Zebrane tony odpadów i posadzone drzewa – kampania Kręci nas recykling
Kampania Kręci nas recykling to wspólny pomysł Oponeo.pl oraz znanego ekologa i podróżnika Dominka Dobrowolskiego. Przyłączyło się do niej kilkadziesiąt społecznych inicjatyw oraz kilkaset serwisów oponiarskich z całej Polski. Projekt był odpowiedzią na wciąż za niski poziom świadomości dotyczącej możliwości oddawania zużytych opon, który potwierdzony został przez badania przeprowadzone przez redaktorów bloga Oponeo.pl.
Budowanie świadomości poprzez realne działania
Dzięki zaangażowaniu twórców projektu oraz lokalnych działaczy, w trakcie miesiąca udało się przeprowadzić w całej Polsce 68 akcji sprzątania terenów zielonych. W ramach akcji zbierano nie tylko porzucone nielegalnie zużyte opony, ale również inne odpady, które mogły zostać następnie poddane odpowiedniemu recyklingowi.
Dodatkowo firma Oponeo.pl zapewniła swoim klientom korzystającym z usługi kupna opon z montażem, możliwość pozostawienia za darmo zużytych opon w wybranych serwisach partnerskim.
Za każde 4 opony zebrane podczas trwania całej akcji Oponeo zadeklarowało się posadzić 1 nowe drzewo. Za główny cel na ten rok przyjęto posadzenie 1500 drzew. Jednak już wiadomo, że udało się go przekroczyć, dzięki czemu sprzedawca opon posadzi 2872 drzewa do końca roku.
Odpowiedzialność za siebie i świat
Opona pozostawiona w środowisku naturalnym z upływem czasu ulega defragmentacji. W konsekwencji wydzielany jest toksyczny mikroplastik, który zatruwa glebę i przenika do wody, stając się zagrożeniem dla ludzi i zwierząt.
Oponeo.pl poprzez swoje działania prowadzone między innymi w ramach kampanii Kręci Nas Recykling nakłania do oddawania zużytych opon do wyznaczonych do tego punktów. Dzięki temu mogą zostać one bezpiecznie przetworzone i ponownie wykorzystane do produkcji nowych dóbr.
Więcej informacji na temat kampanii oraz odpowiedniego recyklingu opon znaleźć można na stronie: https://www.oponeo.pl/kreci-nas-recykling
Wszelkie pytania na temat kampanii, zarówno ze strony dziennikarzy, jak i innych osób zainteresowanych jej szczegółami prosimy kierować do:
Michała Pawlaka michal.pawlak@oponeo.pl tel. 609046921
OPONEO.PL S.A. zajmuje się sprzedażą online części i akcesoriów do pojazdów samochodowych (głównie opon i felg) działając w Polsce i na zagranicznych rynkach. Spółka jest notowana na giełdzie
i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej OPONEO.PL.
Polska branża paletowa wyprzedza PPWR
Recykling i odzysk odpadów receptami na nadprodukcję śmieci. Sprawdź, jak możesz
Instytut Zrównoważonego Rozwoju i Środowiska Uczelni Łazarskiego inicjuje Partne
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.