Optymalizacja przez cyfryzację – case study
Get More Services
ul. Rynek 60/2
50-116 Wrocław
w.podsiadly|getmoreservices.pl| |w.podsiadly|getmoreservices.pl
+48571246669
www.getmoreservices.pl
W coraz większym stopniu o ekonomii funkcjonowania transportu wewnętrznego stanowi nie tylko jakość wózków, ale także elektroniczne systemy optymalizujące. Szereg tego typu rozwiązań wdrożono w centrum dystrybucji Fresenius Kabi.
Wszystko, co jest potrzebne, by dbać o przewlekle chorych pacjentów: leki generyczne, terapie infuzyjne, produkty żywienia klinicznego, leki biopodobne używane w chorobach autoimmunologicznych i onkologicznych, produkty do pobierania składników krwi i terapie pozaustrojowe oraz urządzenia do podawania leków – to najważniejsze obszary działania firmy Fresenius Kabi. Na świecie zatrudnia ona łącznie 40 tys. osób i w skali roku sprzedaje produkty warte niemal 7 mld euro. Wśród swoich wartości organizacja wymienia m.in. „koncentrację na kliencie” i „dążenie do doskonałości”. Podobnego podejścia oczekiwano od dostawcy rozwiązań intralogistycznych do obiektu, który stworzono od podstaw pod kątem specyficznych potrzeb firmy przy jej oddziale w brytyjskim Runcorn.
Charakterystyka obiektu
W 2018 roku rozpoczęto budowę nowego centrum operacyjno-dystrybucyjnego przy istniejącym zakładzie Fresenius Kabi w Runcorn. Zgodnie z założeniami miał on zapewniać przepustowość magazynowania, dzięki której możliwy będzie dalszy wzrost na rynku ochrony zdrowia w Wielkiej Brytanii. – Ten moment to dla nas powód do dumy. Jako przedsiębiorstwo dokładamy starań, by odgrywać istotną rolę w poprawie jakości życia chronicznie i krytycznie chorych pacjentów w Zjednoczonym Królestwie. Czyniąc naszą firmę lepszą, mocniejszą i lepiej przygotowaną na przyszłość, będziemy w stanie pomagać większej liczbie osób i wspierać Narodową Służbę Zdrowia w dostarczaniu pacjentom najlepszych rozwiązań – mówił ogłaszając początki prac nad budową Niamh Furey, Dyrektor Zarządzający Fresenius Kabi Ltd. By sprostać tak sformułowanym celom, wzniesiono przeznaczony do obsługi farmaceutycznego łańcucha dostaw obiekt o powierzchni 8,3 tys. mkw. We współpracy z ekspertami po stronie dostawcy dobrano zróżnicowaną flotę intralogistyczną z dostosowanymi do konkretnych zadań nowoczesnymi wózkami widłowymi i systemami optymalizacji ich pracy.
Zastosowane rozwiązanie
Jako kluczowe zadania zidentyfikowano: rozładunek i załadunek, uzupełnianie regałów oraz kompletację, a do ich wykonania dobrano wózki 4 rodzajów. – Czołowy wózek RX 20 służy w Fresenius Kabi na pierwszej linii rozładunku. W obsłudze ładowania wspierają go wózki unoszące EXU. Regały zapełniane są następnie z użyciem wózków wysokiego składowania FM-X, a zadania z obszaru kompletacji wykonywane są przy pomocy łącznie 13 pojazdów serii OPX – flagowego obecnie rozwiązania STILL do kompletacji poziomej – mówi Grzegorz Kurkowski, specjalista ds. produktu STILL Polska. – Istotnym z punktu widzenia efektywności procesów intralogistycznych czynnikiem było wyposażenie obsługujących regały wysokiego składowania wózków FM-X w system aktywnej stabilizacji ładunku ALS redukujący czas drgania masztu podczas pracy na ostatnich kondygnacjach nawet o 80 proc. W transporcie poziomym skorzystano natomiast z przewag konkurencyjnych serii OPX - na czele z ergonomiczną, dającą dostęp do wszystkich funkcji wózka kierownicą STILL Easy Drive – relacjonuje. Klamrą spinającą całą inwestycję było wdrożenie systemów: zarządzania bateriami oraz flotą (STILL FleetManager 4.x).
Efekt wdrożenia
– Wiemy, że nowa flota znacząco ułatwi wykonywanie zadań w centrum, a cała załoga cieszy się już na prowadzenie przeznaczonych do obiektu innowacyjnych wózków. Szczególnie do gustu przypadły nam wózki OPX z podnośnikiem nożycowym, dające operatorom nowy poziom komfortu i wydajności – mówi Stuart Garswood, menadżer ds. operacji magazynowych Fresenius Kabi. Docenia także korzyści wynikające z wdrożenia komplementarnych z flotą usług optymalizacyjnych. – Mieliśmy potrzebę unowocześnienia akumulatorowni oraz zwiększenia wydajności procesów dzięki regałom wysokiego składowania. Dzięki możliwości zaprogramowania w obsługujących je wózkach typu reach truck wstępnych wysokości podnoszenia, mamy nadzieję poprawić BHP oraz pomóc zapobiegać uszkodzeniom regałów i główek zamocowanych na stropie zraszaczy. Dodatkowo, dzięki integracji wózków z oprogramowaniem STILL FleetManager 4.x i łączności GPRS uzyskaliśmy całkowitą przejrzystość danych nt. eksploatacji wózków oraz ich uszkodzeń – relacjonuje. System zarządzania ładowaniem baterii pomaga z kolei zapewnić równomierne wykorzystanie akumulatorów, wydłużenie ich trwałości i obniżenie kosztów eksploatacji.

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu
W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.
Bankowość
Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.
Transport
Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.