SUNEX stawia na dywersyfikację produktową
SUNEX S.A., czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii, inwestuje w rozwój produkcji wyrobów, na które popyt utrzymuje się przez cały rok. Spółka rozwija również sprzedaż w krajach zachodniej i południowej Europy, gdzież warunki pogodowe w mniejszym stopniu wpływają na montaż urządzeń OZE. Celem jest dywersyfikacja produktowa i terytorialna oraz ograniczenie wpływu sezonowości na osiągane wyniki.
SUNEX dąży do stabilnego wzrostu obrotów oraz zminimalizowania wpływu sezonowości sprzedaży na osiągane wyniki. W tym celu producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii inwestuje w dywersyfikację produktową oraz wzmacnia ofertę, na którą popyt utrzymuje się przez cały rok.
- Branża odnawialnych źródeł energii kojarzona jest w dużym stopniu jedynie z montażem paneli fotowoltaicznych na dachach domów. Usługi w tym zakresie charakteryzują się jednak dużą sezonowością i ich prowadzenie jest zależne od panujących warunków pogodowych. Naszym celem jest natomiast ograniczenie wpływu sezonowości. Służy temu przede wszystkim uruchomienie produkcji zasobników, które są wykorzystywane nie tylko w rozwiązaniach stosowanych w OZE. Są one szeroko stosowane także w branży instalacyjno-grzewczej silnie powiązanej z rozwojem budownictwa. W Polsce, jak i w Europie mamy do czynienia z bardzo dużym wzrostem nowych budowanych obiektów. Wpływają na to niskie stopy procentowe i łatwy dostęp do taniego finansowania. W efekcie przez cały rok, niezależnie od warunków pogodowych, obserwujemy wysoki popyt na oferowane przez nas kompleksowe rozwiązania takie jak kompletne systemy grzewcze oparte o OZE - podkreślił Romuald Kalyciok, Prezes Zarządu SUNEX S.A.
Na rozwój takich kompleksowych rozwiązań SUNEX pozyskał dofinansowanie ze środków UE w ramach projektu „Zintegrowany system utrzymania komfortu cieplnego i higienicznego w budynkach jednorodzinnych”. Projekt polega na opracowaniu innowacyjnej technologii, która umożliwi integrację oferowanych przez spółkę urządzeń w jeden inteligentny system zarządzania komfortem cieplnym w budynku. Użytkownik będzie mógł za pomocą jednego sterownika i/lub aplikacji internetowej sterować wszystkimi urządzeniami odpowiadającymi za komfort cieplny i jakość powietrza w domu. Jednocześnie, specjalnie opracowane algorytmy pozwolą zachować niskie zużycie energii.
SUNEX jest również producentem pomp ciepła, które są produkowane w oparciu o własne projekty i rozwiązania technologiczne. Biorąc pod uwagę planowane zmiany w programach dotacyjnych dla odbiorców końcowych (np. mój prąd), gdzie nacisk ma być położony na bezpośrednie wykorzystanie przez prosumenta wytworzonej energii, oferta SUNEX jest idealnie przygotowana do dostarczenia tego typu rozwiązań.
Kolejnym elementem dywersyfikacji zmniejszającym wpływ sezonowości na działalność SUNEX jest dywersyfikacją rynkowa. W tym zakresie niezwykle ważna dla rozwoju spółki jest sprzedaż eksportowa. - Strategiczny dla nas jest tutaj tradycyjnie rynek niemiecki, gdzie w pierwszym kwartale br. zanotowaliśmy wzrost obrotów o ponad 20% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Pozytywny wpływ na poprawę sprzedaży miało zwiększenie w ostatnim czasie powierzchni magazynowych w naszym zagranicznym zakładzie w Niemczech. Poza naszymi zachodnimi sąsiadami nasze produkty są sprzedawane także m.in. w Słowenii, Rumunii, Austrii, we Włoszech, na Słowacji, w Estonii, Wielkiej Brytanii, na Łotwie, w Irlandii, Francji, Szwajcarii, Finlandii i w Grecji. Na większości z tych rynków odnotowaliśmy w pierwszych trzech miesiącach br. wzrosty sprzedaży - dodał Romuald Kalyciok.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

1 października ruszy w Polsce system kaucyjny. Część sieci handlowych może nie zdążyć z przygotowaniami przed tym terminem
Producenci, sklepy i operatorzy systemu kaucyjnego mają niespełna dwa miesiące na finalizację przygotowań do jego startu. Wówczas na rynku pojawią się napoje w specjalnie oznakowanych opakowaniach, a jednostki handlu powinny być gotowe na ich odbieranie. Część z nich jest już do tego przygotowana, część ostrzega przed ewentualnymi opóźnieniami. Jednym z ważniejszych aspektów przygotowań na te dwa miesiące jest uregulowanie współpracy między operatorami, których będzie siedmiu, co oznacza de facto siedem różnych systemów kaucyjnych.
Ochrona środowiska
KE proponuje nowy cel klimatyczny. Według europosłów wydaje się niemożliwy do realizacji

Komisja Europejska zaproponowała zmianę unijnego prawa o klimacie, wskazując nowy cel klimatyczny na 2040 roku, czyli redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 proc. w porównaniu do 1990 rok. Jesienią odniosą się do tego kraje członkowskie i Parlament Europejski, ale już dziś słychać wiele negatywnych głosów. Zdaniem polskich europarlamentarzystów już dotychczas ustanowione cele nie zostaną osiągnięte, a europejska gospodarka i jej konkurencyjność ucierpi na dążeniu do ich realizacji względem m.in. Stanów Zjednoczonych czy Chin.
Handel
Amerykańskie indeksy mają za sobą kolejny wzrostowy miesiąc. Druga połowa roku na rynkach akcji może być nerwowa

Lipiec zazwyczaj jest pozytywnym miesiącem na rynkach akcji i tegoroczny nie był wyjątkiem. Amerykańskie indeksy zakończyły go na plusie, podobnie jak większość europejskich. Rynki Starego Kontynentu nie przyciągają jednak już kapitału z taką intensywnością jak w pierwszej części roku. Z drugiej strony wyceny za oceanem po kolejnych rekordach są już bardzo wysokie, a wpływ nowego porządku celnego narzuconego przez Donalda Trumpa – na razie trudny do przewidzenia. W najbliższym czasie na rynkach można się spodziewać jeszcze większej zmienności i nerwowości, ale dopóki spółki pokazują dobre wyniki, przesłanek do zmiany trendu na spadkowy nie ma.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.