Komunikaty PR

Sufity zgodne z circular economy

2021-10-28  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Firma Knauf Ceiling Solution uzyskała zaawansowany ekologiczny certyfikat Cradle to Cradle (C2C) dla kolejnych linii sufitów podwieszanych. Międzynarodowa certyfikacja potwierdza, iż materiały wykończeniowe wpisują się w gospodarkę obiegu zamkniętego i ideę budownictwa zgodnego z circular economy. To jedyne sufity w Polsce z certyfikatem C2C.

 

Cradle to Cradle (C2C) to obecnie najbardziej zaawansowany ogólnoświatowy proces oznakowania wskazujący na to, iż materiał lub produkt wykonany został w modelu obiegu zamkniętego.
W tłumaczeniu idea C2C to nic innego jak zamknięty cykl życia - „od kołyski do kołyski”. Oznacza, że produkty tworzone są użyciem elementów, które pozyskano w wyniku recyklingu, a nowy produkt także będzie nadawał się do ponownego wykorzystania. W dobie ekologicznego budownictwa
i przestawiania się branży nieruchomości na działanie w ramach gospodarki obiegu zamkniętego architekci i inwestorzy coraz chętniej sięgają po materiały wykończeniowe certyfikowane w C2C. To także wzmocnienie w procesie starania się przez budynki użyteczności publicznej czy poszczególne biura o ekologiczny certyfikat BREEAM, LEED oraz Well Building Standard.

Coraz więcej modeli sufitów z oznakowaniem C2C w Polsce

Knauf Ceiling Solutions jako jedyny producent w Polsce od dawna wprowadza na rynek kolejne linie sufitów podwieszanych z certyfikacją C2C. – Pierwsze akustyczne panele do wnętrz oferowaliśmy już kilka lat temu. Ale początkowo nie budziły dużego zainteresowania. Głównie dlatego, że jeszcze kilka lat temu niewiele mówiło się o gospodarce obiegu zamkniętego (GOZ) – wyjaśnia Maciej Sobolewski, kierownik Knauf Ceiling Solutions Polska.

Dziś architekci i inwestorzy stawiają nie tylko na ekologię, ale też długie funkcjonowanie budynków czy wnętrz, z możliwością nadania im drugiego życia, by minimalizować negatywny wpływ na środowisko. Knauf Ceiling Solution powiększa więc bazę akustycznych sufitów podwieszanych oznakowanych znaczkiem Cradle to Cradle. Producent właśnie uzyskał certyfikacje dla nowych modeli płyt sufitowych zarówno mineralnych jak i metalowych. Brązowy poziom certyfikacji posiadają panele z wełny mineralnej z linii: Thermatex Acousic Alpha, czy Antaris; a także Armstrong Perla oraz Ultima+. Z kolei C2C Silver otrzymały metalowe panele oraz z siatki cięto ciągnionej Mesh marki Armstrong. 

Producent jako jedyna firma w Polsce może pochwalić się też omawianą certyfikacją dla rusztowań nośnych, na których instalowane są sufity podwieszane. Ruszty także posiadają w składzie materiał z recyklingu i mogą być oddane do ponownego przetworzenia.

Budynki w których w naszym kraju już zamontowano ekologiczne sufity Knauf Ceiling Solutions z międzynarodowym znakiem Cradle to Cradle to m.in. biura warszawskiej siedziby PwC zaaranżowane dzięki architektom z Massive Design, siedziba firmy Domel w Łomży, Mennica Legacy Tower, warszawski hotel Moxy, port lotniczy we Wrocławiu czy biurowiec Equator projektu APA Wojciechowski zrealizowany przez Karimpol.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Waterdrop zapobiegło trafieniu 29 milionów butelek do oceanów

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Ochrona środowiska W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
2024-04-25 | 08:00

W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc

Razem po czystsze środowisko W czasie kampanii Kręci Nas Recykling – między 21 marca a 22 kwietnia, na terenie całego kraju zorganizowanych zostało ponad 70 akcji sprzątania
Ochrona środowiska Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
2024-04-22 | 15:00

Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]

Śmieci to zmora naszych czasów. Wróg, o tyle niebezpieczny, że za rozprzestrzenia się w zastraszającym tempie po niemal całej planecie, a czas jego rozkładu jest zazwyczaj

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.