Panattoni buduje 67 000 m kw. BTSa w Czeladzi
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości powierzchni przemysłowych w Europie, rozpoczął budowę centrum dystrybucyjnego dla producenta odzieży i akcesoriów sportowych. Inwestycja o charakterze BTS i powierzchni ponad 67 000 m kw. powstaje w Czeladzi - ukończenie pierwszego etapu planowane jest na pierwszą połowę 2021 roku.
Panattoni rozpoczęło budowę centrum dystrybucyjnego dla producenta odzieży i akcesoriów sportowych w Czeladzi. W ramach tego przedsięwzięcia powstanie budynek magazynowy o łącznej powierzchni 67 009 m kw., z czego 2 177 m kw. zajmie dwukondygnacyjne biuro. W obiekcie będą magazynowane, sortowane i komplementowane produkty zamawianie przez klientów z Polski i Europy.
W Czeladzi zatrudnienie znajdzie kilkaset osób. To właśnie na ich potrzeby zaprojektowano ok. 1 800 m kw. strefy rekreacyjnej. W jej skład wejdzie wielofunkcyjne boisko dostosowane do gry w piłkę nożną, tenisa, siatkówkę i koszykówkę, dwa obszary do gry w minigolfa, stół do gry w ping-ponga oraz strefa grillowa. Przy obiekcie znajdzie się też parking zewnętrzny z pętlą autobusową i przystankiem, co znacznie ułatwi dojazd pracownikom.
Zdaniem Marka Dobrzyckiego, Managing Directora z Panattoni: „Inwestycja w Czeladzi jest nie tyko przykładem zastosowania rozwiązań, które znacząco wspomagają szybki rozwój e-commerce, ale także tych, które zwiększają komfort pracy zatrudnionych osób. Tym samym zmienia się oblicze obiektów magazynowo-przemysłowych – to już nie typowe hale, ale kompleksy logistyczne z rozbudowaną ofertą udogodnień dla pracowników.”
Nowy obiekt Panattoni będzie zlokalizowany w strategicznej wschodniej części Czeladzi, w sąsiedztwie węzła dróg krajowych nr 94 (Wrocław – Kraków) oraz nr 86 (Katowice – Łódź). Do autostrady A4 jest stąd 12 km, a do A1 – 15 km. Międzynarodowy Port Lotniczy Katowice w Pyrzowicach położony jest w odległości zaledwie 21 km.
Łącząc branże. Panattoni specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych obiektów build-to-suit (BTS) dopasowanych do indywidualnych potrzeb najemców, zwłaszcza łączących branżę tekstylną i sportową ze sprzedażą odzieży w internecie. Na 9,6 miliona m kw. zrealizowanych do dziś w Europie, blisko 3 mln m kw. powierzchni przypada na projekty dedykowane najemcom, przygotowane ściśle według określonych wytycznych przyszłych użytkowników. Obejmują one zarówno powierzchnie produkcyjne, jak i duże centra dystrybucyjne, dostosowane również do potrzeb e-commerce, m.in. dla Amazon (blisko 1 mln m kw. powierzchni ogółem), H&M, Decathlon, Smyk, a nawet obiekty przeznaczone do recyclingu tekstyliów, jak np. powierzchnia dla Grupa VIVE w Panattoni Park Kielce.
Będzie większy wybór mieszkań, ale ceny wzrosną – prognozy na II kwartał 2024
Promocyjne ceny lokali i miejsc postojowych na Mieszkaniowym Dniu Otwartym
Norbert Philippen wzmocni rozwój MLP Group w Niemczech i Austrii
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem
Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.
Ochrona środowiska
Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat
Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.
Finanse
72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn
W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.