Komunikaty PR

Whirlpool uczy odpowiedzialnej konsumpcji - projekt „Nie marnujmy chwil”

2021-10-14  |  15:00
Biuro prasowe

Już po raz piąty autorski, międzynarodowy projekt edukacyjny „Nie marnujmy chwil” zawitał do szkół podstawowych i cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród nauczycieli. Whirlpool ponownie zaangażował dzieci i ich rodziny w działania przeciwko marnowaniu żywności. Z pomocy edukacyjnych skorzystały tysiące polskich uczniów. Materiały pokazywały łańcuch dostaw żywności z pól na nasz stół, podkreślając niektóre wady systemu, tym samym zwracając uwagę na dobre praktyki przeciwdziałające stratom na każdym etapie tego procesu.

W Polsce, jak szacują Banki Żywności, marnuje się rocznie prawie 5 mln ton żywności. Za znaczną większość wyrzucanego jedzenia, odpowiedzialni są konsumenci z gospodarstw domowych. Co zrobić, by dane te uległy zmianie? Niestety nie stanie się to z dnia na dzień, a zmiana zachowań musi wynikać z ewolucji sposobu myślenia, pogłębienia wrażliwości i przede wszystkim edukacji. Sposób na poprawę rzeczywistości znalazła firma Whirlpool, która postanowiła propagować niezbędną wiedzę wśród najmłodszych tak, by młode pokolenie stało się w tych kwestiach nauczycielami dorosłych.

Nauka poprzez zabawę

- Whirlpool Corporation zawsze mocno angażowało się w działania popularyzujące wiedzę o niemarnowaniu pożywienia. Nasza kampania edukacyjna „Nie marnujmy chwil” od samego początku jest skierowana do dzieci, ich rodzin i nauczycieli. Bliskie nam jest podejście, które kładzie nacisk na zabawę jako metodę nauki, dlatego wszystkie szkoły biorące udział w programie otrzymały edukacyjne zestawy i materiały pobudzające kreatywność i skłaniające do myślenia o problemach związanych z odpadami, takie jak przewodniki, gry, porady czy ciekawostki. Atrakcyjność tych pakietów sprawia, że nauczyciele mogą łatwiej zainteresować uczniów tematem poprzez zabawę. Wiele pomocnych treści dydaktycznych znajduje się na internetowej stronie projektu www.niemarnujmychwil.com. Bardzo cieszy nas fakt, że witryna ta zyskała dużą popularność wśród pedagogów — mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.

Ważne chwile spędzamy w kuchni

Głównym elementem projektu edukacyjnego jest kuchnia – miejsce, gdzie nawet najmłodsi mają okazję stać się pierwszoplanowymi bohaterami, tworząc posiłki. Dlatego zwieńczeniem tegorocznych działań był konkurs skierowany do szkół podstawowych Talent Kitchen - Kuchenne opowieści o tym, jak nie marnować żywności.

Dzieci w oryginalny, kreatywny i zabawny sposób opowiedziały o przeciwdziałaniu marnotrawstwu, stając się gawędziarzami, reżyserami, producentami, rysownikami, projektantami, malarzami i szefami kuchni. Wszystko po to, by podkreślić znaczenie codziennych chwil związanych z przygotowywaniem i spożywaniem posiłków, a co za tym idzie naszej społecznej odpowiedzialności w tym zakresie.

- W projekcie wzięło udział 500 las z całej Polski. Prace konkursowe przesłało 35 klas z 28 szkół, uczniowie przygotowali 54 kreatywne pomysły. Duże zaangażowanie wykazały placówki z regionów, w których Whirlpool ma swoje oddziały, czyli z województwa łódzkiego i dolnośląskiego. Zadanie jury było bardzo trudne, ponieważ nadesłane materiały odznaczały się niezwykle wysoką jakością wykonania oraz kreatywnością. We wszystkich widać było pracę twórczą, aby jak najlepiej zilustrować wolną od odpadów kuchnię. Z tego powodu prócz głównych nagród, postanowiliśmy także wyłonić dodatkowych laureatów mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.

Zwycięskie placówki otrzymają wybrane przez siebie nagrody rzeczowe w wysokości od 2 000 zł do 4 000 zł.

  1. Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rogach (wyróżnione dwie klasy: 4 i 6)
  2. Szkoła Podstawowa im. Melchiora Wańkowicza w Łodzi (klasa 3)
  3. Szkoła Podstawowa nr 1 im. K. Makuszyńskiego w Jaworze (klasa 1)

Dodatkowo wyróżnione zostały:

  • Szkoła Podstawowa w Boćwincach (klasa 2)
  • Publiczna Szkoła Podstawowa nr 27 w Radomiu (klasa 2)

Razem możemy więcej

Tegoroczny projekt „Nie marnujmy chwil” dobiega końca. Jednak piąta, jubileuszowa edycja na pewno nie będzie ostatnią. W najbliższym okresie szkoły będą mogły zgłosić się do kolejnej odsłony działań. 

- Whirlpool, jako producent sprzętu wydajnych technologii do przygotowywania, przechowywania i spożycia jedzenia, zwraca szczególną uwagę na problem nieracjonalnej dystrybucji żywności. Zachęcamy wszystkie szkoły i nauczycieli, by razem z nami ponownie zechcieli włączyć się w walkę z marnowaniem pożywienia. Jest to znakomity sposób na łączenie istotnej idei z zabawą i edukacją. Mamy nadzieję, że kolejna, szósta już edycja, znowu przyciągnie ogrom szkół z całej Polski – dodaje Zygmunt Łopalewski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.