Oczekiwania konsumentów względem odroczonych płatności
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Jak podają eksperci PwC, do 2026 roku średnioroczny wzrost polskiego sektora e-commerce wyniesie 12%, a jego wartość brutto osiągnie 162 mld zł. Wśród najszybciej rosnących kategorii wymienia się zdrowie, urodę oraz produkty spożywcze. Pandemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków oraz przyspieszyła rozwój internetowych platform sprzedażowych. W 2020 roku, transakcje w sieci osiągnęły 14% udziału całego handlu detalicznego w kraju. W porównaniu do rynków europejskich, Polska ma wciąż duży potencjał, tym bardziej że obecnie około 150 tysięcy polskich przedsiębiorstw sprzedaje w online.
Z opracowania Eurostatu „E-commerce statistics for individuals” wynika, że 90% respondentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy zrobiło zakupy na użytek prywatny w lokalnym (krajowym) sklepie internetowym. Zróżnicowane preferencje dotyczące wyboru metody płatności to coś, z czym muszą mierzyć się międzynarodowe biznesy e-commerce, chcące budować przewagę na wielu rynkach jednocześnie oraz mniejsi gracze, w celu zapewnienia konkurencyjności. Posiadanie kilku popularnych metod może już nie wystarczyć. Konsument powinien mieć jednak wybór nie tylko względem standardowego sposobu finalizowania transakcji, ale także możliwości zakupu na raty czy odłożenia płatności w czasie. Rozwiązaniem dwa w jednym jest usługa odroczonych płatności z opcją zapłaty jednorazowej lub według wygodnego harmonogramu spłat. Dzięki temu, konsument otrzymuje możliwość elastycznego podejścia do transakcji, zwiększając konwersję w sklepie.
Korzyści płynących z wdrożenia kilku rozwiązań płatniczych jest wiele. Jedną z nich jest ograniczenie liczby odrzuconych płatności kartą, która z powodów technicznych nie jest w danym systemie obsługiwana. Kolejną, utrata potencjalnego, zdecydowanego klienta, który w danym momencie nie może zrealizować zamówienia z uwagi na brak środków na koncie. Na odroczeniu płatności zyskuje więc jednocześnie kupujący i sklep internetowy – komentuje Agata Lejman, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marki „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Bezpieczeństwo zakupów w sieci to kolejne wyzwanie zarówno dla e-commerce, jak i samych konsumentów. Według danych Eurostatu za 2019 rok, aż 24% ankietowanych przyznało, że nie zdecydowało się na płatność online ze względu na obawy związane z prywatnością i bezpieczeństwem. Czynnik ten podaje także 19% respondentów badania Gemius „E-commerce w Polsce” z 2020 roku. W takiej sytuacji rozwiązaniem może być właśnie wykorzystanie technologii partnera. Środki na koncie bankowym klienta są bezpieczne, gdyż korzysta z płatności realizowanej przez podmiot pośredniczący. Odroczone płatności mogą z powodzeniem zastąpić formę „gotówka przy odbiorze”, chroniąc jednocześnie nabywcę i sprzedawcę.
Badacze Gemius ustalili także, że 20% respondentów wybiera ponownie ten sam sklep internetowy ze względu nie tylko na ofertę, promocje czy niskie koszty dostawy, ale właśnie wybór różnych, dostępnych form płatności. Konwersja koszyka i optymalizacja kosztów związanych z budowaniem grupy powracających klientów jest więc nierozerwalnie związana z dostępnym, szeroko rozumianym wyborem i zrozumieniem czynników wpływających na decyzje zakupowe w online.
Poprawianie stabilności procesorów Intel Core 13. i 14. generacji z domyślnymi u
Uber One dla studentów, miejsce w busie na koncert i wsparcie w opiece
AWS wprowadza asystenta spotkań na żywo opartego na sztucznej inteligencji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.