Panattoni z gigantyczną realizacją dla e-commerce w Poznaniu
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, z kolejną ogromną realizacją dla branży e-commerce. W podpoznańskich Żernikach deweloper dostarczy obiekt BTS o powierzchni 105 000 m kw. dla DHL Supply Chain. Przedsiębiorstwo prowadzić będzie operacje logistyczne m.in dla Zalando, realizowane na wielu rynkach europejskich – w tym polskim i niemieckim. Inwestycja przejdzie certyfikację BREEAM na poziomie „Excellent”. Obiekt zostanie ukończony już w sierpniu i znajdzie w nim pracę 800 osób.
25 maja 2021 r. Zalando, DHL Supply Chain i Panattoni świętowały uroczyste zawieszenie wiechy w związku z rozpoczęciem inwestycji polegającej na obsłudze operacji logistycznych dla Zalando w celu wspierania dystrybucji na wielu rynkach europejskich, w tym w Polsce i w Niemczech. W ramach realizacji Panattoni przygotuje m.in. wzmocnioną posadzkę, strefę VAS (Value Added Service) z odpowiednim poziomem światła dziennego i stałą temperaturą, 3-kondygnacyjne biuro z kuchnią, oddzielne wjazdy dla TIRów i samochodów osobowych, czy specjalne zatoczki dla busów i autobusów.
„W ramach inwestycji w Żernikach spotykają się dwie ogromne marki, które w tym miejscu postanowiły zrobić kolejny ważny krok w rozwoju, pokazując jednocześnie zaufanie logistyki i e-commerce do Panattoni. Cieszę się, że nasze zrozumienie potrzeb zmieniającego i rozwijającego się rynku zostało dostrzeżone” - mówi Katarzyna Kujawiak, Development Director w Panattoni.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy kontynuować naszą współpracę z Zalando na polskim rynku. Wraz z tą nową inwestycją powstanie ponad 800 nowych miejsc pracy, dzięki czemu będziemy mogli zapewnić klientom Zalando usługi najwyższej jakości. Jesteśmy również bardzo dumni, że dzięki tej inwestycji będziemy mogli realizować założenia strategii GO GREEN, w ramach której chcemy wykorzystywać najnowsze zdobycze technologii w celu osiągnięcia neutralności emisyjnej naszych budynków na całym świecie” – powiedziała Monika Duda, Dyrektor Zarządzająca DHL Supply Chain w Polsce.
Czynniki, które przesądziły o wyborze Poznania jako miejsca realizacji nowej inwestycji w Polsce, to przede wszystkim dobre położenie i infrastruktura, w tym bezpośrednie połączenie z autostradą A2 i możliwość dalszego szybkiego rozwoju.
Zrównoważony rozwój jest ważnym elementem strategii DHL Supply Chain, Panattoni i Zalando. DHL, jako wiodąca globalna firma logistyczna, chce działać w sposób zrównoważony i dlatego przyjęła za cel osiągnięcie zerowej emisji do 2050 r. W ubiegłym roku Zalando jako pierwsza tego typu platforma wdrożyła rozszerzoną wersję SAC Higg Brand & Retail Module (Higg BRM), w ramach którego prowadzona jest obowiązkowa ocena marek sprzedawanych przez jej stronę internetową pod kątem zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju. Centrum w Żernikach idealnie wpasowuje się w system wartości obu firm, ponieważ będzie to najnowszy projekt realizowany przez spółkę Panattoni, który ma uzyskać certyfikat środowiskowy BREEAM na wysokim poziomie „Excellent”. Deweloper wdroży rozwiązania ważne zarówno dla środowiska, jak i dla dobrostanu użytkowników budynku. Dach będzie wystarczająco mocny, by umieścić na nim panele fotowoltaiczne i kwietne łąki z domkami dla owadów, przy wjeździe zostaną zasadzone drzewa i krzewy, a ponadto deweloper wybuduje tzw. „zielone ściany”. Dodatkowo użytkownicy obiektu będą mieli do dyspozycji wiaty na rowery, stanowiska do ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych i strefy wypoczynkowe w sąsiedztwie wysokich roślin, a także niewielką siłownię i stoły piknikowe na świeżym powietrzu. Na drugim piętrze budynku biurowego deweloper zbuduje zielone tarasy z ławkami, punktami ładowania telefonów, lekkimi przenośnymi krzesłami i stołami oraz roślinami w donicach.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.