Komunikaty PR

Zebrane tony odpadów i posadzone drzewa – kampania Kręci nas recykling

2022-04-26  |  14:15
Biuro prasowe

Kampania Kręci nas recykling to wspólny pomysł Oponeo.pl oraz znanego ekologa i podróżnika Dominka Dobrowolskiego. Przyłączyło się do niej kilkadziesiąt społecznych inicjatyw oraz kilkaset serwisów oponiarskich z całej Polski. Projekt był odpowiedzią na wciąż  za niski poziom świadomości dotyczącej możliwości oddawania zużytych opon, który potwierdzony został przez badania przeprowadzone przez redaktorów bloga Oponeo.pl.

Budowanie świadomości poprzez realne działania

Dzięki zaangażowaniu twórców projektu oraz lokalnych działaczy, w trakcie miesiąca udało się przeprowadzić w całej Polsce 68 akcji sprzątania terenów zielonych. W ramach akcji zbierano nie tylko porzucone nielegalnie zużyte opony, ale również inne odpady, które mogły zostać następnie poddane odpowiedniemu recyklingowi.

Dodatkowo firma Oponeo.pl zapewniła swoim klientom korzystającym z usługi kupna opon z montażem, możliwość pozostawienia za darmo zużytych opon w wybranych serwisach partnerskim.

Za każde 4 opony zebrane podczas trwania całej akcji Oponeo zadeklarowało się posadzić 1 nowe drzewo. Za główny cel na ten rok przyjęto posadzenie 1500 drzew. Jednak już wiadomo, że udało się go przekroczyć, dzięki czemu sprzedawca opon posadzi 2872 drzewa do końca roku.

Odpowiedzialność za siebie i świat

Opona pozostawiona w środowisku naturalnym z upływem czasu ulega defragmentacji. W konsekwencji wydzielany jest toksyczny mikroplastik, który zatruwa glebę i przenika do wody, stając się zagrożeniem dla ludzi i zwierząt.

Oponeo.pl poprzez swoje działania prowadzone między innymi w ramach kampanii Kręci Nas Recykling nakłania do oddawania zużytych opon do wyznaczonych do tego punktów. Dzięki temu mogą zostać one bezpiecznie przetworzone i ponownie wykorzystane do produkcji nowych dóbr.

Więcej informacji na temat kampanii oraz odpowiedniego recyklingu opon znaleźć można na stronie: https://www.oponeo.pl/kreci-nas-recykling

 

Wszelkie pytania na temat kampanii, zarówno ze strony dziennikarzy, jak i innych osób zainteresowanych jej szczegółami prosimy kierować do:

Michała Pawlaka michal.pawlak@oponeo.pl  tel. 609046921

OPONEO.PL S.A. zajmuje się sprzedażą online części i akcesoriów do pojazdów samochodowych (głównie opon i felg) działając w Polsce i na zagranicznych rynkach. Spółka jest notowana na giełdzie
i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej OPONEO.PL.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan Biuro prasowe
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku
Ochrona środowiska Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu
2024-12-18 | 01:00

Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu

Zaledwie 29% Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49% respondentów wskazuje, że produkcja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.