Yacht Coatings AkzoNobel rozpoczyna współpracę z Water Revolution Foundation
Bardziej zrównoważony przemysł jachtowy i pomoc w ochronie oceanów to główne cele partnerstwa pomiędzy Yacht Coatings AkzoNobel a organizacją Water Revolution Foundation.
W ramach podjętego przez firmę długofalowego zobowiązania do wprowadzania pozytywnych zmian w branży, AkzoNobel podzieli się z Water Revolution Foundation swoją wiedzą ekspercką i doświadczeniem, które zdobył podczas wielu dziesięcioleci pracy nad pionierskimi rozwiązaniami dla klientów na całym świecie.
Założona w 2018 roku Water Revolution Foundation jest organizacją non-profit, która działa na rzecz ochrony oceanów, pomagając przemysłowi jachtowemu w zmniejszeniu jego wpływu na środowisko.
– To naturalne połączenie w dążeniu do wspólnego celu. Zarówno nam, jak i fundacji zależy bowiem na stworzeniu bardziej świadomego ekologicznie i zrównoważonego przemysłu jachtowego – wyjaśnia Jean-Michel Gauthier, Dyrektor AkzoNobel Marine and Protective Coatings – Jesteśmy dumni z naszych zrównoważonych produktów, a dzięki temu partnerstwu zaangażowaliśmy się również w ochronę oceanów. Cieszymy się na bliską współpracę i z radością czekamy na efekty naszych wspólnych działań.
Robert van Tol, Dyrektor Water Revolution Foundation, dodaje: – AkzoNobel od wielu lat udowadnia, że jest liderem w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Łączy nas pasja i dążenie do budowania sektora bardziej przyjaznego dla środowiska, dlatego jest nam niezmiernie miło powitać ich na pokładzie jako oficjalnego partnera. Z wielką przyjemnością angażujemy się w działania na rzecz stymulowania i przyspieszania zmian w przemyśle superjachtów.
AkzoNobel podzieli się w szczególności wiedzą zdobytą podczas opracowywania jednych z najbardziej innowacyjnych podkładów, wypełniaczy, farb nawierzchniowych i podwodnych powłok kadłubowych dostępnych na rynku – dostarczanych w ramach linii International i Awlgrip.
W ramach nowego partnerstwa Water Revolution Foundation – oraz szersze rynki jachtowe – będą również korzystać z bogatego doświadczenia AkzoNobel w zakresie technologii w wielu sektorach, w tym w przemyśle motoryzacyjnym, lotniczym i farb proszkowych.
Dzięki pomyślnemu wdrożeniu programu People. Planet. Paint. w zakresie zrównoważonego rozwoju, wyniki firmy w tym obszarze są mocno doceniane przez wpływowe agencje ratingowe. AkzoNobel przez sześć lat z rzędu otrzymywał najwyższą możliwą ocenę MSCI (AAA) i figuruje w rankingu Clean 2000, który wyróżnia firmy o najwyższych przychodach osiąganych ze zrównoważonych rozwiązań.
Więcej informacji na stronach: www.international-yachtpaint.com/en/gb/ i https://waterrevolutionfoundation.org/

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.