Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 w czterech nowych rozmiarach
Biuro Prasowe Goodyear Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
goodyear|alertmedia.pl| |goodyear|alertmedia.pl
609 329 385
https://news.goodyear.eu/pl-pl/
Wielokrotnie nagradzana opona letnia Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 będzie dostępna w pierwszej połowie tego roku w czterech nowych rozmiarach. Pozwoli to zaspokoić zapotrzebowanie ze strony użytkowników popularnych modeli aut, takich jak Kia Sportage, Peugeot 5008 czy Tesla Model 3.
Opony Eagle F1 Asymmetric 6 w rozmiarach 235/45R18 98Y XL i 245/40R19 101Y HL trafiły już do sprzedaży, natomiast 225/55R18 102Y XL i 225/55R18 98Y pojawią się na rynku odpowiednio w kwietniu i czerwcu.
Dzięki nowym rozmiarom oferta Goodyear staje się jeszcze bardziej kompletna – model Eagle F1 Asymmetric 6 jest dostępny już w 70 rozmiarach i pasuje także do najnowszej generacji samochodów elektrycznych i SUV-ów, które zyskują coraz większą popularność w Europie.
W 2022 roku SUV-y miały 43% udziału w sprzedaży nowych aut na rynku europejskim, co daje 10% wzrostu w stosunku do 2021 roku [1], podczas gdy ogólna sprzedaż nowych pojazdów w 2022 roku była niższa w porównaniu z rokiem 2021. SUV-y wyprzedziły rynek ze względu na rosnącą ofertę i inwestycje producentów w ten segment. Na popularności zyskują też auta elektryczne. W 2022 roku zarejestrowano w Europie 1,3 mln pojazdów typu EV [2], a ich udział w rynku europejskim wynosi obecnie 12% w porównaniu z 9% w 2021. [3].
Wyjątkowo wysoka wydajność w każdym aspekcie
Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 wpisuje się w aktualne trendy na rynku pojazdów osobowych. Jej niskie opory toczenia oraz wysoka nośność sprawiają, że jest idealna nie tylko dla typowych samochodów osobowych, ale także dla nowoczesnych SUV-ów oraz pojazdów elektrycznych, które wymagają od opony więcej, aby zmaksymalizować zasięg i wydajność. Konstrukcja opony jest przystosowana do wymagań aut elektrycznych, co wyraża się też w jej cichszej pracy - hałas został zredukowany o 1 dB [4].
W oponie Eagle F1 Asymmetric 6 zastosowano technologię Dry Stability Plus, dzięki której dostosowuje się ona do nawierzchni drogi zapewniając optymalną przyczepność, trakcję i stabilność. Natomiast wykorzystanie żywicy w mieszance gumowej zapewnia optymalny kontakt opony z jezdnią dla lepszych osiągów na mokrej nawierzchni.
Nagradzana w całej Europie
W pierwszym roku obecności na rynku Eagle F1 Asymmetric 6 wygrała wiele europejskich testów opon. Auto Motor und Sport uznało ją za „wybitną”, a Auto Bild i Tyre Reviews przyznały jej pierwsze miejsce [5].
Eksperci Auto Bild stwierdzili, że Eagle F1 Asymmetric 6 to „topowa opona o zrównoważonych osiągach na najwyższym poziomie, dobrej odporności na aquaplaning, krótkiej drodze hamowania, precyzyjnym zachowaniu podczas prowadzenia, a także niskich oporach toczenia” [6].
„Polecamy oponę Eagle F1 Asymmetric 6 do większości nowoczesnych zastosowań, ponieważ zapewnia doskonałe prowadzenie i wydajność, a przy tym pokrywa teraz większą część rynku. Oferując lepsze osiągi i możliwość przystosowania do jazdy samochodem elektrycznym z niecierpliwością czekamy na kolejny rozdział w cyklu życia produktu,” powiedziała Sonia Leneveu, dyrektor marketingu Goodyear ds. opon osobowych w Europie.
[1] IHS LV Sales Base Global - Ile pojazdów sprzedano w zeszłym miesiącu? https://www.spglobal.com/mobility/en/products/global-auto-demand-tracker.html
[2] Dane z EV Volumes - globalna sprzedaż EV na 2022 r. https://www.ev-volumes.com/country/total-euefta-plug-in-vehicle-volumes-2/
[3] ACEA - Rodzaje paliw w nowych samochodach: bateria elektryczna 12,1%, hybryda 22,6% i benzyna 36,4% udział w rynku, cały rok 2022 https://www.acea.auto/fuel-pc/fuel-types-of-new-cars-battery-electric-12-1-hybrid-22-6-and-petrol-36-4-market-share-full-year-2022/
[4] Na podstawie wyników testu wewnętrznego. Redukcja hałasu w porównaniu z poprzednim modelem Eagle F1 Asymmetric 5.
[5] Rozmiar testowy: 245/45R19. Samochód testowy: Audi A6. Czasopismo: Auto Motor und Sport wydanie 7/2022. Testowane opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Turanza T005, Hankook Ventus S1 evo3, Continental PremiumContact 6, Nexen N'Fera Sport, Nokian Powerproof, Michelin Pilot Sport 4, Falken Azenis FK510, Maxxis Victra Sport 5, GT Radial Sportactive 2.
Rozmiar testowy: 245/40R19. Samochód testowy: BMW serii 5. Czasopismo: Auto Bild wydanie 13/2022. Testowane opony: Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Bridgestone Potenza Sport, Hankook Ventus S1 evo3, Continental SportContact 7, Nexen N'Fera Sport, Michelin Pilot Sport 4, Falken Azenis FK510, Star Performer UHP-3, Maxxis Victra Sport 5, Vredestein Ultrac Vorti+.
Film z recenzji opon: https://youtu.be/yqXQgBdqVqI. Rozmiar testowy: 225/45R17. Samochód testowy: Volkswagen Golf GTI. Wspólny zwycięzca testu.
[6] Auto Bild: test 10 opon klasy sport, rozmiar 245/40R19. Wydanie 13/2022.
Goodyear
Goodyear jest jedną z największych firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 74 000 osób i wytwarza swoje produkty w 57 zakładach w 23 krajach świata. Jej dwa ośrodki innowacyjności w Akron w stanie Ohio i w Colmar-Berg w Luksemburgu dążą do opracowywania najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają standardy technologiczne i eksploatacyjne dla całej branży. Więcej informacji o firmie Goodyear i jej produktach można znaleźć na stronie.

Wygraj przejazd supersamochodem na lotnisko! Easy Parking i Cylindersi zapraszają do konkursu

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową
Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.
Transport
M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

– Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi.
Muzyka
Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.