Komunikaty PR

Tikkurila na rzecz ochrony pszczół

2022-08-18  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Szkutnik
Practum Consulting

Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl

Tikkurila zaangażowała się we współpracę z fundacją Pszczoła Musi Być, której celem jest ochrona środowiska naturalnego i zwiększanie populacji owadów zapylających. Jej efektem jest ekologiczna pasieka Tikkurila założona na Warmii - w jednym z najczystszych zakątków Polski. Organizacje planują także wspólne działania edukacyjne na rzecz promocji ekologicznych zachowań i ochrony bioróżnorodności.

Pasiekę Tikkurila tworzy pięć niezwykłych uli. Wykonano je tradycyjną metodą z miejscowego drewna - wyłożono lipą, zaś zewnętrzne pokrycie stanowi sosna. Wszystkie ule pomalowane zostały bezpieczną dla zdrowia i środowiska, wodorozcieńczalną emalią Tikkurila Everal Aqua, która od lat cieszy się zaufaniem pszczelarzy jako produkt bezpieczny dla pszczół.

Pasieka Tikkurila została zasiedlona przez młode rodziny, pobrane z innych uli Fundacji (tzw. odkłady pszczele) i przez cały rok znajduje się pod opieką doświadczonych pszczelarzy. Jej głównym celem jest dalsze powiększanie populacji pszczół, nie zaś sama produkcja miodu, która ma miejsce niejako przy okazji. W rezultacie ule Tikkurila w przyszłości także będą służyć do pozyskiwania nowych pszczół i zakładania kolejnych uli. Będą one także wykorzystywane przez Fundację do realizowania projektów edukacyjnych, mających na celu uświadamianie ważnej roli, którą zapylacze odrywają w środowisku. Ich efektem ma być kształtowanie postaw w społeczeństwie, dzięki którym te niezwykle pożyteczne i znane ze swej pracowitości stworzenia będą mogły żyć bezpiecznie.

Współpraca Tikkurila z Fundacją ma także szerszy wymiar edukacyjny.  Prowadzone aktywności będą obejmować również popularyzację zachowań pro-ekologicznych w różnym wymiarze – od działań, które każdy może realizować na co dzień w swoim domu po propagowanie bioróżnorodności oraz budowania świadomości ekologicznej w społeczeństwie zgodnie z zasadą szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju. W kolejnych etapach współpracy planowane jest także zakładanie łąk miododajnych, stawianie domków dla owadów oraz propagowanie tej idei w społeczeństwie.  

- Idea troski o środowisko i zdrowie ludzi oraz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju jest wpisana w DNA naszej działalności. Nasze najnowsze farby Tikkurila Optiva Nature dowodzą, że nie trzeba szukać kompromisów, lecz można cieszyć się najwyższą jakością, jednocześnie dbając o nasz wspólny dom, Ziemię – mówi Marta Chowańczak, Kierownik Marki – Wiemy też, że dla poszanowania środowiska naturalnego kluczowa jest edukacja ekologiczna, w tym obejmująca wiedzę o znaczeniu i wadze tych niepozornych stworzeń, jakimi są owady zapylające.

Marka farb Tikkurila od lat jest prekursorem w tworzeniu innowacji branżowych, które pozwalają tworzyć piękne wnętrza i dbać o otoczenie wokół domu z poszanowaniem zasobów Ziemi i zdrowia ludzi, co potwierdzają liczne certyfikaty ekologiczne przyznawane rozwiązaniom Tikkurila.  Przejawem aktywnego zaangażowania marki w działania na rzecz natury jest także wspieranie inicjatyw przyczyniających się do ochrony środowiska naturalnego.

 

Więcej informacji na temat współpracy Tikkurila z Fundacją Pszczoła Musi Być znajduje się na stronie

https://tikkurila.pl/inspiracje/tikkurila-wspiera-fundacje-pszczola-musi-byc

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Practum Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.