Panattoni buduje 67 000 m kw. BTSa w Czeladzi
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości powierzchni przemysłowych w Europie, rozpoczął budowę centrum dystrybucyjnego dla producenta odzieży i akcesoriów sportowych. Inwestycja o charakterze BTS i powierzchni ponad 67 000 m kw. powstaje w Czeladzi - ukończenie pierwszego etapu planowane jest na pierwszą połowę 2021 roku.
Panattoni rozpoczęło budowę centrum dystrybucyjnego dla producenta odzieży i akcesoriów sportowych w Czeladzi. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie budynek magazynowy o łącznej powierzchni 67 009 m kw., z czego 2 177 m kw. zajmie dwukondygnacyjne biuro. W obiekcie będą magazynowane, sortowane i komplementowane produkty zamawianie przez klientów z Polski i Europy.
W Czeladzi zatrudnienie znajdzie kilkaset osób. To właśnie na ich potrzeby zaprojektowano ok. 1 800 m kw. strefy rekreacyjnej. W jej skład wejdzie wielofunkcyjne boisko dostosowane do gry w piłkę nożną, tenisa, siatkówkę i koszykówkę, dwa obszary do gry w minigolfa, stół do gry w ping-ponga oraz strefa grillowa. Przy obiekcie znajdzie się też parking zewnętrzny z pętlą autobusową i przystankiem, co znacznie ułatwi dojazd pracownikom.
Zdaniem Marka Dobrzyckiego, Managing Directora z Panattoni: „Inwestycja w Czeladzi jest nie tyko przykładem zastosowania rozwiązań, które znacząco wspomagają szybki rozwój e-commerce, ale także tych, które zwiększają komfort pracy zatrudnionych osób. Tym samym zmienia się oblicze obiektów magazynowo-przemysłowych – to już nie typowe hale, ale kompleksy logistyczne z rozbudowaną ofertą udogodnień dla pracowników.”
Nowy obiekt Panattoni będzie zlokalizowany w strategicznej wschodniej części Czeladzi, w sąsiedztwie węzła dróg krajowych nr 94 (Wrocław – Kraków) oraz nr 86 (Katowice – Łódź). Do autostrady A4 jest stąd 12 km, a do A1 – 15 km. Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach położony jest w odległości zaledwie 21 km.
Łącząc branże. Panattoni specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych obiektów build-to-suit (BTS) dopasowanych do indywidualnych potrzeb najemców, zwłaszcza łączących branżę tekstylną i sportową ze sprzedażą odzieży w internecie. Na 9,6 miliona m kw. zrealizowanych do dziś w Europie, blisko 3 mln m kw. powierzchni przypada na projekty dedykowane najemcom, przygotowane ściśle według określonych wytycznych przyszłych użytkowników. Obejmują one zarówno powierzchnie produkcyjne, jak i duże centra dystrybucyjne, dostosowane również do potrzeb e-commerce, m.in. dla Amazon (blisko 1 mln m kw. powierzchni ogółem), H&M, Decathlon, Smyk, a nawet obiekty przeznaczone do recyclingu tekstyliów, jak np. powierzchnia dla Grupa VIVE w Panattoni Park Kielce.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.