Komunikaty PR

Oszuści sięgają po inteligentny phishing

2021-11-30  |  01:00
Biuro prasowe

Spear phishing jest bardziej wyrafinowaną formą ataku phishingowego. Podobnie jak w przypadku tego drugiego – ofiary otrzymują wiadomość e-mail, która rzekomo pochodzi od zaufanej osoby, firmy lub organizacji. Według Federalnego Biura Śledczego (FBI) w ostatnich miesiącach na Darknecie kwitnie handel narzędziami służącymi do przeprowadzania ataków phishingowych. Cyberprzestępcy opracowują i sprzedają narzędzia mające na celu nakłonić konsumentów zaopatrujących się w znane marki do ujawnienia informacji o koncie osobistym w celu złamania zabezpieczeń kont i ominięcia protokołów bezpieczeństwa online, a w szczególności uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA).

 

  • Internauta, który połknie haczyk jest przekierowywany na stroną oszusta, gdzie pozostawia swoje dane uwierzytelniające. Kiedy napastnicy uzyskują dostęp do kont internetowych konsumenta, mogą przechwycić wiadomości e-mail za pomocą kodów 2FA. Potem mają już otwartą drogę do dokonywania zmian na kontach ofiary, aktualizacji haseł, weryfikacji dostępu użytkownika lub zmian reguł bezpieczeństwa i konfiguracji - wyjaśnia Mariusz Politowicz z firmy Marken, dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.

 

FBI twierdzi, że oszuści zaangażowani w kampanię używają metodę podobną do tej stosowanej przez gangi ransomware, które sprzedają złośliwe oprogramowanie w formie usługi. Cyberprzestępcy oprócz tego, że dostarczają pakiety do przeprowadzenia ataku, udzielają stałego wsparcia technicznego. Co istotne, nie przywiązują oni większej wagi do umiejętności swoich partnerów, bowiem liczą się przede wszystkim przychody z przestępczego procederu. 

 

- Konsumenci powinni nadal korzystać z opcji 2FA lub uwierzytelniania wieloskładnikowego oraz unikać używania podstawowego adresu e-mail do logowania. Warto utworzyć unikalną nazwę użytkownika, która nie jest powiązana z podstawowym adresem e-mail - zaleca Mariusz Politowicz.

 

Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.