PANASONIC OGŁASZA PIERWSZY PROCESOR MULTIMEDIALNY DLA PROJEKCJI IMMERSYJNYCH
Pierwszy z nowej serii procesorów mediowych ma zrewolucjonizować tworzenie niesamowitych doświadczeń za pomocą wielokrotnej projekcji, umożliwiając bezproblemowe ożywianie treści
Firma Panasonic Connect Europe ogłosiła, że w 2024 roku wprowadzi na rynek pierwszy z nowej serii Procesorów Multimedialnych, zaprojektowanych do wydajnej wieloprojekcji, w odpowiedzi na szybko rosnące zainteresowanie doświadczeniami immersyjnymi w Europie. Sprawdzi się zarówno przy projektach objazdowych, jak i stałych instalacjach zapewniających wciągające doznania. Produkt ułatwia procesy pracy, jednocześnie dostarczając treści wysokiej jakości dla branży rozrywki lokalnej z wykorzystaniem wiodących projektorów Panasonic.
Zazwyczaj moc obliczeniowa potrzebna do stworzenia immersyjnych doświadczeń jest umieszczana w dedykowanych serwerowniach, co zajmuje cenną często powierzchnię i wymaga rozległego okablowania oraz dużej ilości energii. Nowy Procesor Multimedialny umożliwia elastyczne i wydajne podejście, w którym zdolność przetwarzania danych jest rozmieszczona lokalnie w systemie komórkowym, przy czym każdy projektor ma własną, znajdującą się w pobliżu, kartę graficzną (GPU). Eliminuje to okablowanie i zapewnia odporność na utratę sygnału.
Procesor łączy moc obliczeniową serwera mediowego z elastycznością kompaktowego i wydajnego kosztowo odtwarzacza multimedialnego, umożliwiając projekcję treści na dowolną powierzchnię, w tym na ekrany płaskie i zakrzywione. W przyszłych wersjach planowane jest dodanie możliwości obsługi obiektów sferycznych i 3D. Nowy Procesor Multimedialny będzie dostępny w dwóch formatach: kompaktowe urządzenie, które będzie można wygodnie umieścić poza serwerownią medialną, a także wersja Intel Smart Display Module (SDM) do bezpośredniej integracji z projektorami Panasonic wyposażonymi w SDM, znacząco ułatwiając systemy. Obie wersje będzie można zobaczyć na żywo na ISE 2024 w Barcelonie od 30 stycznia do 2 lutego.
W branży rozrywkowej chodzi przede wszystkim o zapewnienie widzom jak najlepszych wrażeń immersyjnych przy minimalnym wysiłku, wyjaśnia Hartmut Kulessa, European Marketing Manager dla Visual System Solutions w Panasonic Connect Europe. Nasz nowy procesor multimedialny czerpie z całego naszego doświadczenia w tym sektorze i jest łatwiejszy w transporcie, konfiguracji i obsłudze niż tradycyjne procesory multimedialne, a jednocześnie ułatwia zapewnienie najwyższej jakości obrazu podczas korzystania z wielu projektorów.
Wszystko w nowym procesorze multimedialnym zostało zaprojektowane tak, aby ułatwić życie operatorom bez uszczerbku dla jakości. Dla atrakcji turystycznych, rozwiązanie to zmniejsza potrzebną przestrzeń transportową, przyspiesza czas instalacji i konfiguracji dzięki dostosowanej funkcjonalności, ogranicza wymóg zatrudniania wykwalifikowanych inżynierów oraz umożliwia kontaktowanie się z jednym producentem w razie pytań czy problemów. W przypadku stałych instalacji oferuje również możliwość obniżenia kosztów poprzez wyeliminowanie potrzeby posiadania serwerowni i rozbudowanej sieci kablowej, co pozwala na usunięcie infrastruktury technicznej z zaplecza, dając więcej przestrzeni atrakcjom.
Naszą wizją jest dalsze upraszczanie systemów audiowizualnych i przepływów pracy w branży rozrywki opartej na lokalizacji, dodaje Hartmut. W miarę postępów będziemy opracowywać nowe funkcje systemu, zapewniając jednocześnie użytkownikom elastyczność w aktualizowaniu tylko tego, czego potrzebują. To jeszcze bardziej zwiększy użyteczność i zmaksymalizuje zwrot z inwestycji w rozwiązanie.
Rozpoczęcie sprzedaży procesora multimedialnego Panasonic typu pudełkowego zaplanowana jest na 2. kwartał 2024 r., a wersja SDM na 4. kwartał 2024 r.

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Nowa motorola edge 60 fusion już w Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju
Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.
Polityka
Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.
Przemysł
Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.