Osiedle MARINUS – nowa inwestycja Develii blisko gdańskiej plaży
Develia, jedna z największych firm deweloperskich w Polsce, rozpoczęła sprzedaż mieszkań na Osiedlu MARINUS w Gdańsku. W ramach czterech budynków powstanie w sumie 81 mieszkań i 2 lokale usługowe. Mocnym punktem inwestycji jest jej lokalizacja – na plażę w Brzeźnie dojdziemy stąd w zaledwie kilka minut.
Osiedle MARINUS zlokalizowane jest u zbiegu ulic Gdańskiej i Polskiego Czerwonego Krzyża. Nowoczesna inwestycja będzie składać się z czterech 3- i 4-piętrowych budynków połączonych podziemną halą garażową z komórkami lokatorskimi. Na Osiedlu zaplanowano w sumie 81 mieszkań o szerokiej rozpiętości metraży (od 27 do 113 m kw.) i dużej palecie funkcjonalnych rozkładów – od kawalerek po lokale 4-pokojowe. Do wszystkich mieszkań przypisane będą przeszklone balkony i duże tarasy. Do budowy osiedla zostaną użyte wysokiej klasy materiały, które zmniejszą zużycie energii w mieszkaniach i ograniczą wpływ osiedla na środowisko naturalne. Oprócz podziemnych i naziemnych miejsc parkingowych mieszkańcy do dyspozycji będą mieli również specjalne pomieszczenia na jednoślady. W parterowych kondygnacjach budynków od strony ulicy Gdańskiej znajdą się również sklepy i punkty usługowe.
Niewątpliwie największym atutem osiedla jest jego nadmorska lokalizacja. Do najbliższego wejścia na plażę (nr 41 w Parku Brzeźnieńskiego im. J.J. Haffnera) jest stąd zaledwie 700 metrów, które pokonamy w ciągu kilkuminutowego spaceru. Niewiele dalej jest do Parku im. Ronalda Reagana z kilometrami tras rowerowych i spacerowych oraz słynnego molo w Brzeźnie.
- Osiedle MARINUS to znakomita propozycja nie tylko dla osób, kupujących mieszkanie na własne potrzeby. Dzięki znakomitej lokalizacji lokale w tej inwestycji świetnie sprawdzą się również jako „drugie mieszkania” czy apartamenty wakacyjne na wynajem – mówi Andrzej Oślizło, prezes zarządu Develia S.A. – Warto zauważyć, że dostęp do wolnych działek pod zabudowę mieszkaniową w pasie nadmorskim Gdańska jest mocno ograniczony. Można zatem spodziewać się, że oferta nowych mieszkań w tym rejonie będzie się kurczyć – dodaje.
Osiedle MARINUS zlokalizowane jest w rozwiniętej okolicy, z bogatą infrastrukturą edukacyjną, komunikacyjną i usługową. W okolicy nie brakuje szkół i przedszkoli, zakupy można zrobić w pobliskich supermarketach sieci Lidl i Biedronka oraz lokalnych sklepach. Oddalona od 2,5 km Polsat Plus Arena Gdańsk jest miejscem częstych wydarzeń sportowych i artystycznych. Brzeźno jest bardzo dobrze skomunikowane z pozostałymi dzielnicami Trójmiasta licznymi liniami autobusowymi i tramwajowymi. W pobliżu znajduje się nowy tunel pod Martwą Wisłą, którym można szybko dojechać do obwodnicy Trójmiasta i innych tras wylotowych.
Osiedle MARINUS ma zostać oddane do użytku II kwartale 2023 roku. Ceny zaczynają się już od 11 800 zł za m kw. Projekt architektoniczny opracował Domus - Studio projektowe s.c. Sieniawski & Sieniawski.
W pasie nadmorskim Gdańska Develia realizuje także trzy inne inwestycje, w których dostępne są wolne mieszkania. Są to Baltea Apartments na Przymorzu, Osiedle Latarników w Letnicy oraz III etap inwestycji Przy Alejach na Zaspie. Wszystkie te inwestycje mają być gotowe w drugiej połowie 2022 r.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 roku Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma jest również członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Bogate portfolio Develii obejmuje 86 obiektów, w tym 79 projektów mieszkaniowych oraz 7 komercyjnych. W 2020 roku Develia wypracowała 517,1 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.