Komunikaty PR

Whirlpool uczy odpowiedzialnej konsumpcji - projekt „Nie marnujmy chwil”

2021-10-14  |  15:00
Biuro prasowe

Już po raz piąty autorski, międzynarodowy projekt edukacyjny „Nie marnujmy chwil” zawitał do szkół podstawowych i cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród nauczycieli. Whirlpool ponownie zaangażował dzieci i ich rodziny w działania przeciwko marnowaniu żywności. Z pomocy edukacyjnych skorzystały tysiące polskich uczniów. Materiały pokazywały łańcuch dostaw żywności z pól na nasz stół, podkreślając niektóre wady systemu, tym samym zwracając uwagę na dobre praktyki przeciwdziałające stratom na każdym etapie tego procesu.

W Polsce, jak szacują Banki Żywności, marnuje się rocznie prawie 5 mln ton żywności. Za znaczną większość wyrzucanego jedzenia, odpowiedzialni są konsumenci z gospodarstw domowych. Co zrobić, by dane te uległy zmianie? Niestety nie stanie się to z dnia na dzień, a zmiana zachowań musi wynikać z ewolucji sposobu myślenia, pogłębienia wrażliwości i przede wszystkim edukacji. Sposób na poprawę rzeczywistości znalazła firma Whirlpool, która postanowiła propagować niezbędną wiedzę wśród najmłodszych tak, by młode pokolenie stało się w tych kwestiach nauczycielami dorosłych.

Nauka poprzez zabawę

- Whirlpool Corporation zawsze mocno angażowało się w działania popularyzujące wiedzę o niemarnowaniu pożywienia. Nasza kampania edukacyjna „Nie marnujmy chwil” od samego początku jest skierowana do dzieci, ich rodzin i nauczycieli. Bliskie nam jest podejście, które kładzie nacisk na zabawę jako metodę nauki, dlatego wszystkie szkoły biorące udział w programie otrzymały edukacyjne zestawy i materiały pobudzające kreatywność i skłaniające do myślenia o problemach związanych z odpadami, takie jak przewodniki, gry, porady czy ciekawostki. Atrakcyjność tych pakietów sprawia, że nauczyciele mogą łatwiej zainteresować uczniów tematem poprzez zabawę. Wiele pomocnych treści dydaktycznych znajduje się na internetowej stronie projektu www.niemarnujmychwil.com. Bardzo cieszy nas fakt, że witryna ta zyskała dużą popularność wśród pedagogów — mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.

Ważne chwile spędzamy w kuchni

Głównym elementem projektu edukacyjnego jest kuchnia – miejsce, gdzie nawet najmłodsi mają okazję stać się pierwszoplanowymi bohaterami, tworząc posiłki. Dlatego zwieńczeniem tegorocznych działań był konkurs skierowany do szkół podstawowych Talent Kitchen - Kuchenne opowieści o tym, jak nie marnować żywności.

Dzieci w oryginalny, kreatywny i zabawny sposób opowiedziały o przeciwdziałaniu marnotrawstwu, stając się gawędziarzami, reżyserami, producentami, rysownikami, projektantami, malarzami i szefami kuchni. Wszystko po to, by podkreślić znaczenie codziennych chwil związanych z przygotowywaniem i spożywaniem posiłków, a co za tym idzie naszej społecznej odpowiedzialności w tym zakresie.

- W projekcie wzięło udział 500 las z całej Polski. Prace konkursowe przesłało 35 klas z 28 szkół, uczniowie przygotowali 54 kreatywne pomysły. Duże zaangażowanie wykazały placówki z regionów, w których Whirlpool ma swoje oddziały, czyli z województwa łódzkiego i dolnośląskiego. Zadanie jury było bardzo trudne, ponieważ nadesłane materiały odznaczały się niezwykle wysoką jakością wykonania oraz kreatywnością. We wszystkich widać było pracę twórczą, aby jak najlepiej zilustrować wolną od odpadów kuchnię. Z tego powodu prócz głównych nagród, postanowiliśmy także wyłonić dodatkowych laureatów mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.

Zwycięskie placówki otrzymają wybrane przez siebie nagrody rzeczowe w wysokości od 2 000 zł do 4 000 zł.

  1. Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rogach (wyróżnione dwie klasy: 4 i 6)
  2. Szkoła Podstawowa im. Melchiora Wańkowicza w Łodzi (klasa 3)
  3. Szkoła Podstawowa nr 1 im. K. Makuszyńskiego w Jaworze (klasa 1)

Dodatkowo wyróżnione zostały:

  • Szkoła Podstawowa w Boćwincach (klasa 2)
  • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 27 w Radomiu (klasa 2)

Razem możemy więcej

Tegoroczny projekt „Nie marnujmy chwil” dobiega końca. Jednak piąta, jubileuszowa edycja na pewno nie będzie ostatnią. W najbliższym okresie szkoły będą mogły zgłosić się do kolejnej odsłony działań. 

- Whirlpool, jako producent sprzętu wydajnych technologii do przygotowywania, przechowywania i spożycia jedzenia, zwraca szczególną uwagę na problem nieracjonalnej dystrybucji żywności. Zachęcamy wszystkie szkoły i nauczycieli, by razem z nami ponownie zechcieli włączyć się w walkę z marnowaniem pożywienia. Jest to znakomity sposób na łączenie istotnej idei z zabawą i edukacją. Mamy nadzieję, że kolejna, szósta już edycja, znowu przyciągnie ogrom szkół z całej Polski – dodaje Zygmunt Łopalewski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska 100 milionów złotych na inwestycje planuje przeznaczyć w Polsce Stena Recycling Biuro prasowe
2021-12-02 | 09:45

100 milionów złotych na inwestycje planuje przeznaczyć w Polsce Stena Recycling

100 milionów złotych na inwestycje planuje przeznaczyć w Polsce Stena Recycling W zakończonym 31 sierpnia roku obrotowym Stena Recycling przetworzyła ponad 800 000 ton
Ochrona środowiska Pompy Qdos pomagają zautomatyzować Oczyszczalnię Ścieków w Iławie
2021-11-29 | 14:00

Pompy Qdos pomagają zautomatyzować Oczyszczalnię Ścieków w Iławie

Wdrożenie pierwszego etapu automatycznego sytemu sterowania oczyszczalnią ścieków w Iławskich Wodociągach miało na celu obniżenie kosztów spółki, a także ograniczenie
Ochrona środowiska GASPOL zainstalował czujniki smogu w zakładach w Lubartowie i Sędziszowie
2021-11-25 | 12:00

GASPOL zainstalował czujniki smogu w zakładach w Lubartowie i Sędziszowie

Na terenie rozlewni GASPOLU w Lubartowie i terminalu przeładunkowego w Sędziszowie zostały zainstalowane czujniki jakości powietrza. Urządzenia marki Airly zamontowano w ramach

Więcej ważnych informacji

Farmacja

W czasie pandemii spadła akceptacja dla szczepień przeciwko innym chorobom niż COVID-19. Liczba dzieci niezaszczepionych przeciw odrze wzrosła najmocniej od 20 lat

W Polsce liczba wykonanych szczepień przeciw COVID-19 sięga już prawie 31 mln, przy czym liczba osób zaszczepionych w pełni wynosi prawie 20,3 mln. Średnio co trzeci Polak w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić, a większości z nich nic nie skłoni do zmiany zdania. Niechęć do szczepień przeciw COVID-19 przełożyła się także na inne szczepionki. WHO wskazuje, że na całym świecie odnotowano największy od dwóch dekad wzrost liczby dzieci niezaszczepionych przeciwko odrze. Eksperci podkreślają, że potrzebna jest edukacja, by ponownie przywrócić zaufanie do szczepień, które przecież pomogły opanować dziesiątki chorób zakaźnych i coraz częściej wykorzystywane są także w profilaktyce nowotworowej. 

Bankowość

Omicron napędza niepewność na rynkach finansowych. Europejskie indeksy są bardziej narażone na jej skutki [DEPESZA]

– Sytuacja na rynkach finansowych przypomina w tej chwili przejażdżkę kolejką górską, co jest głównie efektem pojawienia się nowej mutacji koronawirusa (Omicron) – mówi Michał Milewski, zarządzający funduszami w Generali Investments TFI. Ta wysoka zmienność na rynkach będzie się utrzymywać, dopóki związany z nowym wariantem szum informacyjny będzie nakręcał strach inwestorów. Na wahania notowań bardziej narażone są indeksy europejskie. W USA więcej jest spółek nowej ekonomii, które są odporniejsze na ewentualne lockdowny w gospodarce. Amerykańscy inwestorzy czekają teraz na zaplanowane na połowę grudnia posiedzenie Fed.

Transport

Blisko 10 mln euro trafi na innowacje w obszarze wód śródlądowych i morskich. W styczniu rusza nowy nabór do konkursu dla małych i średnich firm

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w okresie luty–marzec 2022 roku planuje przeprowadzić nabór do konkursu „Innowacje w obszarze wód śródlądowych lub morskich”. O dofinansowanie w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego w wysokości do 2 mln euro będą mogły się starać mikro-, małe i średnie firmy. – Chodzi o przedsiębiorców działających nad morzem, na jeziorach, rzekach, ale nie rybaków. Mamy na myśli działalność związaną z turystyką, oczyszczaniem wód, dbaniem o ochronę środowiska w obszarze wodnym – wymienia Monika Karwat-Bury z PARP. Do  rozdysponowania będzie ok. 10 mln euro.

Konsument

Codziennie w Polsce używa się 3 mln plastikowych słomek. Robione ze słomy mogą być dla nich ekologiczną alternatywą

Idea zero waste oraz unijny zakaz wprowadzania m.in. jednorazowych, plastikowych rurek do napojów do obrotu skłoniły rynek do szukania alternatyw. Jedną z propozycji oferuje przedsiębiorstwo społeczne z Siemianowic Śląskich Eco Value, które wytwarza rurki ze słomy żytniej. Biosłomki są bardziej wytrzymałe niż te z papieru. Firma miesięcznie wytwarza ich ok. 1,7 mln sztuk, łącząc produkcję proekologiczną z misją społeczną. Zatrudnia bowiem przy produkcji osoby z niepełnosprawnościami.