Komunikaty PR

PANASONIC WPROWADZA NOWĄ LINIĘ KAMER Z WBUDOWANYMI FUNKCJAMI AI

2020-07-30  |  01:00
Biuro prasowe

Panasonic ogłosił wprowadzenie na rynek nowej serii kamer i-PRO X z wbudowanymi funkcjami sztucznej inteligencji. Dzięki nim nowe kamery idealnie nadają się do nowoczesnych i inteligentnych zastosowań w firmach i w przestrzeniach publicznych. Dzięki zestawowi Software Development Kit firmy zewnętrzne mogą opracowywać własne aplikacje i oferować w ten sposób rozwiązania dopasowane do potrzeb klientów. Seria obejmuje sześć nowych modeli o rozdzielczości 5 MP (w sprzedaży od lipca) oraz 4K (w sprzedaży od końca roku), w wandaloodpornej obudowie kopułkowej lub typu box do użytku w pomieszczeniach i na zewnątrz.

W nowych kamerach można zainstalować maksymalnie trzy aplikacje do analizy wideo, w tym dwie aplikacje i-PRO i pakiet SDK dołączony bezpłatnie - w przypadku modeli zakupionych przed końcem marca 2021 roku. Obecnie dostępne są także aplikacje AI Video Motion Detection (AI-VMD) oraz Privacy Masking.

 

Aplikacja AI-VMD rozpoznaje ludzi, pojazdy, motocykle i rowery. Można wykorzystywać ją do wykrywania włamań, identyfikowania osób, monitorowania kierunku poruszających się obiektów i wielu innych zastosowań. Sztuczna inteligencja umożliwia bardzo precyzyjne uruchamianie alarmów na podstawie zdefiniowanych wcześniej parametrów.

 

Druga aplikacja - Privacy Masking służy do wykrywania i rozpoznawania osób znajdujących się w kadrze oraz rozmazywania ich sylwetek w celu ochrony prywatności. Jest to bardzo ważna kwestia dla wielu firm działających w krajach, w których obowiązują rygorystyczne przepisy dotyczące prywatności (takie jak RODO w Unii Europejskiej). Aplikację można wykorzystać do ochrony tożsamości pracowników, klientów i gości w wielu różnych branżach.

 

Nowa seria i-PRO X wykorzystuje funkcje sztucznej inteligencji z wbudowanym mechanizmem analitycznym. Pozwalają one wykrywać podejrzane zmiany w rejestrowanych miejscach, automatycznie dostosowywać ustawienia obrazu do analizowanej sceny oraz optymalizować kompresję wideo pod kątem oszczędzania przepustowości łącza i miejsca na serwerze.

 

- Nowa seria kamer z otwartym zestawem SDK daje niesamowite możliwości dostosowania przeróżnych aplikacji AI nowej generacji do konkretnych potrzeb klientów - mówi Gerard Figols, kierownik działu Panasonic Security w Europie. - Nasi partnerzy już teraz opracowują wiele innowacyjnych aplikacji, których będzie można używać wraz z kamerami z nowej serii. Więcej informacji na ten temat podamy jeszcze w tym roku. Już teraz mogę jednak powiedzieć, że w połączeniu z nowymi aplikacjami nasze kamery będą mogły zaoferować wiele nowych możliwości - od poprawy bezpieczeństwa po wprowadzanie usprawnień w świecie po pandemii COVID-19.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.