Komunikaty PR

Oczekiwania konsumentów względem odroczonych płatności

2021-05-11  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.09 MB )

Jak podają eksperci PwC, do 2026 roku średnioroczny wzrost polskiego sektora e-commerce wyniesie 12%, a jego wartość brutto osiągnie 162 mld zł. Wśród najszybciej rosnących kategorii wymienia się zdrowie, urodę oraz produkty spożywcze. Pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków oraz przyspieszyła rozwój internetowych platform sprzedażowych. W 2020 roku, transakcje w sieci osiągnęły 14% udziału całego handlu detalicznego w kraju. W porównaniu do rynków europejskich, Polska ma wciąż duży potencjał, tym bardziej że obecnie około 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw sprzedaje w online.

Z opracowania Eurostatu „E-commerce statistics for individuals” wynika, że 90% respondentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy zrobiło zakupy na użytek prywatny w lokalnym (krajowym) sklepie internetowym. Zróżnicowane preferencje dotyczące wyboru metody płatności to coś, z czym muszą mierzyć się międzynarodowe biznesy e-commerce, chcące budować przewagę na wielu rynkach jednocześnie oraz mniejsi gracze, w celu zapewnienia konkurencyjności. Posiadanie kilku popularnych metod może już nie wystarczyć. Konsument powinien mieć jednak wybór nie tylko względem standardowego sposobu finalizowania transakcji, ale także możliwości zakupu na raty czy odłożenia płatności w czasie. Rozwiązaniem dwa w jednym jest usługa odroczonych płatności z opcją zapłaty jednorazowej lub według wygodnego harmonogramu spłat. Dzięki temu, konsument otrzymuje możliwość elastycznego podejścia do transakcji, zwiększając konwersję w sklepie.

Korzyści płynących z wdrożenia kilku rozwiązań płatniczych jest wiele. Jedną z nich jest ograniczenie liczby odrzuconych płatności kartą, która z powodów technicznych nie jest w danym systemie obsługiwana. Kolejną, utrata potencjalnego, zdecydowanego klienta, który w danym momencie nie może zrealizować zamówienia z uwagi na brak środków na koncie. Na odroczeniu płatności zyskuje więc jednocześnie kupujący i sklep internetowy – komentuje Agata Lejman, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.

Bezpieczeństwo zakupów w sieci to kolejne wyzwanie zarówno dla e-commerce, jak i samych konsumentów. Według danych Eurostatu za 2019 rok, aż 24% ankietowanych przyznało, że nie zdecydowało się na płatność online ze względu na obawy związane z prywatnością i bezpieczeństwem. Czynnik ten podaje także 19% respondentów badania Gemius „E-commerce w Polsce” z 2020 roku. W takiej sytuacji rozwiązaniem może być właśnie wykorzystanie technologii partnera. Środki na koncie bankowym klienta są bezpieczne, gdyż korzysta z płatności realizowanej przez podmiot pośredniczący. Odroczone płatności mogą z powodzeniem zastąpić formę „gotówka przy odbiorze”, chroniąc jednocześnie nabywcę i sprzedawcę.

Badacze Gemius ustalili także, że 20% respondentów wybiera ponownie ten sam sklep internetowy ze względu nie tylko na ofertę, promocje czy niskie koszty dostawy, ale właśnie wybór różnych, dostępnych form płatności. Konwersja koszyka i optymalizacja kosztów związanych z budowaniem grupy powracających klientów jest więc nierozerwalnie związana z dostępnym, szeroko rozumianym wyborem i zrozumieniem czynników wpływających na decyzje zakupowe w online.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce Biuro prasowe
2025-04-02 | 10:40

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce

W Polsce zadebiutowała motorola edge 60 fusion – pierwszy tegoroczny model z rodziny edge. Łączy cechy smartfona klasy premium z wysoką odpornością, potwierdzoną
IT i technologie Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce
2025-03-18 | 10:00

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Emitel S.A. intensyfikuje swoją działalność w Wielkopolsce. Spółka kontynuuje rozwój projektów na terenie całego kraju. Wśród ogólnopolskich,
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów

Transmisje online

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

Bankowość

Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

Media i PR

Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.