Zapowiedź e-debaty: EKO 2.0. Jak oszczędzać środowisko i pieniądze?
Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Odpowiedzi na to pytanie będą poszukiwali eksperci w dziedzinie ekologii, zrównoważonego rozwoju i zero waste podczas otwartej dla wszystkich wirtualnej debaty, która odbędzie 1 grudnia o godz. 11.00.
Według badań sondażowych zrealizowanych dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska na temat świadomości i ekologicznych zachowań wśród mieszkańców Polski, ponad połowa Polaków deklaruje, że na co dzień szuka prostych rozwiązań, dzięki którym ograniczy swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jednym z najbardziej pożądanych działań jest zmniejszenie liczby generowanych przez siebie odpadów. Naprzeciw tym społecznym oczekiwaniom wychodzą producenci, organizacje pozarządowe i edukatorzy. W odpowiedzi na rosnące zainteresowania zero waste GP Battery Polska postanowiło zainicjować e-debatę o najlepszych inicjatywach, które dla dobra planety mogą podejmować przedsiębiorcy i każdy z nas.
„Naszym celem jest wywołanie publicznej dyskusji na temat tego, jak wielorazowe, ekologiczne rozwiązania pozwalają w długofalowej perspektywie oszczędzić nie tylko środowisko, ale również domowe finanse. Dlatego postanowiliśmy zaprosić do rozmowy na ten temat ekspertów, którzy podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami” – powiedziała Wioletta Bartosiewicz, Marketing Manager w GP Battery Polska.
W dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju wezmą udział Dr Wojciech Szymalski – prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, Piotr Barczak – związany z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste koordynator polityk ds. odpadów w Europejskim Biurze Ochrony Środowiska, Julia Wizowska – edukatorka ekologiczna, autorka m.in. bloga nanowosmieci.pl oraz Jakub Pawłowski – dziennikarz i publicysta specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Głos zabierze również Agnieszka Lewandowska z Eco Harpoon-Recycling Sp. z o.o. i Wioletta Bartosiewicz z GP Battery Polska. Spotkanie poprowadzi redaktor Regina Skibińska.
Głównym partnerem e-debaty jest GP Battery Polska. Patronami merytorycznymi wydarzenia są Fundacja na rzecz Ekorozwoju i Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. Patronatami medialnymi wyborcza.pl, ekologia.pl, teraz-srodowisko,pl, My Company Polska i Magazyn Manager.
Debata zostanie zorganizowana w formie wideokonferencji, do której link pojawi się w wydarzeniu na Facebooku: Eko 2.0. Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Wydarzenie dostępne jest pod adresem: https://fb.me/e/1FzkWohZw. Warto też zarejestrować się na debatę, aby otrzymać przypomnienie: https://app.evenea.pl/event/edebataeko/
Kontakt dla mediów
Monika Molenda-Sawtyruk
Advalue
Tel. 783 505 202
Email: m.molenda@advalue.pl

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.