Panattoni wzmacnia e-commerce w Trójmieście. Aż 52 000 m kw. dla Globalway
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, umacnia swoją pozycję na Pomorzu poprzez szybki rozwój infrastruktury w tym rejonie oraz dynamicznie rosnący sektor e-commerce. Jeden z dotychczasowych klientów Panattoni - Globalway, dostawca m.in. zabawek, mebli, akcesoriów sportowych i wyposażenia wnętrz z Chin – zdecydował o najmie całej powierzchni planowanej w ramach Panattoni Park Tricity East IV. Było to możliwe dzięki ścisłej współpracy dewelopera z Polską Agencją Inwestycji i Handlu (PAIH), która wspierała projekt w stworzeniu zachęt inwestycyjnych dla Globalway. Obiekt zajmie 52 000 m kw. i powstanie we wschodniej części Gdańska, a najemca wprowadzi się do niego już w pierwszym kwartale 2021 roku. W transakcji najmu pośredniczyła firma Querco Property.
Porty Trójmiasta napędzają e-commerce i rynek magazynowy w Polsce. W 2019 roku port w Gdyni przeładował 24 mln ton towarów, z kolei port w Gdańsku rekordowe 52 mln ton, co czyni z niego jeden z najważniejszych portów na Bałtyku. Zyskuje dzięki temu gospodarka oraz rynek magazynowy na Pomorzu, który niedługo, jako szósty w kraju, może przekroczyć 1 mln m kw. nowoczesnej powierzchni magazynowej.
„Trójmiasto staje się powoli liderem wśród wszystkich rynków spoza „wielkiej piątki”. Nasz pierwszy park w Gdańsku miał 46 000 m kw. powierzchni. W tym roku wolumen powierzchni Panattoni w tym rejonie zwiększy do 500 000 m kw. Gospodarka Pomorza i kraju rośnie dzięki rozbudowie portów trójmiejskich oraz infrastruktury drogowo-kolejowej w ramach korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk. To, oraz planowany port centralny w Zatoce Gdańskiej oznacza, że trójmiejskie porty będą w następnych latach biły kolejne rekordy przeładunków, a za nimi wzrośnie popyt na powierzchnie magazynowe” – mówi Martyna Sochaczewska, Senior Leasing Manager w Panattoni.
Dostrzegają to klienci Panattoni, zwłaszcza związani z e-commerce, dla których bliskość morskich portów kontenerowych jest kluczowa. Firma Globalway (wchodząca w skład grupy Costway) to jeden z największych dostawców produktów z Dalekiego Wschodu/Chin, działający na rynkach ponad 150 krajów. Wśród jego strategicznych partnerów znajdują się takie firmy jak Wallmart, Amazon, eBay, Wish czy Home Depot. Gdy przedsiębiorstwo zaczęło działalność w Polsce, jej pierwszym partnerem był Panattoni, od którego firma wynajęła 3,5 tys. m kw. powierzchni w pierwszej gdańskiej inwestycji dewelopera – Panattoni Park Gdańsk I. Z czasem stopniowo powiększała tę przestrzeń, by teraz zdecydować się na 52 000 m kw. w Panattoni Park Tricity East IV. Pierwotnie miał on się składać z 3 budynków, teraz jego plan został zmodyfikowany do jednego obiektu - tylko na potrzeby Globalway
Zdaniem Seana Yao z Globalway Panattoni, jako lider rynku powierzchni magazynowych w Polsce, dysponuje nie tylko doskonałymi lokalizacjami w strategicznych punktach, ale także odznacza się wysokim standardem technicznym oddawanych inwestycji: „To kluczowe w dobie szybkiego rozwoju e-commerce, jak i firm, które dopiero zaczynają działać na nowym dla siebie rynku. Nasze gdańskie centrum dystrybucyjne nie tylko ułatwi nam handel w rejonie Europy, ale także pozwoli na włączenie w nasz obieg handlowy zarówno polskich klientów, jak i producentów. W ciągu ostatniego roku znacząco zwiększyliśmy wolumen sprzedaży oraz poszerzyliśmy bazę oferowanych produktów, a także stworzyliśmy sklep internetowy www.costway.pl, który stanowi kolejny kanał naszej dystrybucji. Z nową powierzchnią magazynową będziemy mogli rozwijać się jeszcze szybciej i bardziej dynamicznie” – wyjaśnia.
Powstanie kolejnego centrum dystrybucyjnego, które będzie obsługiwać zarówno Polskę, jak i Europę było możliwe dzięki ścisłej współpracy Panattoni i Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH). Firmy jednocząc siły przygotowały dla Globalway szeroki wachlarz zachęt inwestycyjnych w postaci ulg podatkowych i wsparcia rządowego na rozpoczęcie działalności. Inwestycja realizowana będzie w ramach Polskiej Strefy Inwestycji, na podstawie decyzji o wsparciu wydanej przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną sp. z o. o.
"Cieszymy się, że mogliśmy pomóc Globalway w podjęciu decyzji o rozszerzeniu działalności w Polsce. Gdańskie centrum dystrybucyjne spółki to przykład projektu, który zaczęliśmy i skończyliśmy obsługiwać w trakcie „korona-kryzysu”. Dlatego mamy nadzieję, że Globalway to nie ostatni projekt z Chin zwieńczony decyzją inwestycyjną w tym roku. Liczba projektów chińskich obsługiwanych przez PAIH rośnie, przede wszystkim w przemyśle i produkcji, ale również w dystrybucji. Duże centra globalnych firm napędzają rynek e-commerce w Europie - chcemy, żeby Polska była ważnym ogniwem w tym łańcuchu" - mówi Grzegorz Słomkowski, Członek Zarządu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Przy transakcji Globalway był wspierany przez firmę Querco Property: „Nasz klient postawił po raz kolejny nacisk nie tylko na wysokiej jakości powierzchnię, ale również jej położenie. Relacje wypracowane przy pierwszym projekcie i otwartość dewelopera Panattoni na potrzeby Najemcy spowodowały, że Globalway zdecydował się na Panattoni Park Tricity East IV. To doskonała lokalizacja, bo w bliskiej odległości znajduje się Port Gdański oraz głębokowodny terminal kontenerowy DCT Gdańsk, co znacząco ułatwia obsługę międzynarodowego transportu morskiego. Z drugiej strony blisko stąd do południowej obwodnicy Gdańska oraz trasy S7 i autostrady A1 (północ–południe), co otwiera drogę do ekspansji dla nowego Europejskiego Centrum Logistycznego firmy Globalway w kierunku Adriatyku” – komentuje Marek Kurzątkowski Property Negotiator z Querco Property.
Budowa centrum magazynowo-dystrybucyjnego dla Globalway rozpocznie się w trzecim kwartale bieżącego roku. Obiekt będzie certyfikowany w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”. Zgodnie z najnowszymi standardami wdrożonymi przez Panattoni, magazyn zyska szklano-aluminiowe fasady w części biurowej, nowy układ kolorystyczny oraz więcej zieleni.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.