBean w zbieraniu
i ponownym wykorzystywaniu kawowych fusów np. w słomkach. Sprawdźcie, jak jeszcze Starbucks świętuje kolejny dzień na drodze do bycia firmą oszczędzającą zasoby (“resource-positive company”), do którego to celu zobowiązał się już ponad rok temu.
W liście otwartym do partnerów (pracowników), gości i interesariuszy w styczniu 2020 dyrektor generalny Starbucks Kevin Johnson przedstawił zobowiązanie, zgodnie z którym do 2030 roku Starbucks zamierza stać się "resource-positive", czyli firmą oszczędzającą zasoby. Oznacza to m.in. rozsądne zarządzanie zasobami oraz dalsze redukowanie ilości odpadów, dlatego stale podejmowane są nowe, rewolucyjne działania, które mają doprowadzić firmę do celu. Chcąc zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, zużycie wody oraz wytwarzanie odpadów, Starbucks odchodzi od jednorazowych opakowań, eliminuje marnowanie pożywienia i rozwija kawiarnie przyjazne dla środowiska. W ubiegłym roku sieć na stałe zrezygnowała z plastikowych słomek, wprowadzając ich papierową alternatywę oraz innowacyjne bezsłomkowe pokrywki na zimne napoje. Już wkrótce w kawiarniach pojawią się również drewniane sztućce, wykonane z brzozowego drewna i naturalnego wosku, pozyskanych ze zrównoważonych gospodarstw leśnych.
Współpraca dobra dla środowiska
Do tej pory firma zrealizowała dwa rewolucyjne działania, które w dużym stopniu zbliżyły Starbucks do realizacji celu. W 2019 roku jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, sieć dołączyła do partnerów aplikacji Too good to go. Razem z nią ratuje swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem, poprzez obniżanie ceny niesprzedanych danego dnia posiłków o min. 70 proc. Dzięki inicjatywie od początku współpracy udało się uratować ponad 337 tysięcy produktów. Starbucks wspiera także EcoBean, polski startup z Politechniki Warszawskiej, który rozpoczął testy nad rewolucyjnym projektem ekologicznych słomek wykonanych częściowo ze zużytych fusów kawowych. Nowe słomki mają spełniać wymagania dyrektywy „plastikowej” zakazującej od lipca tego roku wykorzystywania wielu biodegradowalnych polimerów w produkcji słomek do napojów.
Niemarnowanie ze Starbucks dla każdego
Do walki o dobro naszej planety może przyłączyć się każdy z nas, do czego od zawsze zachęca swoich gości Starbucks. We wszystkich kawiarniach można znaleźć kosze z poporcjowanymi fusami kawowymi, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo, aby wykorzystać je w domu jako np. peeling kawowy, nawóz dla roślin albo ekologiczny środek do czyszczenia przypalonych garnków i patelni. Każdy może też poprosić o darmowe napełnienie swojej wielorazowej butelki wodą filtrowaną, którą oferują wszystkie kawiarnie Starbucks. Dodatkowo od początku działalności w Polsce, czyli od ponad 10 lat obowiązuje zniżka 1 zł za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem „Bring Your Own Tumbler”, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. W trakcie pandemii wypracowano specjalne bezdotykowe procedury, dzięki którym realizacja takiej praktyki jest nadal możliwa, a Starbucks może w ten sposób stale zwiększać swój pozytywny wpływ na środowisko.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.