Komunikaty PR

Od małej firmy do organizacji z 3 oddziałami w Polsce – przepis na sukces w LOXX

2020-07-21  |  12:38
Biuro prasowe
Do pobrania Inf_pras ( 0.03 MB )

Czy historia firmy może być ciekawa, a nawet pasjonująca? Jeszcze kilka lat temu stwierdzilibyśmy zapewne, że nie. Jednak dziś zaczytujemy się w opowieściach o powstaniu Apple, Netflixa czy SpaceX. Są to historie gigantów amerykańskiego rynku, historie ludzi zdeterminowanych, którzy przechodząc kryzysy i popełniając błędy wytrwale dążyli do celu – wbrew sceptykom i przeciwnościom. A jak to jest w Polsce? Opowieści o przedsiębiorcach, odnoszących sukcesy na rodzimym rynku jest coraz więcej. Częściej też słyszymy o przedsiębiorczych kobietach, które z pasją rozwijają swoje biznesy. Jedną z takich kobiet jest Iwona Betlejewska, prowadząca firmę LOXX,  która obchodzi właśnie 30-lecie istnienia na polskim rynku.

Trudne początki

30-lecie istnienia firmy jest doskonałą okazją do podsumowań. Kiedy w 1990 r. Gunter Weber, założyciel niemieckiej spółki LOXX Holding, planował rozszerzenie działalności na Europę Wschodnią, wielu managerów w centrali firmy zadawało sobie pytanie, czy warto podejmować ryzyko i otwierać biznes w kraju postkomunistycznym, o niestabilnej sytuacji politycznej i gospodarczej. Wielu z nich było sceptycznych, a nawet nastawionych do tego pomysłu nieprzychylnie. Gunter Weber postawił jednak na swoim, bo czuł intuicyjnie, że to dobre posunięcie.

Dziś, po 30 latach, nikt nie wraca do wątpliwości, które towarzyszyły przy powstawaniu firmy, bo patrząc na to, co udało się nam osiągnąć w Polsce, widać, że było warto! – mówi Iwona Betlejewska, współwłaścicielka LOXX i dyrektor zarządzająca. Dodaje: – Od małej kilkuosobowej firmy, zajmującej się organizacją międzynarodowych transportów, urośliśmy do organizacji z trzema oddziałami w Polsce, odpowiadającej za regularne przewozy drobnicy krajowej i międzynarodowej. Świadczymy profesjonalną usługę magazynowania towaru na powierzchni 8500 mkw., powiązaną z obsługą logistyczną.

 

Branża nie dla kobiet?

Często mówi się, że logistyka i branża transportowa nie jest uważana za typowo kobiecą.

Rzeczywiście kiedyś był taki stereotyp – mówi Iwona Betlejewska. Dodaje: – Na szczęście od wielu lat w logistyce pracuje coraz więcej kobiet i to mnie bardzo cieszy. LOXX rozwinął się dzięki zaangażowaniu wielu osób: pracowników, klientów i podwykonawców. Wiem jednak, że nadałam temu rozwojowi własny kształt, a także – co jest dla mnie bardzo ważne – sama rozwijam się stale jako leader. Stajemy się w tej chwili firmą doradczą, która najpierw poznaje klienta i jego specyficzne potrzeby, a dopiero potem opracowuje ofertę. Etap, od którego rozpoczynamy współpracę jest dla nas kluczowy. Wiemy, że kiedy zdobędziemy zaufanie naszych klientów, zostaną oni z nami na długie lata.

 

Długofalowe relacje – kluczem do sukcesu firmy

Firma, by mogła działać jak jeden sprawny organizm, w którym wszystkie elementy ze sobą współpracują, potrzebuje mieć solidnych partnerów biznesowych. Często ich znalezienie wymaga czasu oraz wielu prób i błędów. Tym bardziej doceniamy tych, na których możemy polegać. Właśnie dlatego budujemy z nimi długofalowe relacje i wieloletnie biznesy.

Wiele firm jako wskaźnik sukcesu pokazuje twarde dane i wyniki finansowe. Dla mnie sukcesem jest zespół klientów i pracowników, którzy od lat z nami współpracują. Znam historie wielu naszych klientów, pamiętam jak razem z nami zaczynali prowadzenie swojego biznesu i, tak jak my, zmagali się z różnymi wyzwaniami. Dziś z dumą obserwuję, jak wspaniale rozwinęły się ich firmy. Cieszę się, że mogliśmy ich wspierać w tym rozwoju. A oni pomimo upływu czasu, nadal korzystają z naszych usług. – podkreśla Iwona Betlejewska.

Pracownicy podstawą rozwoju firmy

W ciągu ostatnich kilku lat Iwona Betlejewska zmieniła sposób myślenia o firmie po to, aby zapewnić jej dalszy rozwój, ugruntować stabilną pozycję i dać szansę na ekspansję: – Jako menadżer pracuję przede wszystkim w oparciu o rozpoznanie naturalnych talentów i predyspozycji moich pracowników. To klucz do tego, by jak najlepiej dopasować właściwe zadania do odpowiednich osób. Chcę, aby pracownicy czuli, że mogą się rozwijać, a ich praca była dla nich prawdziwą pasją.

 

To, że nie jest to jedynie pusta deklaracja, udowodnił kryzys związany z pandemią. Jak mówi Iwona Betlejewska: – Żadna firma nie przetrwa bez ludzi. Niezależnie od tego, czy jest rynek pracownika czy pracodawcy – dbaj o swój zespół i jego potrzeby, dotrzymuj danego słowa, bądź autentyczny, słuchaj, wspieraj, pomagaj, inwestuj w jego rozwój. Jeśli twój zespół zawsze mógł liczyć na ciebie, to i ty będziesz mógł liczyć na niego podczas kryzysu. Po wybuchu pandemii wszyscy nasi pracownicy stanęli na wysokości zadania i z dużym zaangażowaniem i poświęceniem wspierali mnie i firmę w tym trudnym czasie.

Takie podejście okazało się drogą do sukcesu. Jej zespół solidarnie przetrwał najgorszy czas. Iwona otrzymała duże wsparcie od pracowników, dzięki czemu w LOXX nie doszło do zwolnień. Teraz firma działa na najwyższych obrotach i celebruje 30-lecie istnienia.

Zapytana o źródło sukcesu podkreśla, że stawia na autentyczność, wiarygodność i nastawienie na działanie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR Biuro prasowe
2024-04-26 | 12:00

Wyzwania i warunki przewozów towarów niebezpiecznych w transporcie ADR

W dynamicznie rozwijającej się branży TSL (Transport, Spedycja, Logistyka), kluczowym wyzwaniem jest nieustająca gotowość do przewozu nawet najbardziej wymagających ładunków.
Transport Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion
2024-04-24 | 16:00

Gotowi na różne scenariusze - ID Logistics o branży fashion

Branża fashion uznawana jest za jedną z tych najbardziej wymagających branż, z dynamiką wyznaczaną przez trendy, sezonowe i kompleksowe wymiany kolekcji, tak jak obecnie z zimowej na
Transport PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)
2024-04-24 | 13:12

PostNL i Spring wprowadzają cztery miliony litrów biopaliwa (HVO100)

Od tego tygodnia holenderskie przedsiębiorstwo pocztowe PostNL i Spring, jego międzynarodowa spółka zależna, wprowadzą do europejskiej sieci transportu drogowego około czterech

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.