Zwróć to, czego nie potrzebujesz. Apaczka partnerem usługi EKOzwroty od InPost.
20 lutego ruszyła wspólna kampania informacyjna operatora InPost i Fundacji Odzyskaj Środowisko, której partnerem została platforma logistyczna Apaczka.pl, należąca do grupy Alsendo. Kampania ma na celu edukację w zakresie ochrony środowiska oraz polityki ESG w branży logistycznej. W ramach usługi EKOzwroty klienci mogą dokonać darmowego zwrotu sprawnych, ale nieużywanych już przedmiotów, które ponownie trafią do obiegu, wspierając w ten sposób gospodarkę cyrkularną.
Apaczka oraz InPost zachęcają do nadawania rzeczom drugiego życia. Dzięki dedykowanej usłudze klienci zyskali możliwość oddania przedmiotów, których już nie potrzebują, ale które w dalszym ciągu są w dobrym stanie i można z nich ponownie skorzystać. Ocena przedmiotów pod względem ich użyteczności odbywa się w wyspecjalizowanych zakładach, które następnie je naprawiają lub odzyskują surowce potrzebne do wytworzenia nowych rzeczy. Część z przekazanych EKOzwrotów, Fundacja Odzyskaj Środowisko przekazuje na cele dobroczynne.
W automatach Paczkomat® InPost można umieścić sprawne i działające przedmioty z kategorii m.in. elektronarzędzia, sprzęty audio, artykuły dziecięce, zabawki elektroniczne, tekstylia i obuwie czy małe AGD. Nie można natomiast przekazywać baterii, źródeł światła czy odpadów chemicznych.
Zrób EKOzwrot i żyj w duchu zero waste!
InPost zachęca, aby przez poszczególne etapy nadawania przesyłki w ramach usługi EKOzwroty przejść w sposób przemyślany, począwszy od wybrania ekologicznego opakowania (niepotrzebnego pudełka czy kartonu, nadającego się do upcyklingu), przez odręczne wypisanie kodu nadania na paczce i użycie naturalnych wypełniaczy (np. biodegradowalnych), po pieszą drogę do automatu (przyczyniającą się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla).
Ekologiczna lektura od Apaczka i InPost
W ramach partnerstwa na blogu Apaczka.pl oraz na serwisie dedykowanym akcji EKOzwroty publikowane będą cykliczne artykuły przybliżające tematykę ESG, ekologicznych innowacji w logistyce czy gospodarki neutralnej dla klimatu. Szerzenie wiedzy na temat pro-ekologicznych nawyków jest głównym celem prowadzonej kampanii edukacyjnej.
- Realizacja celów wspierających zrównoważony rozwój zgodny z polityką ESG oraz edukacja pracowników i klientów w zakresie najbardziej ekologicznych form usług kurierskich jest dla Alsendo priorytetem. Tym bardziej cieszy nas, że możemy być partnerem InPost – zarówno firmy przyjaznej środowisku, jak również kampanii edukacyjnej mającej na celu podnoszenie ekologicznej świadomości wśród konsumentów, jak i klientów biznesowych - komentuje Aleksandra Zawadzka, CFO, Członek Zarządu Alsendo.
Szczegóły akcji EKOzwroty: https://inpost.pl/ekozwroty.

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Klątwa jednorazowego plastiku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.