PANASONIC WPROWADZA ROZWIĄZANIA GEMBA PROCESS INNOVATION W EUROPIE
Europejskie przedsiębiorstwa stają przed bezprecedensowymi wyzwaniami wynikającymi ze zmian nawyków konsumentów i rewolucji cyfrowej. Według firmy Panasonic nadszedł czas na kolejną falę innowacyjnych rozwiązań biznesowych – Gemba Process Innovation. Rozwiązania te stanowią połączenie dokładnego zrozumienia organizacji, wynikającego z doświadczeń Panasonic w Japonii, oraz najnowszych technologii. Dzięki temu pomagają przekształcić sposób funkcjonowania przedsiębiorstw.
Pion B2B firmy Panasonic wprowadza rozwiązania Gemba Process Innovation w Europie przez połączenie wiedzy branżowej, sprzętu oraz umiejętności tworzenia i integracji oprogramowania, aby zapewnić organizacjom indywidualne, kompleksowe sposoby transformacji działalności. W języku japońskim słowo „gemba” określa fizyczne miejsce, gdzie powstaje wartość. W łańcuchu dostaw „gemba” to miejsce wytwarzania, przemieszczania lub sprzedaży towarów.
Rozwiązania Gemba Process Innovation w Europie są oczywiście najlepiej przystosowane do obszarów produkcji, logistyki i sprzedaży detalicznej. Znajdują też jednak zastosowanie w wielu innych branżach. W ramach produkcji rozwiązania Gemba Process Innovation przyspieszą automatyzację np. dzięki technologiom z zakresu robotyki. W obszarze logistyki ułatwią sortowanie, tworzenie harmonogramów, śledzenie i monitorowanie stanu towarów z wykorzystaniem technologii czujników IoT i głębokiego uczenia. W handlu detalicznym rozwiązania te posłużą z kolei do przystosowania technologii sztucznej inteligencji i kamer do rozwoju marketingu cyfrowego oraz automatyzacji uzupełniania zapasów w celu optymalizacji dostępności produktów.
Obecne wyzwania kształtujące działalność biznesową w Europie jeszcze nigdy nie były tak duże, mówi Hiroyuki Nishiuma, nowy dyrektor zarządzający Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU). Wśród przykładów można wymienić zmiany nawyków konsumentów, wzrost świadomości etycznej i środowiskowej oraz starzenie się populacji prowadzące do uszczuplenia puli pracowników. Panasonic chce pomóc przedsiębiorstwom sprostać tym wyzwaniom z wykorzystaniem nowej fali innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Dlatego planuje zaoferować kompleksową obsługę przekształcenia áágembaññ – miejsca, w którym powstają wartości każdej organizacji.
Pełna treść artykułu na temat rozwiązań Gemba Process Innovation firmy Panasonic jest dostępna pod linkiem: https://business.panasonic.co.uk/Nishiuma-Gemba-Thought-Leadership.
![Autor sukcesu smartfonów Motorola w Polsce na czele meksykańskiego oddziału Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1861426074,w_257,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Autor sukcesu smartfonów Motorola w Polsce na czele meksykańskiego oddziału
![Dostawy poza domem, modernizacja floty i crowdshipping](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_947790786,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Dostawy poza domem, modernizacja floty i crowdshipping
![Odliczanie do DORA trwa. Organizacje finansowe muszą się przygotować](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1181398944,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Odliczanie do DORA trwa. Organizacje finansowe muszą się przygotować
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.