PANASONIC ZACHĘCA NABYWCÓW SPRZĘTU IT DO DŁUŻSZEGO UŻYTKOWANIA SWOICH URZĄDZEŃ
Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Panasonic TOUGHBOOK, nabywcy sprzętu IT w Europie wymieniają swoje urządzenia mobilne średnio co 4 lata, pomimo rosnącej presji związanej ze zrównoważonym rozwojem. Oczekują też, że producenci będą wspierać urządzenia przez nieco ponad trzy lata od premiery produktu.
Pomimo rosnącej świadomości dotyczącej kwestii zrównoważonego rozwoju i ogólnej chęci dłuższego korzystania z urządzeń, w całej Europie wciąż dominuje trend wymiany urządzeń i technologii średnio co 4 lata, mówi Lisbeth Lashmana, szefowa marketingu Panasonic TOUGHBOOK na Europę. W rzeczywistości, dzięki nowej modułowej konstrukcji mobilnych urządzeń komputerowych i rozszerzonemu wsparciu dostępnemu dla najnowszego wzmocnionego sprzętu mobilnego, naprawdę istnieje możliwość, aby organizacje przedłużyły żywotność technologii wykorzystywanej przez pracowników, uprościły zarządzanie i zoptymalizowały całkowity koszt posiadania i użytkowania, dodaje Lashmana.
W Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech 750 nabywców technologii mobilnych w firmach zatrudniających ponad 50 pracowników z sektora usług komunalnych, ratownictwa medycznego, opieki zdrowotnej, logistyki, produkcji i budownictwa zostało niezależnie przepytanych przez Opinion Matters, na potrzeby badań zleconych przez Panasonic TOUGHBOOK. Pięć najważniejszych czynników branych pod uwagę przez nabywców urządzeń komputerowych dla mobilnych pracowników to bezpieczeństwo (23,7%), niezawodność (23,7%), wydajność (22,9%), żywotność baterii (19,3%), wytrzymałość (18,7%) oraz koszt początkowy (18,3%).
Co zaskakujące, ze sporządzonego raportu wynika, że połowa nabywców tego typu sprzętu nadal nie pilotuje nowych urządzeń komputerowych z użytkownikami przed zakupem.
Średnio firmy wspierają 2-3 różne typy mobilnych urządzeń komputerowych w swojej organizacji, od laptopów i tabletów po mobilne stacje robocze i urządzenia typu wearables.
Uznając rosnącą świadomość w zakresie bezpieczeństwa, około 70% respondentów uznało regularne aktualizacje Biosu, Firmware'u i sterowników za ważne, przy czym przeciętnie aktualizacje odbywają się 2,5-3 razy w roku, a ich wdrożenie zajmuje średnio 4 dni w roku.
Przy dzisiejszych możliwościach technologicznych firmy na całym świecie mają ogromnę szansę, aby zmienić swoje podejście do zakupu technologii dla pracowników mobilnych i iść z duchem zrównoważonego rozwoju, podsumowuje Lisbeth. Angażując pracowników w projekty pilotażowe przed zakupem, nabywcy sprzętu mogą upewnić się, że urządzenia są idealnie dopasowane do potrzeb użytkowników. Po drugie, kupując najnowsze urządzenia o modułowej konstrukcji, użytkownicy w terenie mogą modyfikować i dostosowywać technologię do różnych wymagań lub wykorzystać ją później do innych celów w firmie. W połączeniu z niesamowitą wydajnością procesora i pamięci dostępną w najnowszej generacji urządzeń, z możliwością rozbudowy w razie potrzeby oraz długoterminowym rozszerzonym wsparciem oferowanym przez producentów takich jak Panasonic, istnieją powody do optymizmu. Wszystkie czynniki są teraz spełnione, aby organizacje mogły przedłużyć użyteczność swoich mobilnych urządzeń komputerowych – w wielu przypadkach o lata, dodaje Lisbeth.
Panasonic niedawno rozszerzył swoją ofertę wytrzymałych modułowych laptopów i tabletów o zaktualizowany model TOUGHBOOK 55, wprowadzenie wytrzymałego tabletu TOUGHBOOK G2 oraz wprowadzenie na rynek TOUGHBOOK 40, ostatecznego 14-calowego modułowego wytrzymałego notebooka zaprojektowanego dla branży obronnej i idealnego dla policji oraz służb użyteczności publicznej. Aby zapewnić bezpieczeństwo i długie użytkowanie urządzeń, Panasonic TOUGHBOOK oferuje wsparcie techniczne dla swoich produktów przez kolejne pięć lat po wycofaniu ich ze sprzedaży. Dodatkowo, gwarancje Panasonic TOUGHBOOK ProTect mogą być przedłużone nawet o pięć lat dla wszystkich urządzeń.
Pełna treść raportu The Sustainability Gap – Breaking the four-year technology refresh cycle dostępna jest na stronie Panasonic.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.