Zwróć to, czego nie potrzebujesz. Apaczka partnerem usługi EKOzwroty od InPost.
20 lutego ruszyła wspólna kampania informacyjna operatora InPost i Fundacji Odzyskaj Środowisko, której partnerem została platforma logistyczna Apaczka.pl, należąca do grupy Alsendo. Kampania ma na celu edukację w zakresie ochrony środowiska oraz polityki ESG w branży logistycznej. W ramach usługi EKOzwroty klienci mogą dokonać darmowego zwrotu sprawnych, ale nieużywanych już przedmiotów, które ponownie trafią do obiegu, wspierając w ten sposób gospodarkę cyrkularną.
Apaczka oraz InPost zachęcają do nadawania rzeczom drugiego życia. Dzięki dedykowanej usłudze klienci zyskali możliwość oddania przedmiotów, których już nie potrzebują, ale które w dalszym ciągu są w dobrym stanie i można z nich ponownie skorzystać. Ocena przedmiotów pod względem ich użyteczności odbywa się w wyspecjalizowanych zakładach, które następnie je naprawiają lub odzyskują surowce potrzebne do wytworzenia nowych rzeczy. Część z przekazanych EKOzwrotów, Fundacja Odzyskaj Środowisko przekazuje na cele dobroczynne.
W automatach Paczkomat® InPost można umieścić sprawne i działające przedmioty z kategorii m.in. elektronarzędzia, sprzęty audio, artykuły dziecięce, zabawki elektroniczne, tekstylia i obuwie czy małe AGD. Nie można natomiast przekazywać baterii, źródeł światła czy odpadów chemicznych.
Zrób EKOzwrot i żyj w duchu zero waste!
InPost zachęca, aby przez poszczególne etapy nadawania przesyłki w ramach usługi EKOzwroty przejść w sposób przemyślany, począwszy od wybrania ekologicznego opakowania (niepotrzebnego pudełka czy kartonu, nadającego się do upcyklingu), przez odręczne wypisanie kodu nadania na paczce i użycie naturalnych wypełniaczy (np. biodegradowalnych), po pieszą drogę do automatu (przyczyniającą się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla).
Ekologiczna lektura od Apaczka i InPost
W ramach partnerstwa na blogu Apaczka.pl oraz na serwisie dedykowanym akcji EKOzwroty publikowane będą cykliczne artykuły przybliżające tematykę ESG, ekologicznych innowacji w logistyce czy gospodarki neutralnej dla klimatu. Szerzenie wiedzy na temat pro-ekologicznych nawyków jest głównym celem prowadzonej kampanii edukacyjnej.
- Realizacja celów wspierających zrównoważony rozwój zgodny z polityką ESG oraz edukacja pracowników i klientów w zakresie najbardziej ekologicznych form usług kurierskich jest dla Alsendo priorytetem. Tym bardziej cieszy nas, że możemy być partnerem InPost – zarówno firmy przyjaznej środowisku, jak również kampanii edukacyjnej mającej na celu podnoszenie ekologicznej świadomości wśród konsumentów, jak i klientów biznesowych - komentuje Aleksandra Zawadzka, CFO, Członek Zarządu Alsendo.
Szczegóły akcji EKOzwroty: https://inpost.pl/ekozwroty.
W całej Polsce zmieniali otoczenie na lepsze – podsumowanie trzeciej edycji Kręc
Jak przygotować się do sprzątania okolicy? [CHECKLISTA]
Dzień Ziemi już 22.04, w tym roku pod hasłem "Planeta kontra tworzywa sztuczne"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.