Panattoni sprzedało LaSalle dwa parki miejskie w Warszawie
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Atrakcyjna „ostatnia mila”. Panattoni i Marvipol Development podpisały umowę sprzedaży Citi Logistics Warsaw Airport I oraz City Logistics Warsaw II na rzecz LaSalle Investment Management, firmy zarządzającej inwestycjami na rynku nieruchomości. Oba parki składają się z nowoczesnych budynków klasy A o powierzchni odpowiednio 10 715 m kw. oraz niemal 14 tys. m kw. Obiekty są w pełni wynajęte a ich atutem jest doskonałe położenie w granicach administracyjnych Warszawy. Citi Logistics Warsaw Airport I mieści się zaledwie 6 km od lotniska i 9 km od centrum stolicy, tuż obok węzła Opacz łączącego trasy S2 oraz S8, zapewniające idealne połączenie zarówno z centrum Warszawy jak i całym krajem. Citi Logistics Warsaw II położony jest z kolei przy ulicy Odlewniczej, w samym sercu industrialno-usługowego Annopola. Dzięki niedużej odległości od Centrum oraz bezpośrednim sąsiedztwie Trasy Toruńskiej park zapewnia regularne i terminowe dostawy na terenie całej Warszawy.
„Parki miejskie cieszą się ogromną popularnością, bo położenie obiektu w obrębie miasta znacznie ułatwia wydajną dystrybucję towarów na końcowym etapie tzw. "ostatniej mili” – tłumaczy Robert Dobrzycki, CEO Panattoni. - To jest szczególnie istotne w przypadku operatorów logistycznych i firm z branży e-commerce. Położenie wewnątrz miasta zapewnia także możliwość korzystania z doskonałej infrastruktury oraz szerokiego zasobu wysoce wykwalifikowanej kadry pracowniczej”.
Uwe Rempis, Managing Director and Fund Manager LaSalle E-REGI, powiedział: „Logistyka od dawna stanowi sektor docelowy dla LaSalle E-REGI, a ostatnie wydarzenia tylko wzmocniły nasz pogląd na klasę aktywów. Biorąc pod uwagę szybki rozwój handlu elektronicznego, rozwijającą się w Polsce krajową infrastrukturę drogową, dostęp do niskich kosztów pracy i relatywnie niskie czynsze w porównaniu z Europą Zachodnią, spodziewamy się, że w nadchodzących latach portfolio będzie miało korzystne fundamenty popytowe, zapewniając długoterminowo zabezpieczony dochód dla funduszu”.
Parki miejskie oferują uniwersalną i jednocześnie elastyczną powierzchnię, która może być dostosowana do potrzeb klientów różnych branż. Ze względu na swoje położenie w obrębie miast wykorzystywane są nie tylko jako zaplecze operacji logistycznych, ale także na lokalizację biura czy showroomu firmy.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.