Komunikaty PR

Olivia Business Centre z największym na Pomorzu kontraktem na najem powierzchni

2020-11-23  |  13:49
Biuro prasowe

Zdjęcia: https://we.tl/t-06BjK3VNGF

15 000 m2 – tyle powierzchni najmu obejmuje nowy kontrakt zawarty przez Olivię Business Centre. To zarazem druga największa umowa zawarta w 10-letniej historii tego projektu biurowego w Oliwie.

Ten rok był szczególnie bogaty w przedłużenia umów, we wszystkich siedmiu budynkach Olivii, a, co warte podkreślenia, było to często połączone z dobieraniem nowej powierzchni przez dotychczasowych Rezydentów naszego centrum biznesowego - mówi Maciej Kotarski, Leasing Director w Olivia Business Centre. Taką właśnie naturę miała największa transakcja tego roku w całym naszym regionie i oczywiście w samej Olivii - przedłużenie umowy i jej roszerzenie przez jednego z rezydentów Olivii, o łączną powierzchnię ponad 15 tysięcy m2. Operacja została przeprowadzona łącznie z Adamem Schroederem i Katarzyną Ciszewską z firmy doradczej Cushman&Wakefield. Nazwa rezydenta pozostaje poufna, ale możemy powiedzieć, że jest to druga największa umowa najmu w historii Olivii, a tej największej ustępuje zaledwie o kilkaset metrów kwadratowych. To ważna umowa, która potwierdza trend utrzymywany w Olivii rok po roku przez 10 lat rozwoju projektu - dodaje Maciej Kotarski.

Przy tej transakcji po stronie OBC pracował zespół ok. 15 osób, składający się z pracowników wielu działów, a jego szefem był Michał Klepczyński, Deputy Director w Olivia Business Centre. Jesteśmy dumni, że to właśnie nam udało się przeprowadzić największą transakcję roku w regionie. Kosztowało nas to wiele pracy, ale tak znaczący sukces dowodzi, że było warto, a zespół Olivii to całkowicie oddani swojej pracy profesjonaliści. Dzięki temu powstanie kolejnych kilkaset miejsc pracy dla specjalistów – mówi Michał Klepczyński.

Centrum biznesowe systematycznie rozwija się o nowe budynki, co niesie ze sobą znaczące korzyści dla najemców, którzy zdecydowali się na rozwój na jej terenie. Rezydenci Olivii mają możliwość ekspansji w ramach jednej, sprawdzonej lokalizacji, bez konieczności przenosin w nowe miejsce. Oczywiście pomaga nam lokalizacja. W opinii wielu firm doradczych i niezależnych ekspertów, Oliwa jako destynacja biurowa rozwija się najszybciej ze wszystkich biurowych lokalizacji w Trójmieście - mówi Maciej Kotarski. – Wg prognoz, Trójmiasto do końca przyszłego roku przekroczy milion m2 biur, tymczasem w dzielnicy Oliwa już teraz jest ponad 350 tys. m2, czyli ponad 35% zasobu całej aglomeracji.

Na sukces Olivii składa się szereg dodatkowych, a zarazem kluczowych udogodnień wpływających na wysoką jej ocenę przez Rezydentów. Jest doskonale skomunikowana, a jej położenie daje znaczącą przewagę konkurencyjną. Nie chodzi tu wyłącznie o położenie przy głównej arterii Trójmiasta, ale przede wszystkim szereg połączeń komunikacji miejskiej. Olivia znana jest z bezkompromisowego podejścia do jakości przygotowywanych budynków oraz troski o bezpieczeństwo, co szczególnie w obecnym okresie, pełni kluczową rolę we współpracy z blisko 200 firmami mającymi tu swoje siedziby. Bliskość kampusu uniwersyteckiego i ścisła współpraca z pomorskimi uczelniami, aktywna praca na rzecz rozwoju społeczności Rezydentów, a także szereg lokali usługowych, gastronomicznych i rozrywkowych tworzy z Olivii prężnie rozwijający się projekt miejski. To z kolei przekłada się na wieloletnie związanie i satysfakcję najemców z ulokowania swoich biznesów w Olivii Business Centre.

Olivia Business Centre w Gdańsku to największe i najnowocześniejsze centrum biurowo-biznesowe w aglomeracji trójmiejskiej. Jego docelowa wielkość znacznie przekroczy 200 000 mkw., a już obecnie wynosi 175 000 m kw., co uczyniło Olivię Business Centre największym projektem biurowym w Polsce. Najwięksi rezydenci Olivii to Airhelp, Amazon, Arrow, Bayer, Deloitte, Energa, EPAM, Fujifilm, Nordea, PwC, Ricoh, Sii, Staples, ThyssenKrupp.

Olivia Business Centre to równocześnie znacznie więcej niż budynki. W ciągu roku odbywa się tutaj kilkaset wydarzeń biznesowych, edukacyjnych, kulturalnych i sportowych. Na terenie centrum biurowego wykreowane zostało unikalne połączenie usług i udogodnień dla najemców i gości, które tworzy osiem restauracji, 4 kawiarnie, profesjonalne dwupiętrowe centrum fitness, żłobek i przedszkole dla 100 dzieci, szkołę podstawową, liceum, akademię IT, centrum medyczne, gabinet dentystyczny, aptekę, 5 punktów obsługi klienta banków i 5 centrów konferencyjnych, O4 – jeden z największych coworkingów w Polsce, ale równocześnie rozległe patio wypełnione roślinnością, fontannami i miejscami wypoczynku. Kolejne budynki OBC uzyskują wysokie noty certyfikacji ekologicznej BREEAM od poziomu excellent po very good.

 

W lipcu 2019 roku na 32, 33 i 34 piętrze Olivii Star, najwyższego budynku Polski północnej uruchomiony został projekt, stanowiący unikalną, dodatkową ofertę przyciągającą do Olivii Business Centre gości z całego świata. Na 32 piętrze otwarta została ogólnodostępna kondygnacja widokowa, umożliwiająca widok 360 st. na całe Trójmiasto. Oferuje nie tylko zachwycającą panoramę na Zatokę Gdańską, Trójmiejski Park Krajobrazowy i gdańskie wybrzeże klifowe, ale także oryginalnie zaprojektowane wnętrza, punkty gastronomiczne i rekreacyjne. Na 33 piętrze budynku znajdują się dwie prestiżowe restauracje: Arco i Treinta y Tres, prowadzone przez Paco Péreza, jednego z najbardziej utytułowanych szefów kuchni na świecie. Natomiast na 34 kondygnacji, na wysokości blisko 160 metrów nad ziemią, utworzono położone najwyżej w Polsce multifunkcjonalne centrum konferencyjne. Olivia oferuje ponad 1600 miejsc parkingowych, szereg punktów do ładowania samochodów elektrycznych, punkty do przechowywania i ładowania hulajnóg elektrycznych, kilkaset stojaków rowerowych oraz duże szatnie z prysznicami dla rowerzystów w każdym z 7 budynków.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Handel

Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.

Infrastruktura

Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.