Komunikaty PR

Zapowiedź e-debaty: EKO 2.0. Jak oszczędzać środowisko i pieniądze?

2020-11-27  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info_pras ( 0.03 MB )

Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Odpowiedzi na to pytanie będą poszukiwali eksperci w dziedzinie ekologii, zrównoważonego rozwoju i zero waste podczas otwartej dla wszystkich wirtualnej debaty, która odbędzie 1 grudnia o godz. 11.00.

Według badań sondażowych zrealizowanych dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska na temat świadomości i ekologicznych zachowań wśród mieszkańców Polski, ponad połowa Polaków deklaruje, że na co dzień szuka prostych rozwiązań, dzięki którym ograniczy swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jednym z najbardziej pożądanych działań jest zmniejszenie liczby generowanych przez siebie odpadów. Naprzeciw tym społecznym oczekiwaniom wychodzą producenci, organizacje pozarządowe i edukatorzy. W odpowiedzi na rosnące zainteresowania zero waste GP Battery Polska postanowiło zainicjować e-debatę o najlepszych inicjatywach, które dla dobra planety mogą podejmować przedsiębiorcy i każdy z nas.

„Naszym celem jest wywołanie publicznej dyskusji na temat tego, jak wielorazowe, ekologiczne rozwiązania pozwalają w długofalowej perspektywie oszczędzić nie tylko środowisko, ale również domowe finanse. Dlatego postanowiliśmy zaprosić do rozmowy na ten temat ekspertów, którzy podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami” – powiedziała Wioletta Bartosiewicz, Marketing Manager w GP Battery Polska.

W dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju wezmą udział Dr Wojciech Szymalski – prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, Piotr Barczak – związany z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste koordynator polityk ds. odpadów w Europejskim Biurze Ochrony Środowiska, Julia Wizowska – edukatorka ekologiczna, autorka m.in. bloga nanowosmieci.pl oraz Jakub Pawłowski – dziennikarz i publicysta specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Głos zabierze również Agnieszka Lewandowska z Eco Harpoon-Recycling Sp. z o.o. i  Wioletta Bartosiewicz z GP Battery Polska. Spotkanie poprowadzi redaktor Regina Skibińska.

Głównym partnerem e-debaty jest GP Battery Polska. Patronami merytorycznymi wydarzenia są Fundacja na rzecz Ekorozwoju i Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. Patronatami medialnymi wyborcza.pl, ekologia.pl, teraz-srodowisko,pl, My Company Polska i  Magazyn Manager.

Debata zostanie zorganizowana w formie wideokonferencji, do której link pojawi się w wydarzeniu na Facebooku: Eko 2.0. Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Wydarzenie dostępne jest pod adresem: https://fb.me/e/1FzkWohZw. Warto też zarejestrować się na debatę, aby otrzymać przypomnienie: https://app.evenea.pl/event/edebataeko/

 

 

Kontakt dla mediów

Monika Molenda-Sawtyruk

Advalue

Tel. 783 505 202

Email: m.molenda@advalue.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.