Oszustwa przez telefon. Cyberprzestępcy mają trudniej dzięki polskiemu startupow
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
Nękanie przez telemarketerów oraz próby oszustw telefonicznych to chleb powszedni dla większości Polaków. Dzieje się tak, bo do tej pory poufność naszych numerów telefonów – ujawnianych np. w internetowych serwisach ogłoszeniowych czy też podczas zakupów online – nie była w żaden specjalny sposób chroniona. Teraz przedsiębiorstwa mogą to zmienić za sprawą usługi Incognito od polskiego startupu Apifonica, która umożliwia zastąpienie naszego numeru wirtualnym.
Nowa usługa jest kierowana przede wszystkim do serwisów ogłoszeniowych, platform i sklepów e-commerce, a także firm z branży nieruchomości, sieci taksówkowych, czy salonów samochodowych. Wszystkie te przedsiębiorstwa łączy fakt, że klienci pozostawiają im swoje numery telefonu do realizacji usługi. Niestety są one potem często całkowicie pozbawione ochrony, co prowadzi do ich wykorzystania przez cyberprzestępców lub nieuczciwych pracowników.
Usługa Incognito pozwala na zachowanie pełnej poufności numeru telefonu użytkownika. Połączenie w dalszym ciągu przekierowywane jest na prawdziwy numer, ale wykorzystywany jest do tego inny, dodatkowy numer, będący częścią całej usługi. Eliminuje to bezpośrednie połączenia na prywatny numer i pozwala dbać o bezpieczeństwo klientów. Dzięki usłudze Incognito można ponadto śledzić pracę swoich pracowników i nieustannie ją usprawniać.
“Usługa ta pozwala na skuteczną ochronę przed potencjalnymi oszustami, niechcianymi połączeniami czy spamem po zakończeniu okresu promocji czy sprzedaży. Dodatkowy numer zapewnia także ochronę przez wiadomościami zawierającymi niebezpieczne linki” - mówi Denis Shirokiy, współzałożyciel firmy Apifonica.
Incognito to usługa, którą Apifonica wprowadziła na rynek dwa lata temu, ale dopiero od momentu wybuchu pandemii zaczęła ona szybko zyskiwać na popularności i do tej pory dzięki niej firmy zabezpieczyły łącznie już 20 milionów rozmów. Powód to wzrost zainteresowania zakupami w internecie, co jednak doprowadziło także do m.in. większej liczby niewłaściwych zachowań ze strony kurierów dostarczających towar czy prób oszustw na największych serwisach ogłoszeniowych.
Wirtualne numery telefonów pozwalają milionom użytkowników przeprowadzać transakcje bez obawy o to, że ktoś wykorzysta ich numer do innych celów. Zaraz po zakończeniu transakcji czy kampanii reklamowej, dodatkowy numer zostaje wyłączony, dzięki czemu użytkownik nie otrzyma żadnych niechcianych połączeń. Zarówno zmiana prawdziwego numeru na wirtualny, jak i wyłączenie usługi odbywa się w sposób automatyczny.
„Problem ten dotyczy całej Europy, w tym także Polski – wystarczy choćby spojrzeć na skalę oszustw i prób wyłudzeń na największych polskich serwisach ogłoszeniowych. Kwestie bezpieczeństwa mają też olbrzymie znaczenie w przypadku dużych transakcji, np. tych z branży nieruchomości. Znaczące koszty walki z cyberprzestępcami i potencjalne straty na reputacji firm wynikające z niewłaściwego zachowania ich pracowników to powód, dla którego warto przetestować usługę Incognito” – mówi Konstantin Selgitski, członek zarządu w firmie Apifonica.
Apifonica działa na rynku od 2016 roku jako startup polsko-estoński. Główne centrum rozwoju oprogramowania znajduje się w Estonii, z kolei większość działalności operacyjnej firmy jest zarządzana przez polską część firmy. Dodatkowe informacje o firmie Apifonica oraz jej ofercie można znaleźć pod tym adresem: https://www.apifonica.com/pl.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.