W drodze do zrównoważonego rozwoju
DB Schenker w Polsce opublikował Raport Zrównoważonego Rozwoju za lata 2019-2020. Pokazuje w nim sposób funkcjonowania firmy, działania podejmowane w zakresie ochrony środowiska, zaangażowania społecznego, etyki i complinace. Firma pisze o trendach i wyzwaniach, np. związanych z cyfrową transformacją, niedoborem na rynku pracy czy pandemią COVID-19.
-W naszym raporcie „W drodze do zrównoważonego rozwoju” zawarliśmy odpowiedź na pytanie - co odpowiedzialność oznacza dla DB Schenker, co robimy, aby wspierać realizację globalnych celów ONZ. Raport przygotowaliśmy zgodnie z najnowszą wersją międzynarodowych wytycznych dotyczących sprawozdawczości pozafinansowej Global Reporting Initiative Standards. Został on także zweryfikowany przez niezależnych audytorów. Stanowi wiarygodne źródło informacji dla klientów, pracowników i pozostałych interesariuszy na temat ekonomicznego, społecznego i środowiskowego wpływu naszej działalności - mówi Piotr Zborowski, CEO klastra North&East Europe DB Schenker.
Czysta logistyka
Transport należy do najbardziej emisyjnych branż, jest źródłem zanieczyszczeń powietrza, szczególnie w miastach i aglomeracjach. Firma jest świadoma swojego wpływu na otoczenie i środowisko, dlatego konsekwentnie wyprowadza terminale przeładunkowe z miast, lokując je z dala od skupisk ludzkich i osiedli mieszkaniowych. Już 6 terminali na terenie Polski otrzymało certyfikat BREEAM, (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), przyznawany budynkom wykonanym według najlepszych standardów środowiskowych. Dla większości lokalizacji w polskiej sieci DB Schenker kupowana jest energia ze źródeł odnawialnych, a wymiana floty z naczep na swap bodies w ostatnich latach pozwala na obniżenie rocznej emisji CO2 o ponad 20 %.
Dialog z interesariuszami
Zaufany partner w biznesie, preferowany pracodawca i dobry sąsiad to cele ujęte w strategii firmy. Kluczowe jest budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez tworzenie wspólnej wartości i transparentnych łańcuchów dostaw, odpornych na zawirowania i kryzysy. Ostatnie dwa lata w sposób szczególny pokazały jak ważny jest dialog i zwinne działanie w niestabilnych warunkach. DB Schenker deklaruje także wsparcie swoich klientów w ich drodze do zeroemisyjności oferując im ekologiczne rozwiązania. Przykładem może być neutralny klimatycznie transport lotniczy, raporty emisji czy wciąż rozwijany pakiet rozwiązań kolejowych i multimodalnych.
Ambicją firmy jest budowanie przyjaznej i inkluzywnej kultury organizacyjnej, otwartej na różnorodność i nastawionej na innowacje. Ważne jest szybkie odpowiadanie na potrzeby pracowników i bezpieczeństwo. Celem jest zero wypadków przy pracy, a także promowanie aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. Jednym z ważnych projektów, który miał miejsce w raportowanym okresie jest wyposażenie każdej jednostki DB Schenker w defibrylator AED (Automated External Defibrylator) i związane z nim szkolenia dla ponad 300 osób z zakresu pierwszej pomocy z wykorzystaniem tego sprzętu.
Pandemia nie przeszkodziła również wolontariuszom. Program wolontariatu Pracowniczego Czas Pomagania nastawiony jest na wsparcie potrzebujących w społecznościach lokalnych wokół oddziałów firmy. Właśnie startuje kolejna, świąteczna, edycja z rekordową liczbą – ponad 50 projektów, które będą realizowane w całej Polsce. Pomoc otrzymają domy dziecka i seniorzy, szkoły i przedszkola, szpitale i hospicja, osoby bezdomne. Część projektów adresowana jest do schronisk opiekujących się zwierzętami.
Wspólne zasady w partnerstwie
Firma dba o to aby pracownicy, klienci, dostawcy i inni partnerzy byli świadomi obowiązujących w DB Schenker zasad etycznych oraz mogli bezpiecznie i anonimowo zgłaszać wszelkie podejrzenia dotyczące naruszeń. Ważne jest aby dostawcy współpracujący w ramach łańcuchów dostaw podzielali te same zasady i wartości. Przy wyborze dostawców, np. w obszarze polityki samochodowej, artykułów biurowych czy zakupu energii brane są pod uwagę aspekty związane z wpływem na klimat i środowisko naturalne. Firma jest członkiem koalicji rzeczników etyki UN Global Compact i aktywnie brała udział w opracowywaniu deklaracji dotyczącej Standardu Etycznego w ramach prac koordynowanych przez tę organizację w Polsce.
DB Schenker już po raz szósty opublikował Raport Zrównoważonego Rozwoju. Operator raportuje w cyklu dwuletnim.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Polska może się stać Doliną Krzemową Europy. Potrzeba jednak wsparcia finansowego start-upów i mocniejszej deregulacji
Polskie start-upy skoncentrowane są głównie na rozwoju nowoczesnych technologii informatycznych i cyfrowych. Wyraźny nacisk na oprogramowanie i aplikacje oraz big data i data science wskazuje na silne zainteresowanie narzędziami analitycznymi i rozwiązaniami wspierającymi transformację cyfrową w różnych branżach – wynika z raportu „Rynek start-upów w Polsce. Trendy technologiczne”, który został opracowany w 2024 roku w MRiT. Zdaniem europarlamentarzystów Polska ma szansę się stać Doliną Krzemową, jednak rozwój start-upów blokowany jest m.in. przez ograniczony dostęp do finansowania oraz niekorzystne i nadmierne regulacje.
Transport
Na półmetku wakacji ceny paliw na stacjach nie powinny się wyraźnie zmienić. Znaczące różnice między regionami i stacjami

W sierpniu ceny benzyny, oleju napędowego i autogazu powinny pozostać na poziomach z lipca – uważa ekspertka rynku z firmy Reflex. Wyższe będą zawsze na stacjach premium, tych, które oferują bogatszą ofertę dodatkową, promocje dla uczestników programu lojalnościowego, oraz w regionach, w których tradycyjnie paliwa są droższe ze względu np. na wyższą siłę nabywczą mieszkańców. Różnice mogą sięgać kilkudziesięciu groszy na litrze. Obszary, wokół których te wartości oscylują, zależą z kolei od sytuacji globalnej. Warto patrzeć na sytuację na Bliskim Wschodzie i w Ukrainie.
Polityka
A. Mularczyk (PiS): Nawiązanie poważnego dialogu z Niemcami jest konieczne nie tylko w kontekście reparacji. Powinien być podpisany traktat polsko-niemiecki

– Nie wystarczy jednorazowy gest czy inicjatywa. To musi być podjęcie dialogu, być może też przygotowanie nowej umowy bilateralnej, nowego traktatu polsko-niemieckiego, który regulowałby wszystkie obszary, które wynikały ze skutków II wojny światowej – mówi Arkadiusz Mularczyk, poseł do Parlamentu Europejskiego z PiS-u. Podkreśla, że proces ten nie będzie łatwy, bo wymaga konsekwencji i stanowczości, ale widzi szansę w prezydenturze Karola Nawrockiego, który już zadeklarował kontynuację starań w tym zakresie. Zdaniem europosła wsparciem w polsko-niemieckim dialogu może być administracja Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.