Starbucks świętuje Dzień Ziemi niemarnowaniem zasobów przez cały rok!
W Dzień Ziemi Starbucks zachęca swoich gości, aby dołączyli do społeczności dbającej o środowisko! Do tej pory dzięki współpracy z Too good to go marce udało się uratować przed wyrzuceniem ponad 337 tys. produktów. Co więcej, od początku tego roku marka wspiera startup EcoBean w zbieraniu
i ponownym wykorzystywaniu kawowych fusów np. w słomkach. Sprawdźcie, jak jeszcze Starbucks świętuje kolejny dzień na drodze do bycia firmą oszczędzającą zasoby (“resource-positive company”), do którego to celu zobowiązał się już ponad rok temu.
W liście otwartym do partnerów (pracowników), gości i interesariuszy w styczniu 2020 dyrektor generalny Starbucks Kevin Johnson przedstawił zobowiązanie, zgodnie z którym do 2030 roku Starbucks zamierza stać się "resource-positive", czyli firmą oszczędzającą zasoby. Oznacza to m.in. rozsądne zarządzanie zasobami oraz dalsze redukowanie ilości odpadów, dlatego stale podejmowane są nowe, rewolucyjne działania, które mają doprowadzić firmę do celu. Chcąc zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, zużycie wody oraz wytwarzanie odpadów, Starbucks odchodzi od jednorazowych opakowań, eliminuje marnowanie pożywienia i rozwija kawiarnie przyjazne dla środowiska. W ubiegłym roku sieć na stałe zrezygnowała z plastikowych słomek, wprowadzając ich papierową alternatywę oraz innowacyjne bezsłomkowe pokrywki na zimne napoje. Już wkrótce w kawiarniach pojawią się również drewniane sztućce, wykonane z brzozowego drewna i naturalnego wosku, pozyskanych ze zrównoważonych gospodarstw leśnych.
Współpraca dobra dla środowiska
Do tej pory firma zrealizowała dwa rewolucyjne działania, które w dużym stopniu zbliżyły Starbucks do realizacji celu. W 2019 roku jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, sieć dołączyła do partnerów aplikacji Too good to go. Razem z nią ratuje swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem, poprzez obniżanie ceny niesprzedanych danego dnia posiłków o min. 70 proc. Dzięki inicjatywie od początku współpracy udało się uratować ponad 337 tysięcy produktów. Starbucks wspiera także EcoBean, polski startup z Politechniki Warszawskiej, który rozpoczął testy nad rewolucyjnym projektem ekologicznych słomek wykonanych częściowo ze zużytych fusów kawowych. Nowe słomki mają spełniać wymagania dyrektywy „plastikowej” zakazującej od lipca tego roku wykorzystywania wielu biodegradowalnych polimerów w produkcji słomek do napojów.
Niemarnowanie ze Starbucks dla każdego
Do walki o dobro naszej planety może przyłączyć się każdy z nas, do czego od zawsze zachęca swoich gości Starbucks. We wszystkich kawiarniach można znaleźć kosze z poporcjowanymi fusami kawowymi, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo, aby wykorzystać je w domu jako np. peeling kawowy, nawóz dla roślin albo ekologiczny środek do czyszczenia przypalonych garnków i patelni. Każdy może też poprosić o darmowe napełnienie swojej wielorazowej butelki wodą filtrowaną, którą oferują wszystkie kawiarnie Starbucks. Dodatkowo od początku działalności w Polsce, czyli od ponad 10 lat obowiązuje zniżka 1 zł za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem „Bring Your Own Tumbler”, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. W trakcie pandemii wypracowano specjalne bezdotykowe procedury, dzięki którym realizacja takiej praktyki jest nadal możliwa, a Starbucks może w ten sposób stale zwiększać swój pozytywny wpływ na środowisko.
Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie
Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Konsument
Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy
Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.