Komunikaty PR

Zebrane tony odpadów i posadzone drzewa – kampania Kręci nas recykling

2022-04-26  |  14:15
Biuro prasowe

Kampania Kręci nas recykling to wspólny pomysł Oponeo.pl oraz znanego ekologa i podróżnika Dominka Dobrowolskiego. Przyłączyło się do niej kilkadziesiąt społecznych inicjatyw oraz kilkaset serwisów oponiarskich z całej Polski. Projekt był odpowiedzią na wciąż  za niski poziom świadomości dotyczącej możliwości oddawania zużytych opon, który potwierdzony został przez badania przeprowadzone przez redaktorów bloga Oponeo.pl.

Budowanie świadomości poprzez realne działania

Dzięki zaangażowaniu twórców projektu oraz lokalnych działaczy, w trakcie miesiąca udało się przeprowadzić w całej Polsce 68 akcji sprzątania terenów zielonych. W ramach akcji zbierano nie tylko porzucone nielegalnie zużyte opony, ale również inne odpady, które mogły zostać następnie poddane odpowiedniemu recyklingowi.

Dodatkowo firma Oponeo.pl zapewniła swoim klientom korzystającym z usługi kupna opon z montażem, możliwość pozostawienia za darmo zużytych opon w wybranych serwisach partnerskim.

Za każde 4 opony zebrane podczas trwania całej akcji Oponeo zadeklarowało się posadzić 1 nowe drzewo. Za główny cel na ten rok przyjęto posadzenie 1500 drzew. Jednak już wiadomo, że udało się go przekroczyć, dzięki czemu sprzedawca opon posadzi 2872 drzewa do końca roku.

Odpowiedzialność za siebie i świat

Opona pozostawiona w środowisku naturalnym z upływem czasu ulega defragmentacji. W konsekwencji wydzielany jest toksyczny mikroplastik, który zatruwa glebę i przenika do wody, stając się zagrożeniem dla ludzi i zwierząt.

Oponeo.pl poprzez swoje działania prowadzone między innymi w ramach kampanii Kręci Nas Recykling nakłania do oddawania zużytych opon do wyznaczonych do tego punktów. Dzięki temu mogą zostać one bezpiecznie przetworzone i ponownie wykorzystane do produkcji nowych dóbr.

Więcej informacji na temat kampanii oraz odpowiedniego recyklingu opon znaleźć można na stronie: https://www.oponeo.pl/kreci-nas-recykling

 

Wszelkie pytania na temat kampanii, zarówno ze strony dziennikarzy, jak i innych osób zainteresowanych jej szczegółami prosimy kierować do:

Michała Pawlaka michal.pawlak@oponeo.pl  tel. 609046921

OPONEO.PL S.A. zajmuje się sprzedażą online części i akcesoriów do pojazdów samochodowych (głównie opon i felg) działając w Polsce i na zagranicznych rynkach. Spółka jest notowana na giełdzie
i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej OPONEO.PL.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol Biuro prasowe
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia
Ochrona środowiska Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
2025-05-22 | 13:30

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce

Polski System Kaucyjny (PSK) oraz Canpack Recycling podpisały list intencyjny, rozpoczynając strategiczną współpracę na rzecz budowy nowoczesnego, ogólnopolskiego systemu
Ochrona środowiska Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.