Komunikaty PR

Zapowiedź e-debaty: EKO 2.0. Jak oszczędzać środowisko i pieniądze?

2020-11-27  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania Info_pras ( 0.03 MB )

Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Odpowiedzi na to pytanie będą poszukiwali eksperci w dziedzinie ekologii, zrównoważonego rozwoju i zero waste podczas otwartej dla wszystkich wirtualnej debaty, która odbędzie 1 grudnia o godz. 11.00.

Według badań sondażowych zrealizowanych dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska na temat świadomości i ekologicznych zachowań wśród mieszkańców Polski, ponad połowa Polaków deklaruje, że na co dzień szuka prostych rozwiązań, dzięki którym ograniczy swój negatywny wpływ na środowisko naturalne. Jednym z najbardziej pożądanych działań jest zmniejszenie liczby generowanych przez siebie odpadów. Naprzeciw tym społecznym oczekiwaniom wychodzą producenci, organizacje pozarządowe i edukatorzy. W odpowiedzi na rosnące zainteresowania zero waste GP Battery Polska postanowiło zainicjować e-debatę o najlepszych inicjatywach, które dla dobra planety mogą podejmować przedsiębiorcy i każdy z nas.

„Naszym celem jest wywołanie publicznej dyskusji na temat tego, jak wielorazowe, ekologiczne rozwiązania pozwalają w długofalowej perspektywie oszczędzić nie tylko środowisko, ale również domowe finanse. Dlatego postanowiliśmy zaprosić do rozmowy na ten temat ekspertów, którzy podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami” – powiedziała Wioletta Bartosiewicz, Marketing Manager w GP Battery Polska.

W dyskusji na temat zrównoważonego rozwoju wezmą udział Dr Wojciech Szymalski – prezes Fundacji Instytut na rzecz Ekorozwoju, Piotr Barczak – związany z Polskim Stowarzyszeniem Zero Waste koordynator polityk ds. odpadów w Europejskim Biurze Ochrony Środowiska, Julia Wizowska – edukatorka ekologiczna, autorka m.in. bloga nanowosmieci.pl oraz Jakub Pawłowski – dziennikarz i publicysta specjalizujący się w tematyce ochrony środowiska. Głos zabierze również Agnieszka Lewandowska z Eco Harpoon-Recycling Sp. z o.o. i  Wioletta Bartosiewicz z GP Battery Polska. Spotkanie poprowadzi redaktor Regina Skibińska.

Głównym partnerem e-debaty jest GP Battery Polska. Patronami merytorycznymi wydarzenia są Fundacja na rzecz Ekorozwoju i Polskie Stowarzyszenie Zero Waste. Patronatami medialnymi wyborcza.pl, ekologia.pl, teraz-srodowisko,pl, My Company Polska i  Magazyn Manager.

Debata zostanie zorganizowana w formie wideokonferencji, do której link pojawi się w wydarzeniu na Facebooku: Eko 2.0. Jak jednocześnie oszczędzać środowisko i pieniądze? Wydarzenie dostępne jest pod adresem: https://fb.me/e/1FzkWohZw. Warto też zarejestrować się na debatę, aby otrzymać przypomnienie: https://app.evenea.pl/event/edebataeko/

 

 

Kontakt dla mediów

Monika Molenda-Sawtyruk

Advalue

Tel. 783 505 202

Email: m.molenda@advalue.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.