Komunikaty PR

Panattoni wynajęło 425 000 m kw. w pierwszym kwartale, ponad 200 000 m w marcu

2020-04-09  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, podsumowuje pierwszy kwartał 2020 r. Deweloper podpisał umowy najmu na ponad 425 000 m kw., z czego tylko w samym marcu wynajął 207 000 m kw. W budowie Panattoni miało 1 051 777 m kw., a od początku działalności na rynku europejskim firma zrealizowała 10 mln m kw., z czego 7,6 mln w Polsce.

Panattoni podsumował swoją aktywność w pierwszym kwartale 2020 roku – pomimo reorganizacji pracy i zmiany warunków biznesowych, aktywność najmu powierzchni magazynowej w Polsce była na wysokim poziomie. Wolumen transakcji osiągnął 425 715 m kw. – o ponad 30 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego - z czego zaledwie 4,5 proc. stanowiły ekspansje. Największym zainteresowaniem najemców cieszył się region Górnego Śląska, gdzie deweloper wynajął 145 500 m kw. Drugie miejsce zajęła Warszawa i okolice z wynajętymi blisko 80 000, zaś trzecie Dolny Śląsk – tu popyt na powierzchnie osiągnął blisko 57 500 m kw. Największa aktywność najemców przypadła na marzec – tylko w tym miesiącu łączny wolumen transakcji zwiększył się niemal dwukrotnie osiągając 207 000 m kw. Udział poszczególnych sektorów w popycie uległ pewnym zmianom – podobnie jak dotychczas dominują sieci logistyczne z tą różnicą, że ich operacje dedykowane są głównie sprzedaży w internecie.

Jak komentuje Robert Dobrzycki, CEO Panattoni: - „Do czasu pojawienia się epidemii Covid-19, e-commerce był jednym z motorów napędowych logistyki. Ostatnie tygodnie wszystko zmieniły, a konsumenci masowo przenieśli się z klasycznych kanałów dystrybucji do internetu. Sklepy internetowe notują zarówno rekordowe ilości zamówień, jak i obroty, a e-commerce stał się główną siłą napędową, również dla branży magazynowej. Dzisiejsze przestawienie się konsumentów w tryb on-line, przełoży się na ich późniejsze zachowania. Dlatego, nawet w przypadku spodziewanego spowolnienia, sektor obiektów przemysłowo-magazynowych jest i pozostanie w najlepszej kondycji” i jednocześnie dodaje: „Ostatnie tygodnie to trudny i bardzo intensywny czasu. Wynajęte przez nas blisko 426 000 m kw. wiążą się z ciężką praca i jednoczesnym realnym wsparciem najemców, którzy reagują na teraźniejszość, często zabezpieczając ciągłość łańcucha dostaw”.

Aktywnie również na budowie. Od stycznia do marca 2020 Panattoni realizowało kilkadziesiąt inwestycji mając w budowie 1 051 777 m kw. Najwięcej nowo budowanej powierzchni przypada na rynki główne – Górny Śląsk, gdzie deweloper realizuje trzy własne centra dystrybucyjne, w tym Panattoni Park Sosnowiec I i II; Warszawę i okolice gdzie powstaje A2 Warsaw Park, Panattoni Park Warsaw South Janki, ale i lokalizacje, które nie były tak chętnie wybierane jak np.: Opole, Legnica czy Gorzów Wielkopolski. Od początku działalności na rynku europejskim deweloper dostarczył 10 mln m kw., z czego w Polsce 7,6 mln.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.