Tikkurila na rzecz ochrony pszczół
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Tikkurila zaangażowała się we współpracę z fundacją Pszczoła Musi Być, której celem jest ochrona środowiska naturalnego i zwiększanie populacji owadów zapylających. Jej efektem jest ekologiczna pasieka Tikkurila założona na Warmii - w jednym z najczystszych zakątków Polski. Organizacje planują także wspólne działania edukacyjne na rzecz promocji ekologicznych zachowań i ochrony bioróżnorodności.
Pasiekę Tikkurila tworzy pięć niezwykłych uli. Wykonano je tradycyjną metodą z miejscowego drewna - wyłożono lipą, zaś zewnętrzne pokrycie stanowi sosna. Wszystkie ule pomalowane zostały bezpieczną dla zdrowia i środowiska, wodorozcieńczalną emalią Tikkurila Everal Aqua, która od lat cieszy się zaufaniem pszczelarzy jako produkt bezpieczny dla pszczół.
Pasieka Tikkurila została zasiedlona przez młode rodziny, pobrane z innych uli Fundacji (tzw. odkłady pszczele) i przez cały rok znajduje się pod opieką doświadczonych pszczelarzy. Jej głównym celem jest dalsze powiększanie populacji pszczół, nie zaś sama produkcja miodu, która ma miejsce niejako przy okazji. W rezultacie ule Tikkurila w przyszłości także będą służyć do pozyskiwania nowych pszczół i zakładania kolejnych uli. Będą one także wykorzystywane przez Fundację do realizowania projektów edukacyjnych, mających na celu uświadamianie ważnej roli, którą zapylacze odrywają w środowisku. Ich efektem ma być kształtowanie postaw w społeczeństwie, dzięki którym te niezwykle pożyteczne i znane ze swej pracowitości stworzenia będą mogły żyć bezpiecznie.
Współpraca Tikkurila z Fundacją ma także szerszy wymiar edukacyjny. Prowadzone aktywności będą obejmować również popularyzację zachowań pro-ekologicznych w różnym wymiarze – od działań, które każdy może realizować na co dzień w swoim domu po propagowanie bioróżnorodności oraz budowania świadomości ekologicznej w społeczeństwie zgodnie z zasadą szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju. W kolejnych etapach współpracy planowane jest także zakładanie łąk miododajnych, stawianie domków dla owadów oraz propagowanie tej idei w społeczeństwie.
- Idea troski o środowisko i zdrowie ludzi oraz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju jest wpisana w DNA naszej działalności. Nasze najnowsze farby Tikkurila Optiva Nature dowodzą, że nie trzeba szukać kompromisów, lecz można cieszyć się najwyższą jakością, jednocześnie dbając o nasz wspólny dom, Ziemię – mówi Marta Chowańczak, Kierownik Marki – Wiemy też, że dla poszanowania środowiska naturalnego kluczowa jest edukacja ekologiczna, w tym obejmująca wiedzę o znaczeniu i wadze tych niepozornych stworzeń, jakimi są owady zapylające.
Marka farb Tikkurila od lat jest prekursorem w tworzeniu innowacji branżowych, które pozwalają tworzyć piękne wnętrza i dbać o otoczenie wokół domu z poszanowaniem zasobów Ziemi i zdrowia ludzi, co potwierdzają liczne certyfikaty ekologiczne przyznawane rozwiązaniom Tikkurila. Przejawem aktywnego zaangażowania marki w działania na rzecz natury jest także wspieranie inicjatyw przyczyniających się do ochrony środowiska naturalnego.
Więcej informacji na temat współpracy Tikkurila z Fundacją Pszczoła Musi Być znajduje się na stronie
https://tikkurila.pl/inspiracje/tikkurila-wspiera-fundacje-pszczola-musi-byc

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.